REKLAMA

Grupa Nokaut przejmie właściciela marki Sugarfree i zmieni nazwę na HubStyle

2015-03-24 08:50
publikacja
2015-03-24 08:50
Grupa Nokaut przejmie właściciela marki Sugarfree i zmieni nazwę na HubStyle
Grupa Nokaut przejmie właściciela marki Sugarfree i zmieni nazwę na HubStyle

Grupa Nokaut nabędzie udziały stanowiące 75% kapitału spółki HubStyle, właściciela marki odzieżowej Sugarfree.pl. Dzięki transakcji o wartości 10,6 mln zł Grupa Nokaut zdywersyfikuje swoją działalność i mocniej wejdzie w najszybciej rosnącą część rynku e-commerce. W najbliższym czasie spółka zmieni nazwę na HubStyle, a w przyszłości będzie budować silne portfolio własnych marek lifestylowych.

 

"Chcemy jak najlepiej wykorzystać kompetencje Grupy Nokaut do budowania wartości w segmencie e-commerce, który znamy doskonale. Dzięki transakcji wchodzimy w ten segment rynku, który bardzo dynamicznie rośnie i jednocześnie generuje najwyższe marże" - powiedział Wojciech Czernecki, p.o. prezesa zarządu Grupy Nokaut.

Hubstyle szacuje, że wartość rynku sukienek w Polsce wynosi ok. 3 mld zł. Polki coraz chętniej decydują się na zakupy w internecie i udział tego kanału sprzedaży w całości rynku bardzo dynamicznie rośnie.

Transakcja odbędzie się po wycenie niższej od wartości godziwej HubStyle, dzięki czemu jest korzystna dla Akcjonariuszy Grupy Nokaut. Audytor wycenił godziwą wartość spółki HubStyle na 18 mln zł. Grupa Nokaut zapłaci 10,6 ml zł za udziały stanowiące 75% udziałów w spółce. W zamian za udziały w przejmowanej spółce, Grupa wyemituje nowe akcje - w sumie 8,549 tys. nowych walorów w cenie 1,24 zł (co stanowi średnią kursu z ostatnich trzech miesięcy oraz roku).

Po transakcji, Grupa Nokaut zmieni nazwę na Hubstyle S.A. Warto zwrócić uwagę, że już wcześniej Grupa wydzieliła spółkę Nokaut sp. z o.o., która przejęła działalność operacyjną związaną z porównywarką cen Nokaut.pl

Sugarfree to wyspecjalizowana marka własna należąca do spółki HubStyle. Własny kanał dystrybucji w postaci sklepu internetowego oferuje szeroki asortyment wysokiej jakości sukienek z naturalnych tkanin w przystępnych cenach, głównie polskiej produkcji. Spółka operuje w bardzo elastycznym modelu biznesowym, osiągając wysokie marże - m.in. dzięki bardzo szybkiej rotacji towarów czy niskiego zaangażowania kapitału obrotowego. Średnia roczna marża brutto na sprzedaży w zeszłym roku kształtowała się na poziomie 54 proc. Jednym z atutów przejmowanej marki jest ekspresowa, darmowa dostawa do klienta nawet w ciągu kilku godzin na terenie kilku największych Polskich miast. Dzięki temu Sugarfree.pl bardzo dynamicznie się rozwija. Do tej pory w I kwartale 2015 r. liczba zrealizowanych zamówień była o 1680 proc. wyższa niż przed rokiem.

Akcjonariusze Grupy Nokaut S.A. podejmą decyzję w sprawie emisji nowych akcji na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, które została zwołane na 25 marca. Jeśli wyrażą swoją zgodę, to jeszcze w kwietniu zostanie podpisana umowa nabycia HubStyle a giełdowa spółka zacznie konsolidować jej wyniki.


Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Miejski model Ford Puma. Trwa wyjątkowa wyprzedaż

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~miki
I te badziewne sukienki będą dalej wciskane kolejnym klientkom? żenada

Powiązane: Zakupy w sieci

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki