Sieci handlowe zaczynają puszczać świąteczne utwory, a stoiska obwieszone są bożonarodzeniowymi dekoracjami – to znak, że zaczął się szał świątecznych zakupów. Sklepy obniżają ceny, kuszą promocjami i sprzedażą wiązaną. Swoista epidemia trwa także w sieci.
Grudzień to miesiąc, w którym rynek e-commerce przeżywa oblężenie. Coraz więcej konsumentów decyduje się bowiem na zakup prezentów w internecie. Już na początku listopada widać było znaczne ożywienie na tym rynku, a obecnie obroty sklepów w sieci rosną dynamicznie.
Polacy nie mają w zwyczaju kupować prezentów świątecznych z dużym wyprzedzeniem, dlatego też gorączka przedświątecznych zakupów przypada u nas na miesiąc grudzień. Jak wynika z raportu Ceneo.pl, najwięcej osób kupuje prezenty pod choinkę w pierwszej połowie grudnia – 46 %. Całkiem spora część ankietowanych zostawia zakup podarunków na ostatnią chwilę – 30% osób wskazało na drugą połowę grudnia.

Źródło: Raport Ceneo.pl – Święta w e-commerce
Właściciele e-sklepów wiedzą, że okres przedświąteczny to dla nich bardzo cenny czas – walczą więc o klienta. Bardzo często są także zmuszeni do okresowego zatrudnienia nowych pracowników, aby móc obsłużyć wszystkich zainteresowanych klientów.
W sieci kupujemy jednak nie tylko prezenty. Wiele pieniędzy wydajemy również na świąteczne dekoracje mieszkań, choinkę wraz z ozdobami, a także przygotowanie wigilijnej kolacji. Według raportu Ceneo.pl, większość z nas przeznaczy na święta kwotę z przedziału 501-1000 zł – 31% odpowiadających.

Źródło: Raport Ceneo.pl – Święta w e-commerce
Jeżeli decydujemy się na zakup prezentów w sieci powinniśmy pamiętać o bezpieczeństwie. Zanim zdecydujemy się na zawarcie transakcji on-line sprawdźmy e-sklep: poczytajmy opinie o sklepie. Zamawiajmy produkty tylko w takich internetowych sklepach, które nie wzbudzają w nas żadnych wątpliwości.
Dla Polaków 6 i 24 grudnia to daty ważna, ponieważ obdarowujemy się prezentami – coraz częściej kupowanymi w internecie. W Polsce, podobnie jak na całym świecie, właściciele sklepów wierzą, że grudzień będzie najlepszym miesiącem w roku pod kątem sprzedaży, pozwalający odbić sobie pozostałe chude miesiące.
Patrząc na prezentowane ogłoszenie wyników PKB w stosunku rocznym (4,2%) oraz postaw konsumenckich (wzrost w 2009 roku o 9%!) nie mam podstaw przypuszczać, że optymizm konsumentów w tym roku będzie mniejszy w czasie kompletowania prezentów i podarunków.
Nie wiem, czy będzie to wzrost o 10% czy 30% osób decydujących się na zakupy w internecie, ale na pewno duża część z tych osób robi to po raz kolejny dlatego, że widzi zalety tej formy zaopatrywania się w prezenty. Polski rynek e-commerce zaczyna być bardzo ważnym elementem poszukiwania prezentów na wszelkie okazje, a w szczególności Święta.
Bardzo ciekawym wskaźnikiem nastrojów konsumenckich jest akcja „Dzień Darmowej Dostawy”, która trwała jeden dzień i spowodowała w niektórych sklepach skoki o 500% ilości zamówień. Jak widać przeniesienie kosztów wysyłki na sklep spowodowało, że klienci masowo rzucili się do zamawiania towarów on-line.
Przeczytaj cały Raport Ceneo.pl – Święta w e-commerce
Barbara Sielicka
Bankier.pl
b.sielicka@bankier.pl
» Załóż sklep internetowy w zaledwie 30 sekund!
» Polacy pokochali świąteczne zakupy w sieci
» Ceneo wyprzedziło gigantów Internetu!





























































