11 listopada rusza Festiwal Zakupów. Z okazji Dnia Singla można złowić okazje. Gigant zakupów e-commerce - AliExpress - zachęca darmową dostawą bez minimalnej kwoty zamówienia oraz atrakcyjnymi promocjami.


W czasie gdy w Polsce obchodzimy Święto Niepodległości, na świecie trwa Festiwal Zakupów. To jedno z najbardziej hucznie obchodzonych świąt zakupowych. Data obchodzenia nieoficjalnego chińskiego święta Dnia Singla, nazywanego także Dniem Podwójnej Jedenastki, nie jest przypadkowa - są w niej cztery cyfry "1", które w zamyśle autora pomysłu miały reprezentować singli.
Ponad 10 lat temu ideę Dnia Singla podchwyciły platformy sprzedażowe. Jako początek gigantycznych zniżek na 11 listopada uznaje się 2009 rok. Jednym z liderów rynku e-commerce jest AliExpres, który zachęca klientów do zakupów m.in. darmową dostawą bez minimalnej wartości zamówienia czy wysokimi rabatami. W tym roku Globalny Festiwal Zakupów AliExpress obchodzi pod hasłem „Maksimum Okazji, Maksimum Zabawy”
Darmowa dostawa na AliExpress
– Podczas tegorocznego Dnia Podwójnej Jedenastki po raz pierwszy zaoferujemy darmową dostawę bez minimalnej wartości zamówienia na wszystkie produkty sprzedażowe w ramach aktualizacji, które wprowadziliśmy do naszej aplikacji we wrześniu. Będziemy również oferować szeroką gamę zniżek, a także gry i możliwości interakcji z innymi użytkownikami, influencerami i sprzedawcami. Naszą ideą jest uczynienie zakupów interaktywnymi i zabawnymi, a Dzień Podwójnej Jedenastki jest tego największym wyrazem – podkreśla Gary Topp, dyrektor generalny AliExpress na Europę Środkową i Wschodnią w rozmowie z Bankier.pl.
– Niektóre z głównych kategorii, w których możemy spodziewać się szczególnie dobrych wyników podczas wyprzedaży, to elektronika użytkowa, kategorie związane z domem, moda zimowa i uroda, a także te związane z Bożym Narodzeniem i sezonowymi prezentami lub dekoracjami. Chociaż w rzeczywistości, ponieważ 11 listopada sprzedawcy oferują w tym dniu najbardziej konkurencyjne ceny w roku, wszystkie kategorie odnotują silny wzrost sprzedaży – mówi Topp w odpowiedzi na pytanie o kategorie produktów cieszące się największą popularnością podczas wyprzedaży.
Polscy sprzedawcy wejdą na AliExpress
– Zdecydowanie Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla AliExpress i uważam, że obsługa rynku przez AliExpress w ciągu ostatnich 3-4 lat pomogła również przyspieszyć tempo cyfryzacji i penetracji e-commerce w Polsce poprzez zapewnienie zwiększonej konkurencji, a także zwiększenie innowacyjności. Myślę, że to, co czyni Polskę atrakcyjną, to połączenie podstawowych trendów sekularnych, dzięki którym polska gospodarka stale rośnie znacznie szybciej niż Europa Zachodnia, w połączeniu ze wzrostem rynku handlu elektronicznego, a w szczególności gospodarki cyfrowej. W ostatnim roku zaczęliśmy obserwować, jak te tendencje przenoszą się do sąsiednich krajów i regionów, a innowacje powstałe w Polsce zaczynają wychodzić na zewnątrz. Cieszymy się, że w najbliższych miesiącach otworzymy naszą platformę dla polskich sprzedawców, aby dać im więcej możliwości w tym zakresie – mówi Topp.
– Polska jest jednym z 3 najlepszych rynków dla AliExpress w Europie podczas Dnia Singla oraz kluczowym rynkiem regionalnym w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE). Ostatnio widzieliśmy również dane z Euromonitora i CNBC potwierdzające, że AliExpress jest najlepszym rynkiem ecommerce w regionie CEE. W ciągu ostatniego miesiąca jeszcze bardziej pogłębiliśmy nasze zaangażowanie w Polsce i w regionie poprzez uruchomienie przez naszego partnera logistycznego nowego centrum logistycznego dedykowanego obsłudze AliExpress w pobliżu Łodzi – dodał Topp.
Kolejny rekord sprzedaży?
W ubiegłym roku podczas corocznego Festiwalu Zakupów z okazji Dnia Singla padł rekord sprzedaży. Na platformie Alibaby oraz JD.com sprzedano produkty o wartości około 115 mld dolarów. Jak podkreśla G. Topp w tym rok AliExpress spodziewa się większego zainteresowania zakupami na AliExpress niż rok temu: "Od lata obserwujemy silny wzrost ruchu na platformie, ponieważ nadal inwestujemy w nasze podstawowe atuty, takie jak konkurencyjne ceny, szeroki asortyment produktów, a także znacznie lepsze doświadczenie logistyczne. Jak dotąd, z informacji zwrotnych od naszych klientów wynika, że reakcja jest pozytywna i oczekujemy, że przełoży się to na wzrost ruchu na platformie".
"Konsumenci na całym świecie pobili rekordy sprzedaży z 11.11.2020 roku w porównaniu z poprzednimi latami. W 2020 r. liczba międzynarodowych kupców spoza Chin uczestniczących w festiwalu na AliExpress wzrosła ponad trzykrotnie. Liczba aukcji produktów od zagranicznych sprzedawców skoczyła o 600 proc." – napisano w komunikacie cytowanym przez PAP.
Przeczytaj także
AliExpress – jak sprawdzić ceny?
Jak sprawdzić, czy promocja z okazji Dnia Singla to faktycznie okazja to atrakcyjnego? Klienci mogą skorzystać z narzędzia do weryfikacji zmiany cen danego produktu na osi czasu. Aplikacja AliPrice umożliwia wykrycie, czy sprzedawca sztucznie nie zawyżył taksy a kilka tygodni lub miesięcy przed wyprzedażą, aby później zaoferować rzekomo promocyjny zakup na Festiwalu Zakupów.
Wyprzedaż na AliExpress to przedsmak nadchodzącego Czarnego Piątku, czyli weekendu - a nawet tygodnia w przypadku niektórych sklepów - wyprzedaży. W tym roku Black Friday wypada 26 listopada.
DF