REKLAMA

Długie paragony z Biedronki ciągle straszą. "Stanowią istotne narzędzie komunikacji"

Mateusz Tomiczek2024-08-27 14:15redaktor
publikacja
2024-08-27 14:15

Szał na paragony, którymi można sobie z łatwością wytapetować niewielki pokój, miał się zakończyć wraz z wprowadzeniem ich cyfrowej wersji. Okazuje się jednak, że Biedronka zbyt mocno przywiązała się do długich paragonów - sieć tłumaczy ich cel.

Długie paragony z Biedronki ciągle straszą. "Stanowią istotne narzędzie komunikacji"
Długie paragony z Biedronki ciągle straszą. "Stanowią istotne narzędzie komunikacji"
fot. @elysianqueer / / X

Klienci Biedronki skarżą się w mediach społecznościowych, że podczas zakupów po zeskanowaniu aplikacji, samoobsługowa kasa wydrukowała paragon o długości przekraczającej pół metra. Kupujący upewnił się później, czy rzeczywiście odbił na kasie zawartą w aplikacji kartę lojalnościową i miał aktywną opcję cyfrowego paragonu - wszystko to się zgadzało.

Niezwykle długie paragony drukowane są w Biedronce już od miesięcy i poza obowiązkową listą produktów często zawierają całą gamę rozmaitych kuponów i voucherów (zwykle niemających zbyt długiego terminu wykorzystania). Poza tym na papier trafia mnóstwo dyskontowej propagandy, mającej przekonać klienta jak bardzo Biedronka jest tańsza od Lidla. 

W lipcu tego roku pisaliśmy, że czasy horrendalnie długich paragonów, mają się ku końcowi, ze względu na wprowadzenie przez dyskont opcji paragonu cyfrowego. Rzeczywiście kasy często wydają klientom jedynie krótką notkę o dostarczeniu e-paragonu, które ci nierzadko ze zdumieniem także prezentują w mediach społecznościowych, jednak jak widać, nie działa to za każdym razem, co potwierdzają wpisy internautów na platformie X.

Paragony, oprócz oczywistej ich roli, stanowią dla nas istotne narzędzie komunikacji - wykorzystujemy je najczęściej do informowania naszych klientów o najważniejszych promocjach, tych spożywczych, czy też tych w internetowym sklepie Biedronka Home, które pozwalają im na realne oszczędności. Drukujemy także vouchery na okresloną wartość, które klienci mogą zrealizować na zakupy w naszych sklepach - wyjaśnia przedstawiciel Biedronki w wiadomości wysłanej do redakcji WP Finanse.

Nie wiadomo, ile osób korzysta z tych voucherów, jednak zwykle lądują one w śmietniku, ponieważ często na wykorzystanie ich przy większych zakupach (a często tylko na takie można ich użyć) jest zaledwie dzień czy dwa. Wydaje się, że "karteczki" do wykorzystania przy następnych zakupach mogą być ukłonem w stronę osób starszych, którzy mogliby nie przywiązać większej wagi do podobnej promocji zamieszczonej w aplikacji. 

Zauważyć trzeba jednak, że kiedy ktoś korzysta z lojalnościowej karty w aplikacji i ma zaznaczoną opcję e-paragonu, takie rzeczy powinny przybierać formę cyfrową, celem oszczędzania papieru i większej wygody użytkowników. Jak zaznaczył jeden z użytkowników portalu X, trochę ponad pół doby wystarczy, aby w Biedronkach w całej Polsce wydrukowano tyle paragonów, aby opasać nimi granicę całego naszego kraju.

Źródło:

Dziennikarz i twórca beletrystyki. Poza światem nowych technologii i ekologii interesuje się szeroko pojętymi historiami grozy, które również publikuje na łamach Arkham Radio. Nr telefonu: 881 083 423

Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (8)

dodaj komentarz
daniel_1
Zastanawiałem się, po co opublikowano ten tekst?
Jedyna myśl - to kampania promocyjna sieci sklepów biedronka.

PS
Czekam na kolejny tekst, w którym będzie o wózkach zakupowych, że kółka mają za małe albo za duże.
:)
dongonzales
Ale kogo normalnego to obchodzi? Biedronka to prywatny biznes i widocznie im się to opłaca. Nie lubisz długich paragonów idź gdzie indziej i nie bij piany. Od dziś przestaję wchodzić w takie artykuły gnioty na tym portalu bo to tylko powoduje że będzie ich więcej. Nie ma sensu nabijać statystyk takiemu Ale kogo normalnego to obchodzi? Biedronka to prywatny biznes i widocznie im się to opłaca. Nie lubisz długich paragonów idź gdzie indziej i nie bij piany. Od dziś przestaję wchodzić w takie artykuły gnioty na tym portalu bo to tylko powoduje że będzie ich więcej. Nie ma sensu nabijać statystyk takiemu dziennikarstwu.
estepan
Kolejny co nie rozumie efektów zewnętrznych.

Biedronka generuje śmieci, a to ma na mnie wpływ nawet jak do niej nie chodzę. Żyjemy w społeczeństwie i nie każdy sobie może robić co chce.
stain odpowiada estepan
Producenctów pralek, które nie nadają się do użytku po 5 latach (a naprawa się nie opłaca), albo producenci samochodów elektrycznych, które trafią na śmietnik po niewiele dłuższym czasie też efekty zewnętrzne nie obchodzą. Ale ja nie mogę wziąć darmowej reklamówki z marketu i wykorzystać jej jako worka na śmieci - bo to już zbrodnia Producenctów pralek, które nie nadają się do użytku po 5 latach (a naprawa się nie opłaca), albo producenci samochodów elektrycznych, które trafią na śmietnik po niewiele dłuższym czasie też efekty zewnętrzne nie obchodzą. Ale ja nie mogę wziąć darmowej reklamówki z marketu i wykorzystać jej jako worka na śmieci - bo to już zbrodnia ekologiczna.
estepan odpowiada stain
Obchodzą regulatora, dlatego Unia wprowadza przepisy przeciw planned obsolence.
bha
Raczej mamy paragony coraz większej z roku na rok cenowej i % drożyzny i to raczej już w całym detalu.Niestety
samsza
Osaczeni paragonami.
Niestandardowe doświadczenia wyrabiają myślenie out of the box.

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki