REKLAMA

Grupa LPP miała w I kw. 87,2 mln zł zysku operacyjnego i 21,5 mln zł zysku netto

2021-06-24 06:02, akt.2021-06-24 10:57
publikacja
2021-06-24 06:02
aktualizacja
2021-06-24 10:57
Grupa LPP miała w I kw. 87,2 mln zł zysku operacyjnego i 21,5 mln zł zysku netto
Grupa LPP miała w I kw. 87,2 mln zł zysku operacyjnego i 21,5 mln zł zysku netto
/ LPP

Grupa LPP miała w pierwszym kwartale roku obrotowego 2021/22 87,2 mln zł zysku operacyjnego oraz 21,5 mln zł zysku netto - poinformowała spółka w raporcie. Wynik operacyjny jest wyższy niż wcześniejsze szacunki spółki, które zakładały, że sięgnie on 70 mln zł.

Rok wcześniej grupa LPP miała 260,5 mln zł straty operacyjnej i 362 mln zł straty netto.

EBITDA grupy w pierwszym kwartale 2021/22, czyli w okresie luty 2021 r. - kwiecień 2021 r., wyniosła 344,4 mln zł wobec 17,6 mln zł rok wcześniej. Przychody grupy wyniosły 2,35 mld zł, co oznacza wzrost o 99,4 proc. rdr.

Grupa LPP zakłada, że w 2021/22 roku powierzchnia handlowa wzrośnie o 25 proc. rdr, a nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 1,2 mld zł - podała spółka w prezentacji. Wcześniej spółka przewidywała na ten rok wzrost powierzchni o 20 proc. i CAPEX w wysokości ok. 1,1 mld zł.

Spółka podała, że w 2021/22 roku planowane wydatki na sklepy to ok. 950 mln zł, na biura 50 mln zł, na obszar logistyki 150 mln zł, a 60 mln zł na obszar IT.

Jak podano, powierzchnia handlowa ma wzrosnąć o 25 proc. rdr, do 1.801,3 tys. m kw.

Na koniec 2021/22 roku salony marki Reserved mają być w 26 krajach.

LPP podało w prezentacji, że celem na 2021/22 rok jest kontynuacja otwarć powierzchni w Polsce, przyspieszenie rozwoju w Europie, dalszy dwucyfrowy rozwój powierzchni w rejonie CIS, nacisk na rozwój mniejszych marek: Cropp, House, Sinsay.

Jak podano, kluczowe powody rozwoju powierzchni to mocniejsze wejście do mniejszych miast, potencjał do rozwoju w segmencie value for money, nacisk na omnichannel, którego sieć stacjonarna jest istotną częścią.

Grupa podtrzymała także, że zakłada na rok 2021/22 dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i poprawę marży operacyjnej rdr. Celem jest też dwucyfrowy wzrost sprzedaży online, do ponad 2,8 mld zł.

Grupa LPP chce regularnie wypłacać dywidendę w dwóch częściach - poinformowała spółka w prezentacji wynikowej.

Pod koniec maja zarząd LPP zarekomendował wypłatę dywidendy w wysokości 450 zł na akcję. Na dywidendę miałyby trafić środki z kapitału zapasowego utworzonego z zysków z lat poprzednich.

Proponowany dzień dywidendy to 6 lipca, a jej wypłata miałaby nastąpić w dwóch równych transzach - po 225 zł na akcję. Pierwsza transza miałaby zostać wypłacona 20 lipca, a druga 6 października 2021 roku.

Spółka poinformowała w prezentacji, że powody wypłaty dywidendy to niskie oprocentowanie depozytów, ujemny cykl obrotu gotówki dzięki faktoringowi odwrotnemu, model biznesowy sprawdzony w pandemii.

ZWZ odbędzie się 29 czerwca.

W 2020 roku LPP nie wypłaciło dywidendy. Wcześniej, w 2019 roku, na ten cel trafiło 110,1 mln zł.

Grupa LPP przewiduje, że drugi kwartał będzie dla spółki dobry pod względem sprzedaży

"Mamy duży przełożony popyt z pierwszego kwartału na maj i czerwiec. Sprzedaż jest bardzo dobra, w maju mieliśmy rekordowe w historii spółki sprzedaże, czerwiec zapowiada się też rekordowo. Jest dobrze, odłożony popyt się materializuje" - powiedział wiceprezes LPP podczas wideokonferencji.

"Drugi kwartał na pewno będzie dobry. Pytanie co dalej - trzeci i czwarty kwartał to większe znaki zapytania" - dodał.

Poinformował, że mimo otwarcia sklepów stacjonarnych, sprzedaż w internecie rośnie rok do roku.

"Nie są to wzrosty spektakularne, rzędu 15-25 proc., ale cieszy, że ten trend został utrzymany. Jakieś grono klientów zostało w internecie i nie wróci już do zakupów stacjonarnych" - powiedział Lutkiewicz.

Jak wskazał, spółka czeka na ustabilizowanie sytuacji po stronie łańcuchów dostaw.

"Mamy naprężenia związane z transportem z Azji. Liczymy, że w ciągu kilku, może kilkunastu miesięcy sytuacja się unormuje" - powiedział wiceprezes.

Jak wskazał, rosną ceny transportu, a niektóre statki są wycofywane z transportu z Azji do Europy. Grupa zaczęła więc częściowo korzystać z transportu kolejowego.

Lutkiewicz poinformował, że w związku z przyspieszeniem pełnego raportowania spółka od drugiego kwartału tego roku obrotowego rezygnuje z publikacji wyników wstępnych.

Przychody grupy w I kwartale roku obrotowego 2021/22 wyniosły 2,35 mld zł, co oznacza wzrost o 99,4 proc. rdr.

Grupa zakłada na rok 2021/22 dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i poprawę marży operacyjnej rdr. Celem jest też dwucyfrowy wzrost sprzedaży online, do ponad 2,8 mld zł. (PAP Biznes)

pel/ asa/ ana

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Załóż eKonto w promocji i zyskaj 150 zł od Bankier.pl + do 300 zł od mBanku + do 300 zł w programie poleceń

Załóż eKonto w promocji i zyskaj 150 zł od Bankier.pl + do 300 zł od mBanku + do 300 zł w programie poleceń

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki