Auchan był liderem najniższych cen w czerwcu, wyprzedził Makro Cash & Carry i Biedronkę - podała agencja badawcza ASM SFA.


Średni koszt koszyka zakupowego w Auchan wyniósł 267,45 zł. To wzrost o 5,28 zł, czyli o 2,02 proc. więcej niż najtańszy koszyk w maju, należący przed miesiącem również do sieci Auchan.
Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym, a drugim i trzecim sklepem w rankingu wyniosły odpowiednio więcej o 29,60 zł (Makro Cash & Carry) i 39,99 zł (Biedronka).
Najwyższą wartość koszyka zakupowego w czerwcu 2025 r. odnotowano w sieci Netto, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 346,78 zł.
Wśród kategorii sieci tradycyjnych, najtańsze zakupy można było zrobić w sklepach typu Cash & Carry - 302,42 zł. W zestawieniu kanałów sprzedaży najwyższe, średnie ceny badanych produktów w koszyku zakupowym odnotowano w dark store - 368,43 zł. Natomiast najtańsze zakupy (311,92 zł) można było zrobić w sieciach hybrydowych.
Z badania wynika, że wśród 40 badanych produktów, które zostały uwzględnione w badaniu, najwyższą dostępność miały sklepy: Selgros Cash & Carry (98 proc.), Makro Cash & Carry (94 proc.) i Carrefour (93 proc.).
Natomiast najniższą dostępność produktów zanotowały sklepy Dino (67 proc.).
Badanie ASM SFA pokazało, że w czerwcu wśród 15 produktów o największym znaczeniu dla konsumentów najbardziej w ujęciu miesiąc do miesiąca podrożał szampon do włosów (10,10 proc.) i ser żółty (3,01 proc.). Natomiast największe obniżki dotyczyły pomidorów (26,64 proc.) i płynu do mycia naczyń (6,98 proc.).
Cena koszyka w górę
Średnia cena koszyka zakupowego w czerwcu wzrosła o 0,37 zł mdm, czyli o 0,12 proc. - podała agencja badawcza ASM SFA.
Średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku wyniosła 316,43 zł.
Wzrost cen odnotowano w siedmiu sieciach, a w pozostałych sześciu ceny badanych produktów były niższe niż w maju. Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Netto (7,26 proc.), natomiast największy spadek w sklepach Biedronka (6,68 proc.).
W 2 na 13 sieci objętych badaniem średnie ceny koszyków wyniosły mniej niż 300 zł.
"Czerwcowy wzrost średniej wartości koszyka zakupowego o 0,12 proc. wpisuje się w obserwowaną od kilku miesięcy tendencję stabilizacji cen, przy jednoczesnych wyraźnych wahaniach w wybranych kategoriach produktowych. Z jednej strony obserwujemy spadki cen, m.in. pomidorów czy płynu do naczyń, z drugiej – istotne wzrosty w segmentach takich jak kosmetyki czy nabiał" - napisano w komentarzu. (PAP Biznes)
map/ gor/