

Analitycy DM mBanku, w raporcie z 24 kwietnia, podnieśli cenę docelową jednej akcji Wirtualnej Polski do 60 zł z 56,40 zł wcześniej, podtrzymując jednocześnie rekomendację na poziomie "akumuluj".
Raport sporządzono przy kursie 54 zł, a w poniedziałek około godz. 16.12 za jedną akcję Wirtualnej Polski płacono na GPW 55,80 zł.
"Poziom notowań WPL od wydania naszej pozytywnej rekomendacji w listopadzie 2017 roku wzrósł o 25,6 proc., wyprzedzając szeroki indeks o >31 proc. Pomimo tego, widzimy dalszy potencjał do wzrostu" - napisano w raporcie.
Zdaniem analityków, rynek reklamy internetowej jest w dobrej kondycji. Jak dodają, spółka rozwiązała ponadto problemy z tzw. viewability, które "negatywnie" wpłynęły na wyniki za 2017 rok.
"Stąd, w 2018 r. spodziewamy się dobrych rezultatów finansowych: skorygowany o zdarzenia jednorazowe i projekt TV wynik EBITDA wyniesie 171 mln zł, co oznacza tempo wzrostu R/R = 13,2 proc., co będzie szczególnie widoczne w 1Q’18 (+21,5 proc. R/R)" - napisano w raporcie.
"Pozytywnie podchodzimy także do wykupu mniejszości w biznesach e-commerce: na chwilę obecną spółka ma już 86 proc. udziałów w Domodi. Niweluje to ryzyko przeszacowania udziałów w najszybciej rosnącej części WPL" - dodano.
W opinii analityków, obecny poziom wolnych przepływów pieniężnych oraz relatywnie niskie zadłużenie pozwalają na dalszy rozwój M&A w obszarze e-commerce przy wyłącznym wykorzystaniu finansowania dłużnego.
"Aktualizujemy nasz model finansowy i prognozy wyników o 4-6 proc. w górę na lata 2018-19" - napisali analitycy.
Autorem raportu, którego pierwsza dystrybucja miała miejsce 24 kwietnia o godzinie 8.47, jest Paweł Szpigiel.
Depesza stanowi skrót rekomendacji. W załączniku zamieszczamy plik PDF z raportem. (PAP Biznes)
sar/ asa/


























































