

W drugiej połowie kwietnia, strony internetowe przystosowane do urządzeń mobilnych mają pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania podczas korzystania z takich urządzeń jak m.in. tablety i smartfony. Zabieg Google jest próbą wymuszenia koniecznych modernizacji sporej części witryn internetowych posiadających przestarzałe wersje serwisów.

Według informacji podanych na blogu giganta internetowego, od 21 kwietnia witryny posiadające wersje przystosowane do urządzeń mobilnych będą pozycjonowane wyżej w wyszukiwarce Google od stron nieposiadających wersji przystosowanej na mobilne urządzenia. Zmiana ma sprzyjać użytkownikom smartfonów i tabletów, którzy w łatwiejszy sposób będą mogli natrafić na witryny przystosowane do ich urządzeń.
Jak tłumaczą pracownicy Google, informacja o zmianie strategii została zapowiedziana z wyprzedzeniem, aby firmy i wydawcy internetowi nie zniknęli z pierwszych stron wyszukiwania na mobilnych urządzeniach, a webmasterzy mieli czas na przystosowanie serwisów do użytkowników smartfonów i tabletów. Informacje o przystosowaniu strony do urządzeń mobilnych można sprawdzić za pomocą specjalnej platformy Google.
MM