
Stały klient nie chce zmian
Jednym z powodów, dla których nie sięgamy po ubezpieczenia do sieci, jest przywiązanie do obecnego ubezpieczyciela. Wierzymy, że jako stali klienci otrzymamy ofertę najlepszą z możliwych. Jest to dla nas wygodne rozwiązanie, więc nie tracimy wysiłku na analizowanie innych ofert. A może powinniśmy?
Cenimy bezpośredni kontakt
Ubezpieczyciela identyfikujemy z konkretnym agentem, którego niejednokrotnie dobrze znamy. Cenna jest dla nas możliwość dopytania i wyjaśnienia wszelkich aspektów podczas rozmowy twarzą w twarz. Ponadto wzbudzenie zaufania jest dla ubezpieczycieli łatwiejsze poprzez kontakt bezpośredni z agentem niż poprzez kontakt na odległość.
Mamy zaufanie do tego co na piśmie
Umowy, takie jak umowa ubezpieczenia, wolimy podpisywać mając je przed sobą na piśmie. Słowo pisane na papierze wzbudza większe poczucie ważności umowy, niż to samo słowo znajdujące się na monitorze komputera. Być może dlatego, że pozostałe informacje dostarczane nam na co dzień przez internet mogą być szybko zmieniane i przeredagowane.
Brak zaufania do transakcji internetowych
Choć nie wyobrażamy sobie banku, który nie miałby w swojej ofercie usługi tzw. bankowości elektronicznej, w stosunku do ubezpieczeń jesteśmy ostrożniejsi. Nadal finalizacja zakupu polisy on-line budzi w niektórych z nas obawy czy opłata składki uruchomi ochronę ubezpieczeniową.
Niektóre z tych przeświadczeń nie są uzasadnione. Ubezpieczyciele sprzedający polisy przez internet mają bowiem obowiązek poinformować nas o szczególnych warunkach danego ubezpieczenia, a ochrona uruchamiana w taki sposób jest tak samo ważna, jak umowa podpisana z agentem. To do nas należy świadome zapoznanie się z wszystkimi warunkami zawieranej umowy niezależnie od sposobu zakupu. A kupno polisy przez internet jest wygodną, acz dobrowolną formą do wyboru.
Katarzyna Wojewoda
Bankier.pl
E-ubezpieczenia (Raport specjalny) Przeczytaj również: » Telefon, sms, internet - witajcie w świecie directów! » ABC ubezpieczania się przez internet » Porównywarka vs. market ubezpieczeniowy » Testujemy porównywarki ubezpieczeń » Raport specjalny Bankier.pl: E-ubezpieczenia | ![]() |