Grupa H&M zanotowała w I półroczu roku obrotowego, czyli w okresie od 1 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r., wzrost sprzedaży o 9 proc. rdr do 112,5 mld koron szwedzkich - podała odzieżowa grupa w komunikacie prasowym. Jak podano, letnie kolekcje zostały dobrze przyjęte przez klientów.


W walutach lokalnych sprzedaż netto grupy wzrosła w I półroczu o 1 proc.
Marża brutto spadła do 50 proc. z 52,2 proc., a marża operacyjna spadła do 4,9 proc. z 5,3 proc.
Jak podano, negatywny wpływ na wynik pierwszego półrocza miały wysokie koszty surowców i frachtu, silny dolar amerykański, wzrost kosztów energii oraz skutki likwidacji działalności w Rosji.
W samym II kwartale grupa miała 57,6 mld SEK sprzedaży, co oznacza wzrost o 6 proc. rdr. W walutach lokalnych sprzedaż netto była płaska w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Marża brutto w II kwartale wyniosła 52,7 proc. wobec 54,8 proc. rok wcześniej,
Grupa poinformowała, że jej sprzedaż w okresie od 1 do 27 czerwca 2023 r. wzrosła o 10 proc. w lokalnych walutach w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
"Podejmujemy ważne kroki w kierunku naszych celów. Letnie kolekcje zostały dobrze przyjęte, a trzeci kwartał rozpoczął się na dobre. Warunki dla zwiększonego wzrostu, jak również rentowności rozwijają się w korzystnym kierunku" – powiedziała, cytowana w komunikacie prasowym, CEO Helena Helmersson.
"Czynniki zewnętrzne wpływające na nasze koszty zakupowe wciąż się poprawiają, prace nad programem kosztowo-efektywnościowym idą pełną parą, a duża część pracy, którą wykonaliśmy w ostatnich latach zaczyna przynosić efekty. (...) Dzięki solidnej sytuacji finansowej, stabilnym przepływom pieniężnym i dobrze zbilansowanym zapasom grupa H&M jest silna. Nasze długoterminowe cele pozostają aktualne. Już w przyszłym roku marża operacyjna ma sięgnąć 10 proc." - dodała prezes.
pel/ asa/


























































