W programie uczestniczyć będzie 10 spółek notowanych na warszawskiej giełdzie, zarówno na rynku głównym, jak i NewConnect. Dobór podmiotów nastąpił w taki sposób, aby zapewnić możliwie pełną reprezentację i zróżnicowanie emitentów (pod względem: wielkości, struktury akcjonariatu, rodowodu, branży oraz stażu bycia spółką giełdową). Projekt będzie trwał 12 miesięcy, a spółki w nim uczestniczące będą realizowały politykę informacyjną w oparciu o zalecenia Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. Rekomendowane przez SII standardy w obszarze relacji inwestorskich uwzględniać będą uwagi samych inwestorów indywidualnych, najlepsze praktyki stosowane w komunikacji z rynkiem przez spółki notowane na rynkach zagranicznych oraz informacje uzyskane w ramach Ogólnopolskiego Badania Inwestorów(OBI ) realizowanego przez SII od 7 lat.
Brak podejmowania należytych działań ze strony spółek, dotyczących bezpośredniego kontaktu z inwestorami w zakresie realizowania polityki informacyjnej jest w opinii inwestorów indywidualnych najczęstszym i największym zaniedbaniem (wyniki OBI, na przestrzeni 7 ostatnich lat). W przypadku prywatnych akcjonariuszy stanowi on poważne utrudnienie dla należytej oceny spółki . Coraz większe znaczenie dla inwestorów indywidualnych mają również relacje inwestorskich realizowane za pośrednictwem internetu. Z każdym rokiem odsetek inwestorów, którzy wskazują Internet jako podstawowe źródło pozyskiwania wiedzy na temat rynku i spółek znacząco rośnie. Dlatego wśród najważniejszych obszarów będących przedmiotem praktycznych prac w ramach projektu 10/10, mających na celu stworzenie najlepszych standardów w zakresie komunikacji rynkowej znalazły się m.in.: komunikacja bezpośrednia i jej znaczenie dla efektywnych RI oraz funkcjonalność i zawartość serwisu internetowego. Najważniejszym celem programu będzie stworzenie i propagowanie najwyższych standardów w obszarze komunikacji rynkowej z inwestorami indywidualnymi w oparciu o konkretne przykłady. Doświadczenia 10 spółek biorących udział w programie powinny w przyszłości stanowić punkt odniesienia dla innych podmiotów w prowadzeniu efektywnych RI względem inwestorów indywidualnych. Beneficjentami programu będą przede wszystkim akcjonariusze , którzy powinni uzyskać łatwiejszy dostęp do rzetelnej i pełnej informacji a narzędzia wykorzystywane przez spółki będą bardziej efektywne.
Do udziału w programie Stowarzyszenie zaprosiło 7 spółek notowanych na głównym parkiecie GPW, oraz 3 emitentów reprezentujących spółki z rynku NewConnect. Zaproszenie przyjęły następujące spółki: Bank Millennium SA, Azoty Tarnów SA, PBG SA, Cinema City SA, NFI Progress SA, Kredyt Inkaso SA, Power Media SA, Orzeł SA, Notoria S.A. oraz Telestrada S.A.
Więcej : www.10na10.pl
Źródło:Informacja prasowa























































