Coraz więcej internautów interesuje się nowymi technologiami, jednak język specyficzny dla tej dziedziny jest zaskakująco słabo rozumiany - wynika z najnowszych badań Nielsen/NetRatings.
75 proc. brytyjskich internautów nie wiedziało, iż VOD to skrót od video-on-demand, a 68 proc. badanych nie kojarzyło skrótu PVR z personal video recorder. Miliony ludzi korzysta z komunikatorów internetowych (instant messaging), jednak 57 proc. respondentów nie wiązało ich w żaden sposób z często spotykanym skrótem IM.
Zdaniem autorów raportu fenomen skrótów i pojęć z zakresu najnowszej technologii jest fakt, iż ich używanie sprawia wrażenie fachowości wypowiedzi, a ci, którzy ich nie znają, często wstydzą się zapytać. Niektóre wyrazy trafiły już do słowników, jednak nadal wielu nie rozumie ich znaczenia: w przypadku blogowania - 34 proc. Brytyjczyków słyszało ten termin, jednak nie wie co on oznacza. Podobnie jest ze słowem podcasting, o którym nigdy nie słyszała jedna czwarta brytyjskich internautów, a kolejne 35 proc. nie zna znaczenia tego słowa.
Badanie to zostało przeprowadzone wśród osób, które codziennie korzystają z internetu