Grupa LPP spodziewa się w roku obrotowym 2025/26 r. ok. 23-24 mld zł sprzedaży i 53-54 proc. marży brutto - podała spółka w raporcie. W kwietniu grupa przewidywała, że jej przychody wyniosą ok. 25-26 mld zł. Na roczne plany grupy wpływ mają wyniki II kwartału.


"Plany sprzedażowe grupy na cały rok finansowy 2025 zakładają możliwość osiągnięcia przychodów w wysokości ok. 23-24 mld zł, przy wzroście r/r w segmencie tradycyjnej sprzedaży (dzięki wzrostom powierzchni i pozytywnym LFL) oraz wzroście w kanale internetowym" - podało LPP w raporcie kwartalnym.
W roku 2025 spółka zakłada zwiększenie powierzchni o ok. 25-30 proc., skupiając się głównie na rozwoju sklepów marki Sinsay (ok. 1.100).
Grupa spodziewa się marży brutto na sprzedaży w przedziale 53-54 proc. Jednocześnie zakłada utrzymanie wskaźnika: koszty operacyjne do sprzedaży w zakresie ok. 41-42 proc.
Planowane są wydatki inwestycyjne na poziomie 3,1 mld zł, z tego 1,9 mld zł na sklepy. Jednocześnie spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia.
"Na roczne plany grupy wpływ mają wyniki II kwartału, ktorego początek charakteryzował się wyjątkowo niskimi temperaturami zarowno w Polsce jak i pozostałych krajach Europy, co zmniejszyło skłonności zakupowe kolekcji wiosenno-letniej" - podała spółka.
Sprzedaż grupy w okresie od 1.05.2025 do 10.06.2025 w walutach stałych rdr wzrosła o 13 proc.
| Wyniki grupy LPP w pierwszym kwartale 2025/26 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes. Dane w mln zł | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| 1Q2025 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q |
| Przychody | 4954,0 | 4973,6 | -0,4% | 15,0% | -12,6% |
| EBITDA | 938,0 | 873,4 | 7,4% | 18,0% | -17,3% |
| EBIT | 464,0 | 383,7 | 20,9% | 12,9% | -29,9% |
| zysk netto j.d. | 334,0 | 250,7 | 33,2% | 21,0% | -25,4% |
| marża EBITDA | 18,9% | 17,6% | 1,38 | 0,47 | -1,06 |
| marża EBIT | 9,4% | 7,7% | 1,66 | -0,18 | -2,31 |
| marża netto | 6,7% | 5,0% | 1,71 | 0,33 | -1,16 |
pel/


























































