REKLAMA

Ile dla stacji telewizyjnych zarabiają celebryci?

2011-08-13 08:00
publikacja
2011-08-13 08:00
Którzy prowadzący i gospodarze telewizyjnych show zarobili w pierwszym półroczu tego roku najwięcej dla swoich stacji? Dom mediowy PanMedia Western w ramach swojego cyklicznego raportu TV Flash przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ celebrytów.

Listę zwycięzców otwiera Robert Janowski, gospodarz programu „Jaka to melodia“ (TVP1), który w pierwszej połowie 2011 roku zarobił dla tej stacji 78,3 mln zł.

Na drugim miejscu uplasowała się trójka jurorów, prowadząca „X Factor“ (TVN) (Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil, Maja Sablewska) zarabiając dla TVN 58,4 mln zł. Trzecią lokatę zajmuje Ewa Drzyzga, gwiazda programu „Rozmowy w Toku” (TVN), która przysporzyła swojej stacji 47,6 mln zł. (wszystkie przychody wg wartości cennikowej, bez uwzględnienia rabatów).

W pierwszej dziesiątce reklamowych lokomotyw znaleźli się także jurorzy innych muzycznych show (You Can Dance, Must Be The Music), Magda Gessler, Anna Wesołowska, gwiazdy swoich show Szymon Majewski i Kuba Wojewódki oraz prowadzący Familiadę Karol Strasburger.

- Na czele rankingu znalazły się programy, które emitowane są kilka razy w tygodniu, stąd ich przewaga we wpływach nad programami emitowanymi rzadziej. Gdyby spojrzeć na wpływy stacji z pojedynczego breaku przy danym programie lub w jego trakcie (uśrednione przychody z jednej przerwy reklamowej) zdecydowanym liderem jest X Factor. Na kolejnych miejscach znajdują się You Can Dance, Tylko Muzyka (Must Be the Music), Tomasz Lis na Żywo, Sprawa dla Reportera, Bitwa na Głosy i Szymon Majewski Show - wyjaśnia Michał Bakalarczyk senior media planner z PanMedia Western.

NAJBARDZIEJ DOCHODOWI CELEBRYCI:
1. Robert Janowski78,3 mln zł
2. Wojewódzki/Mozil/Sablewska58,4 mln zł
3. Ewa Drzyzga47,6 mln zł
4. Piróg/Rusin/Egurolla 38,8 mln zł
5. Anna Wesołowska32,5 mln zł
6. Magda Gessler 30,8 mln zł
7. Sztaba/Kora/Zapędowska/Łozowski 29,4 mln zł
8. Szymon Majewski 19,2 mln zł
9. Kuba Wojewódzki 18,3 mln zł
10. Karol Strasburger 14,9 mln zł


RANKING INVESTMENT BREAK (uśrednione przychody z jednej przerwy reklamowej):
1. X Factor (Wojewódzki/Mozil/Sablewska)471 tys. zł
2. You Can Dance (Piróg/Rusin/Egurolla) 273 tys. zł
3. Must be The Music (Sztaba/Kora/Zapendowska/Łozowski) 260 tys. zł
4. Tomasz Lis na Żywo (Tomasz Lis) 202,8 tys. zł
5. Sprawa dla Reportera (Elżbieta Jaworowicz) 202,5 tys. zł
6. Bitwa na Głosy (Urbański, Kędzierski)178 tys. zł
7. Szymon Majewski Show (Szymon Majewski) 172 tys. zł
8. Szansa na Sukces (Wojciech Mann) 142 tys. zł
9. Kuchenne Rewolucje (Magda Gessler) 131 tys. zł
10. Kocham Cię Polsko (Kurzajewski, Rogalska, Zielińska) 111 tys. zł


ŚREDNI KOSZT EMISJI SPOTU 30 SEKUNDOWEGO:
1. X Factor (Wojewódzki/Mozil/Sablewska)83,9 tys. zł
2. You Can Dance (Piróg/Rusin/Egurolla) 60,3 tys. zł
3. Must be The Music (Sztaba/Kora/Zapendowska/Łozowski) 39,7 tys. zł
4. Szymon Majewski Show (Szymon Majewski) 35,1 tys. zł
5. Kuchenne Rewolucje (Magda Gessler) 27,7 tys. zł
6. Bitwa na Głosy (Urbański, Kędzierski)25,7 tys. zł
7. Jaka to Melodia (Robert Janowski) 24,4 tys. zł
8. Tomasz Lis na Żywo (Tomasz Lis) 23,1 tys. zł
9. Sprawa dla Reportera (Elżbieta Jaworowicz) 22,6 tys. zł
10. Kocham Cię Polsko (Kurzajewski, Rogalska, Zielińska) 20,3 tys. zł

Wśród TOP 10 najbardziej dochodowych show najwięcej za 30 sekundowy spot trzeba było zapłacić w blokach reklamowych stacji TVN (przy programie X Factor - średnio 83,9 tys zł, przy You Can Dance - średnio 60,3 tys zł). Na trzecim miejscu znalazł się Must Be The Music (Polsat) - za 30 sekund przy tym programie trzeba było zapłacić średnio 39,7 tys zł.

/ Sugarandspice

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (5)

dodaj komentarz
~myślący
i te głupie społeczenstwo łazi na wybory i od lat daje sie nabierać
~ms
jak oni obliczaja to ile ktos zarabia dla stacji? na jakiej zasadzie oni zarabiaja? przeciez malo kto placi abonament?
~agart
Obliczenia są robione na podstawie przychodów z reklamy.
~Well
Haha "rozmowy w toku" i "X factor". Teraz widać jakie głupie jest nasze społeczeństwo. Woli oglądać bzdury niż zajmować się czymś normalnym.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki