Dynamiczny rozwój drogerii internetowej. W planach przekształcenie w spółkę akcyjną, nowy sklep i własna marka

2021-01-18 11:21
publikacja
2021-01-18 11:21

Ambitna strategia biznesowa drogerii internetowej horex.pl zakłada dynamizację
i wielokierunkowy rozwój spółki. Jej realizacja ma pozwolić przedsiębiorstwu stać się liderem polskiego rynku drogeryjnego. Najbliższe plany rozwojowe uwzględniają chociażby: przekształcenie w spółkę akcyjną, debiut na rynku NewConnect, poszerzanie kanałów dystrybucji, aktywowanie nowej odsłony sklepu internetowego oraz uruchomienie własnej marki kosmetycznej.

horex.pl wdraża strategię zakładającą dynamiczny i wielokierunkowy rozwój spółki / fot. Materiał Partnera /


Zwiększenie nakładów na działania marketingowe, doprowadzić ma do wzmocnienia, intensyfikacji sprzedaży i udziału w rynku, zwiększenia przychodów, poprawy rentowności oraz umocnienia wizerunku firmy. - Dynamiczne tempo wdrażanych zmian jest możliwe dzięki wnikliwym analizom modelu biznesowego, automatyzacji procesów wewnątrz przedsiębiorstwa oraz umiejętności przewidywania rynkowych trendów i potrzeb użytkowników, które dyktują udostępnienie klientom przestrzeni zakupowej, która mogłaby zasługiwać na miano największego kosmetycznego marketplace – zaznacza Tomasz Bryk, prezes zarządu horex.pl sp. z o.o.

 Branża beauty w e-commerce jest rynkiem z ogromnym, a dotychczas jeszcze niewykorzystanym potencjałem. W ciągu kilku najbliższych lat rynek handlu detalicznego kosmetykami, ograniczy się w zasadzie do dwóch kanałów: drogerii stacjonarnych oraz internetu. Choć wciąż większość konsumentów decyduje się na zakupy na rynku offline, beauty w sektorze e-commerce będzie biło kolejne rekordy.  Zgodnie ze specjalistycznymi prognozami, coraz większy procent konsumentów będzie decydować się na zakupy w internecie, korzystając z przewag i przywilejów nad stacjonarnym, tradycyjnym handlem.

 Warto dodać, że branże beauty, health, home care online, znajdują się na samym końcu sektorów gospodarczych najdynamiczniej działających w przestrzeni internetowej. Aktualnie online w beauty stanowi zaledwie 11%, gdzie w przypadku kategorii fashion, jest to ponad 50%. Ponadto, oferta produktowa jest bardzo rozproszona pomiędzy setki sklepów internetowych. horex.pl, swoim podejściem do klienta, wprowadził nową jakość i odpowiedział na jego potrzebę – nieograniczonego dostępu do towarów drogeryjnych, agregując wszystkie dostępne marki i kategorie w jednym miejscu.

 Horex.pl jako spółka e-commerce, koncentruje się na sprzedaży przez internet głównie kosmetyków, perfum oraz chemii domowej, ściśle współpracując przy tym z producentami, właścicielami marek z rynków beauty, health, home&care oraz hurtowniami, które przejmują na siebie obowiązek inwestowania w towar, magazynowania czy wysyłania zamówień - Sprzedaż odbywa się w modelu asset light dropshipping, co wyróżnia naszą firmę na tle konkurencyjnych – zaznacza Tomasz Bryk. - Kupowane i sprzedawane przez nas towary dostępne są również w innych drogeriach oraz perfumeriach, jednak, co istotne, nasza spółka nie posiada własnych magazynów. Tym samym zostaje wyeliminowana również kwestia logistyczna zatowarowania, a nasza drogeria zyskuje przewagę w postaci nieograniczonego asortymentu.

 Prezes zarządu wskazuje, że przyjęty model biznesowy pozwala skupić działania i kompetencje pracowników wyłącznie na pozyskiwaniu oraz zarządzaniu klientami w sieci, a także na  umacnianiu współpracy i relacji z producentami. - Natomiast cała logistyka związana z zakupem towarów, magazynowaniem, pakowaniem, wysyłką, transportem czy obsługą zwrotów, realizowana jest przez naszych partnerów biznesowych, czyli przede wszystkim hurtownie kosmetyczne oraz firmy kurierskie – dodaje T. Bryk.

Grafika prezentuje główne założenia modelu biznesowego spółki horex.pl i korzyści wynikające z wdrożenia strategii dropshippingowej / fot. Materiał Partnera /

Umiejętne realizowanie oraz udoskonalanie modelu dropshippingowego, pozwoliło spółce zająć pierwsze miejsce w Polsce pod względem ilości marek oferowanych klientowi za pośrednictwem jednej platformy sprzedażowej. Obecnie drogeria umożliwia użytkownikom dostęp do blisko 30 tysięcy produktów oraz ponad tysiąca renomowanych marek, co przełożyło się na blisko 200 tysięcy realizowanych zamówień.

 - Przez ostatnie trzy lata koncentrowaliśmy się na budowaniu branżowych relacji, pozyskiwaniu partnerów, doprecyzowywaniu modelu biznesowego i strategii, a także na budowie i rozwoju zespołu – wylicza T. Bryk, który dodaje, że najbliższe miesiące oznaczają dla spółki intensywną dynamizację działań i ekspansję na wielu płaszczyznach, a jednym z najbliższych zadań jest oddanie w ręce klientów, w marcu tego roku, zupełnie nowej odsłony sklepu internetowego, który już za kilka tygodni zadebiutuje pod nową nazwą.

 Debiut nowego brandu połączony zostanie z kilkusetprocentowym zwiększeniem nakładów na działania marketingowe, które pozwolą rozpocząć proces szybkiego wzrostu przychodów i rentowności. - Nowa odsłona serwisu, zgodnie z przeprowadzonymi badaniami, z pewnością stanie się miejscem atrakcyjnym dla odwiedzających, co skutecznie zachęci ich do transakcji. Intuicyjność procesu zakupowego, z pewnością spowoduje, że drogeria sukcesywnie będzie powiększać grono powracających i nowych klientów – dodaje T. Bryk, który podkreśla, że zachowania i potrzeby użytkowników na bieżąco analizuje doświadczony zespół e-commerce i marketingu internetowego, którego jakość pracy potwierdzają sukcesy osiągnięte we wcześniejszych, liczących się na rynku firmach.

Właściciele horex.pl przygotowują się do przekształcenia w spółkę akcyjną i debiutu na rynku NewConnect / fot. Materiał Partnera /

Przyjęta strategia oraz dynamiczny rozwój mają doprowadzić spółkę do osiągnięcia pozycji lidera polskiego rynku beauty, który będzie w stanie zaoferować klientowi detalicznemu najszerszy w e-commerce asortyment towarów drogeryjnych. - Tak, aby w jednym miejscu, w ramach jednej transakcji, klient mógł dokonywać regularnych zakupów artykułów kosmetycznych, zamiast wizyty w lokalnej drogerii. Oferta horex.pl obejmuje wszystkie produkty, z wyjątkiem marek własnych, które oferowane są w najbardziej popularnych drogeriach i perfumeriach, a dodatkowo proponuje kosmetyki, które nie są do zdobycia w żadnym innym polskim sklepie.

 Założyciele oraz kadra zarządzająca posiadają 100% w kapitale zakładowym. W najbliższych latach właściciele spółki planują osiągnąć bardzo szybki wzrost skali działalności, prowadzący do podniesienia przychodów i poprawy rentowności. Obecnie najważniejszym projektem realizowanym przez przedsiębiorstwo jest zakończenie i uruchomienie w pierwszym kwartale tego roku nowego front-endu systemu dla klientów detalicznych pod nowym adresem, co wiąże się ze zmianą nazwy sklepu, szaty graficznej i funkcjonalności. Docelowo ma to pozwolić na lepsze zarządzanie użytkownikami, a więc poprawić statystyki ruchu internetowego.

 Nieustannie spółka będzie również wzmacniać i intensyfikować współpracę z producentami kosmetyków, a także poprawiać warunki handlowe w celu wygenerowania dodatkowych  przychodów marketingowych. Ambitne plany uwzględniają również uruchomienie programów lojalnościowych dla klientów, sukcesywne zwiększanie nakładów na działania marketingowe, a także rozpoczęcie promocji własnej marki kosmetycznej o nazwie „Me.”. Właściciele przygotowują się również do przekształcenia w spółkę akcyjną oraz debiutu na rynku NewConnect, z czym wiąże się możliwość pozyskania środków na komercjalizację krótko oraz długoterminowych planów i projektów.

 W celu uzyskania informacji o możliwości objęcia udziałów o podwyższonym kapitale zakładowym spółki, prosimy o kontakt mailowy: inwestor@horex.pl

Więcej informacji: https://horex.pl/inwestor.html

Źródło:
Tematy
Boom na hipoteki oswoil spoleczenstwo z ubezpieczeniami

Boom na hipoteki oswoil spoleczenstwo z ubezpieczeniami

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki