Po zakończeniu sesji na Wall Street, Facebook podzielił się z inwestorami wynikami za trzeci kwartał. Rezultaty osiągnięte przez największą sieć społecznością na świecie okazały się lepsze od oczekiwań i to mimo sporych kosztów ponoszonych na nowe projekty.


Przychody Facebooka sięgnęły w trzecim kwartale 4,5 mld USD wobec 3,2 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Coraz większy udział w przychodach z reklam mają reklamy wyświetlane na urządzeniach mobilnych – w minionym kwartale odpowiadały one aż za 78% przychodów reklamowych wobec 66% w trzecim kwartale 2014 r.
Według stanu na 30 września, Facebook posiadał 1,545 mld użytkowników aktywnych przynajmniej raz w miesiącu (+ 14,4% r/r). W tej grupie 1,385 mld osób logowało się za pośrednictwem urządzenia mobilnego (+ 23,2% r/r). Użytkowników korzystających z sieci społecznościowej codziennie było 1,007 mld (+16,5% r/r), wśród których 894 mln (+27,1%) korzystało z dostępu mobilnego.
W sumie zysk Facebooka wyniósł 57 centów na akcję, co było wynikiem o 5 centów lepszym od konsensus analityków i o 14 centów lepszym od osiągniętego w trzecim kwartale 2014 r.
Wynik netto Facebooka nie wygląda już tak dobrze, gdyby zastosować Międzynarodowe Standardy Rachunkowości (GAAP). Licząc w ten sposób zysk netto wzrósł tylko nieznacznie, do 0,31 USD wobec 0,30 USD przed rokie. Różnica pomiędzy wynikiem GAAP i non-GAAP spowodowana jest tym, że w ujęciu "amerykańskim" Facebook nie uwzględnia kosztów emisji akcji pracowniczych, które tylko w drugim kwartale pochłonęły 771 mln USD.
Spory wzrost odnotowano w pozycji inwestycji kapitałowych – z 482 mln USD przed rokiem do 780 mln USD w minionym kwartale. Relacja wydatków na badania i rozwój podskoczyła do 28% kwoty przychodów wobec jedynie 19% przed rokiem.
Inwestorzy dobrze przyjęli opublikowane przez Facebooka wyniki. W handlu posesyjnym akcje największej sieci społecznościowej na świecie drożały w pewnym momencie o blisko 5%, sięgając najwyższego poziomu w historii (109,34 USD).


























































