PKN Orlen i Robert Kubica zakończą współpracę z Williamsem

PKN Orlen i Robert Kubica zakończą współpracę z Williamsem po tym sezonie Formuły 1 - poinformował w czwartek koncern. PKN Orlen będzie kontynuować współpracę z Kubicą i zostanie w Formule 1, w tym celu prowadzi "zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami".

(fot. XPB/Press Association Images / FORUM)

Jak podał PKN Orlen, po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także spółka, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1. W tym celu PKN Orlen prowadzi obecnie "zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1". Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN ORLEN a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie.

W ocenie spółki, dzięki obecności w Formule 1 odniosła ona wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. "Od początku naszej współpracy deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem ORLEN Teamu. Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki ORLEN, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną" – powiedział cytowany w komunikacie prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Koncern przytoczył badania instytutu ARC Rynek i Opinia, według których co szósty kierowca przyznaje, że sponsoring Roberta Kubicy wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji Orlen, a w przypadku klientów konkurencji taką deklarację złożyło aż 11 proc. respondentów.

Orlen podał też, że jego sieć detaliczna, w której sprzedaż wspierana była loterią z Robertem Kubicą, odnotowała w Polsce 3-proc. wzrost sprzedaży paliw, a także wyraźny wzrost sprzedaży produktów pozapaliwowych w I półroczu 2019 r., przyczyniając się do rekordowego zysku operacyjnego tego segmentu, który był wyższy o 400 mln zł w porównaniu do I półrocza ubiegłego roku.

W ocenie PKN Orlen efektywność współpracy z Robertem Kubicą potwierdzają także wyniki mediowe projektu. Jak podkreśliła spółka, powołując się na badania IMM i Pentagon, dzięki działaniom komunikacyjnym oraz aktywności na kanałach społecznościowych PKN Orlen i ROKiT Williams Racing, od listopada 2018 r. do sierpnia 2019 r. wygenerowano ponad 152 mln kontaktów z marką Orlen o wartości reklamowej przekraczającej 60 mln zł.

Sponsoring motorstportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki - podkreśliła spółka, przypominając, że posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej, produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60 proc. jej obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.(PAP)

wkr/ pad/

Źródło: PAP
Firmy:
Ludzie:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
7 37 karkses

No dobrze dobrze ale pomijając emocje i szacunek do Kubicy zastanówmy się czy Orlen faktycznie zrobił taki świetny interes? Bo ok reklama w F1 to napewno coś dużego, ten sport ogląda ponad miliard ludzi. Tylko pytanie ilu z nich zatankuje na stacji Orlen? W ilu krajach brand Orlenu wgl funkcjonuje? Otóż tylko w Polsce i na Litwie. W pozostałych krajach gdzie Orlen ma swoje stacje paliw (a krajów tych i tak jest kilka) funkcjonują one pod inną niż Orlen nazwą i nie ma siły żeby tamtejsi konsumenci z Orlenem je skojarzyli. Więc pozwolę sobie wysnuć wniosek, że Orlen nie jest marką globalną i globalna akcja marketingowa jaką jest obecność w F1 jest raczej bez sensu. Tymczasem na rynku polskim Orlen i tak bez sponsoringu Kubicy jest bardzo rozpoznawalny i ma silną pozycję. Fakt, może dzięki niemu zdobyli kilku dodatkowych klientów pytanie tylko czy warto było na to wywalać 50 mln.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
30 41 jag63

Pieknie, ..., pięknie.

A 50 baniek poszło się gonić.

! Odpowiedz
27 8 hfjdj

Jakie to polaczkowate interesować się czyimiś piniędzmi.

! Odpowiedz
20 27 jag63 odpowiada hfjdj

Posiadam akcje Orlenu więc interesuję się swoimi pieniędzmi.
Głupio ci ?
Głupio, ale się nie przyznasz.

! Odpowiedz
0 11 luksuszawsze odpowiada jag63

Jeżeli masz już te akcje, to zainteresuj się swoją inwestycją. Podpowiadź szukaj info o "Skonsolidowane wyniki finansowe PKN ORLEN w 2 kwartale 2019 roku" albo wypowiedź prezesa firmy ile zarobili dzięki F1.

W temacie kontraktów, negocjacji i tego jak temat wygląda, na yt szukaj F1 VLOG 137 przesłuchaj i będziesz miał zarys jak wygląda polityka w najdroższym sporcie świata.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 2 jag63 odpowiada luksuszawsze

No i co w związku z tym ?

Na zyski Orlenu zrzucają się kierowcy płacąc bardzo drogo za paliwa.
Dostępne są porównania ile litrów paliwa kupisz za przeciętne wynagrodzenie w różnych krajach.

Do tego doszły "niehandlowe niedziele", żeby handlowcy mieli wolne i mogli nacieszyć się swoimi rodzinami. Cóż, pracownicy stacji benzynowych to chyba jakiś gorszy sort, i nie mogą zaznawać takich radości. Tak uchwalił pis z błogosławieństwem kk, a pieniążki za hot-dogi, jabole i inne badziewie płyną w przenajświętsze niedziele do Orlenu.

Zauważ też quasi-monopolistyczną pozycję spółki na rynku.
A jeszcze chcą połączyć Orlen z Lotosem, to będzie jazda.
Taniej będzie tankować w DE, CZ, SK niż w Polsce. O Wschodzie nie wspominając.


A co do "najdroższego sportu świata" to widać, że za wysokie progi nawet jak na Orlen.
Tyle, że tu zadziałała całkiem inna kwestia.
Pewnie się Dziwisz ...o czym piszę, ale o tym, kiedy indziej.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
56 35 roco7

Chyba raczej Williams zakończy współpracę z Orlenem i Kubicą - nie oszukujmy się

! Odpowiedz
31 34 jes

Jeżeli Orlen kupuje stacje w Niemczech, Czechach i chce ekspansji to musi się promować. W F1 obecne są wszystkie większe koncerny paliwowe. Który Niemiec zatankuje na Orlenie nie wiedząc co to za stacja, nie kojarzące się z niczym logo? To najlepsza promocja, oglądalność większa niż piłki kopanej. Problem, że trafili w najgorszy od wielu lat zespół i bolid.
Problem w tym, że Orlen to już monopolista i centralnie sterowana firma z prezesem marionetką na stanowisku. Przy okazji sponsoringu pewnie połowa kasy poszła w okolice Torunia itp.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
48 42 karbinadel

Z dwojga złego, wolę żeby wspierano znanego zawodnika, niż nierobów i meneli

! Odpowiedz
19 28 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
PKNORLEN 0,30% 101,40
2019-10-15 17:00:00

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% IX 2019
PKB rdr 4,4% II kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,2% VIII 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 125,26 zł VIII 2019
Produkcja przemysłowa rdr -1,3% VIII 2019

Znajdź profil