Facebook zmienia logo. Wszystko po to, jak tłumaczą władze, by było jasne, które produkty należą do spółki. Rebranding ma też pomóc rozróżnić firmę od aplikacji, która zachowa swój dotychczasowy znak.


Jak poinformował Facebook na swojej stronie, nowe logo zostało zaprojektowane dla większej przejrzystości i rozróżnienia spółki od aplikacji należących do niej, których grono sukcesywnie się powiększa (Instagram, Facebook, WhatsApp, Messenger).
Nowy znak będzie zawierał tylko wielkie litery i dostępny będzie w różnych wersjach kolorystycznych - zależnie od serwisu. I tak na Instagramie będzie w barwach zbliżonych do tej aplikacji: fioletowym, różowym i żółtym.


Antonio Lucio, szef marketingu Facebooka, powiedział w rozmowie z Bloombergiem: "Musimy być bardziej transparentni z naszymi użytkownikami, pokazując, że wszystko pochodzi od tej samej firmy." Dodał, że większość osób nie wie, że WhatsApp i Instagram należą do spółki, a wiedza ta poprawia postrzeganie Facebooka jako firmy.
Nowy znak ma pojawiać się sukcesywnie we wszystkich częściach świata.
Co sądzicie o nowym, powiększonym logo?
DU