Władze Hongkongu zaoferują nawet pół miliona darmowych biletów lotniczych w ramach kampanii promocyjnej, która ma przyciągnąć turystów, biznes i inwestycje po trzech latach restrykcji związanych z koronawirusem – oświadczył szef administracji John Lee.


Rozpoczęcie kampanii pod hasłem „Hello Hong Kong” ogłoszono na ceremonii z udziałem tancerzy i błyskających kolorowych świateł w centrum konferencyjno-wystawienniczym w dzielnicy Wan Chai. Slogan eksponowano w wielu językach.
Hongkong potrzebuje turystów
Warta 2 mld dolarów hongkońskich (ok. 255 mln USD) kampania ma też uwzględniać organizację wystaw handlowych i konferencji, wydarzeń sportowych i artystycznych, a także darmowe napoje powitalne dla turystów stołujących się w barach i restauracjach – przekazał dziennik „South China Morning Post”.
Kampania ma pokazać, że Hongkong jest otwarty na turystów, a także promować biznes i inwestycje. „Hongkong jest teraz połączony z Chinami kontynentalnymi i całym światem, nie będzie izolacji, kwarantanny ani ograniczeń (…) w doświadczaniu zgiełku azjatyckiego miasta światowego” – powiedział Lee, używając języka angielskiego.
Granice Hongkongu, specjalnego regionu administracyjnego Chin, były w dużej mierze zamknięte przez ostatnie trzy lata z powodu pandemii Covid-19. Osoby przybywające do miasta musiały przechodzić kwarantannę, która w niektórych okresach trwała nawet trzy tygodnie. Surowe restrykcje zagrażały pozycji Hongkongu jako międzynarodowego centrum finansowego.

Podatkowy rozkład jazdy i wskaźniki kadrowo-płacowe na 2023. Ściąga dla przedsiębiorcy
Od stycznia 2023 r. zmieniły się wskaźniki kadrowo-płacowe. Prezentujemy najważniejsze zmiany. I zachęcamy do pobrania pliku pdf. Pobierz e-book bezpłatnie lub kup za 20 zł.
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
Władze miasta zaczęły łagodzić obostrzenia w połowie 2022 roku, a w grudniu zniosły większość pozostałych restrykcji. Wciąż obowiązuje nakaz noszenia maseczek i limity osób przekraczających granice z Chinami kontynentalnymi. Zamknięte pozostają trzy przejścia graniczne.
Rozdawanie biletów ruszy w marcu
Według szefa zarządzającego hongkońskim lotniskiem Freda Lama kampania rozdawania biletów lotniczych rozpocznie się 1 marca i potrwa około sześciu miesięcy. Władze nabyły 500 tys. biletów już w 2020 roku, by wspomóc trzy lokalne linie lotnicze w trudnym okresie i przyciągnąć turystów do miasta, gdy sytuacja pandemiczna się poprawi.
Przydziałem biletów zajmą się zagraniczne biura hongkońskich linii lotniczych i ich agenci na najważniejszych rynkach. Trzy czwarte biletów ma trafić do mieszkańców państw Azji, początkowo Tajlandii, Filipin, Indonezji, Singapuru i Malezji, a następnie krajów Azji Północno-Wschodniej i Chin. Lam spodziewa się, że każdy, kto otrzyma bilet, przyleci do Hongkongu w towarzystwie dwóch lub trzech innych osób, więc 500 tys. biletów przełoży się na dodatkowych 1,5 mln odwiedzających – przekazał „SCMP”.
Z Kantonu Andrzej Borowiak