REKLAMA

Facebook ma swojego Snapchata. Ale nie dla wszystkich

Agnieszka Ślęzak2016-08-23 10:23redaktor Bankier.pl
publikacja
2016-08-23 10:23

Facebook wystartował właśnie z nową aplikacją Lifestage, która ma przypominać w swojej formie Snapchata i umożliwiać wymianę krótkich nagrań video między użytkownikami. Jest jednak pewien haczyk – aby jej używać, trzeba mieć 21 lat lub mniej.

Facebook rusza z aplikacją Lifestage, przeznaczoną dla uczniów i studentów / fot. Dado Ruvic / FORUM

Lifestage ma nawiązywać do początków samego Facebooka, który powstał jako portal społecznościowy dla uczniów szkół średnich i studentów. Ta sama idea towarzyszyła tworzeniu nowej aplikacji. Lifestage ma stanowić platformę wymiany filmów video między uczniami lub studentami tej samej szkoły. Dlatego też twórcy aplikacji zaznaczają, że Lifestage jest przeznaczony przede wszystkim dla ludzi, którzy nie ukończyli jeszcze 21 lat. Jeżeli użytkownik nie spełni tego warunku, nie będzie mógł oglądać profili innych internautów.

Facebook podkreśla, że Lifestage ma być odrębną aplikacją, jednak aby uzyskać do niej dostęp należy mieć konto w portalu społecznościowym Marka Zuckerberga. Nagrania z Lifestage nie będą jednak widoczne na profilu na Facebooku.

Nowa aplikacja od Facebooka budzi jednak wiele zastrzeżeń, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. Sami twórcy Lifestage w opisie narzędzia zaznaczają, że wszystkie treści, które użytkownik zamieści za pomocą platformy, są publiczne i mogą je zobaczyć wszyscy – zarówno z jego szkoły, jak i spoza niej. „Nie ma możliwości ograniczenia liczby osób, która zobaczy twój profil. Nie możemy potwierdzić, czy osoby deklarujące uczęszczanie do danej szkoły, faktycznie do niej uczęszczają” – czytamy. Poza tym, rzecz jasna, niektórzy użytkownicy mogą też podawać fałszywy wiek.

Lifestage dostępny jest póki co w amerykańskim App Store i nie wiadomo, czy powstanie wersja aplikacji na Androida. Twórcy podkreślają, że platforma ma nawiązywać do korzeni Facebooka, ale dostosowywać je do współczesnych czasów, kiedy to wideo jest coraz popularniejszą formą komunikacji. Nie sposób nie dopatrzyć się w Lifestage podobieństw do Snapchata. Wcześniej inny portal społecznościowy, należący również do Zuckerberga - Instagram, wprowadził opcję Stories, której forma łudząco przypomina Snapchata: użytkownicy mogą dzielić się między sobą filmami, które znikają po 24 godzinach.

Źródło:
Agnieszka Ślęzak
Agnieszka Ślęzak
redaktor Bankier.pl

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim, redaktor działu newsroom w portalu Bankier.pl. Z uwagą śledzi bieżące wydarzenia z społeczno-polityczne oraz ekonomiczne w kraju i za granicą. Poza pracą wydawcy do jej obowiązków należy śledzenie aktualnych trendów i tworzenie na ich podstawie tekstów SEO. Tel.: 71 748 95 08

Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~35461
sikam na ten portal ciepłą strugą, przynajmniej za darmo nie mam założonej kartoteki ...

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki