"Zamierzasz uregulować należność za paczkę oczekującą w paczkomacie" – piszą oszuści w wiadomościach wysyłanych do klientów InPostu. Wyłudzają dane logowania do bankowości żądając 50 groszy dopłaty. Uważaj, możesz stracić pieniądze.


– Uwaga! Ostrzegamy przed nową kampanią phishingową wykorzystującą wizerunek
InPostu i wyłudzającą dane logowania do bankowości elektronicznej. Złośliwe domeny to m.in. https://t.co/NWkHkF1pJo. paczkomat[.]life i paczkomat24[.]uno – ostrzega CERT na Twitterze.
Uwaga! Ostrzegamy przed nową kampanią #phishing wykorzystującą wizerunek @PaczkomatyPL i wyłudzającą dane logowania do bankowości elektronicznej. Złośliwe domeny to https://t.co/NWkHkF1pJo. paczkomat[.]life i paczkomat24[.]uno. Podajcie dalej! pic.twitter.com/zkOdIFmZad
— CERT Polska (@CERT_Polska) October 30, 2020
"Zamierzasz uregulować należność za paczkę oczekującą w paczkomacie. Poniżej znajdziesz szczegóły płatności" - czytamy w fałszywej wiadomości wysyłanej przez internetowych przestępców do klientów InPost. Oszuści za pośrednictwem strony łudząco przypominającej prawdziwą witrynę firmy logistycznej wyłudzają dane umożliwiające zalogowanie do bankowości internetowej oraz mobilnej. Przestępcy żądają dopłaty niewielkiej kwoty 50 groszy za przesyłkę.
"Prosimy o zachowanie ostrożności i niewchodzenie w interakcje w treści wiadomości z wątpliwych źródeł" - czytamy na Twitterze InPostu. Firma nie wysyła SMS-ów, ani e-mail z informacją o konieczności dopłaty za przesyłkę oczekującą w paczkomacie.
Obawiasz się, że podałeś dane osobowe, logowania do bankowości internetowej czy karty płatniczej oszustom? Sprawdź w artykule pt. "Co zrobić, gdy padniemy ofiarą kradzieży danych osobowych?" jakie podjąć kroki, aby nie stracić pieniędzy.
DF

























































