Banki i pośrednicy finansowi przed kryzysem stawiali na efektywność sprzedaży. Agresywne systemy motywacyjne premiujące ilość, a nie jakość udzielanych kredytów, doprowadziły do kłopotów nie tylko klientów, ale i banki realizujące takie strategie. Dziewięć programów naprawczych, jakie prowadzono w bankach posiadających polską licencję bankową, wykazało, że za obietnice bez pokrycia trzeba zapłacić, i to szybko.
| Rynek doradztwa finansowego w Polsce 2012 | |
Raport Bankier.pl i WprostBankier.pl już od ponad dekady przygląda się funkcjonowaniu polskiego rynku usług finansowych i recenzuje jego uczestników. Tym razem wraz z tygodnikiem „Wprost” przeprowadziliśmy badanie opinii o polskich firmach doradztwa finansowego.Pobierz raport w formacie PDF |
|
Sprzedawcy kredytów hipotecznych, pożyczek gotówkowych czy kart kredytowych, różnego rodzaju doradcy klienta w bankach boleśnie odczuli błędy w strategiach również w swoich prywatnych portfelach. Ze złotego okresu megapremii i historii dwudziestolatków zarabiających po 40 tysięcy złotych miesięcznie pozostały tylko wspomnienia, a czasami niespłacone kredyty. Kredyty tych sprzedawców, którzy sami uwierzyli w lansowaną przez siebie wizję niekończącej się prosperity. Co się stało? Banki i pośrednicy zapomnieli, że najważniejszy jest klient i jego dobro, a nie wyniki sprzedaży.
Pełny artykuł znajduje się wydaniu tygodnika "Wprost" z dnia 13 lutego
Bogusław Półtorak
Główny Ekonomista i Redaktor Naczelny Bankier.pl




























































