Creativeforge Games planuje dwie premiery własnych produkcji w 2020 roku: w czerwcu lub lipcu ma odbyć się debiut gry „Aircraft Carrier Survival”, a w grudniu może zadebiutować „House Flipper City” – poinformował prezes Piotr Karbowski. Budżet każdej z gier ma nie przekroczyć 350 tys. zł. Spółka planuje również wydanie w tym roku ok. 16 tytułów zewnętrznych producentów.


„W przypadku +Aircraft Carrier Survival+ tzw. wczesny dostęp (niepełna wersja gry - PAP) może się odbyć w czerwcu lub lipcu 2020 roku, ale będzie to zależało od wyniku testów. Po około trzech miesiącach chcielibyśmy wydać pełną wersję” – powiedział prezes podczas piątkowej konferencji.
„+House Flipper City+ to perspektywa grudnia tego roku lub stycznia 2021. Jeżeli będzie taka potrzeba, by uwolnić zespół pracujący nad tym tytułem od innych zadań, to możemy również okroić grę i wydać ją w czerwcu” – dodał.
Budżety obu gier mają nie przekroczyć 350 tys. zł.
„Nie planujemy, by żadna z naszych produkcji kosztowała więcej niż 500 tys. zł” – powiedział prezes.
Środki na inwestycje mają pochodzić z bieżącej działalności spółki.
Jak podał Karbowski, spółka prowadzi również zaawansowane rozmowy na temat sprzedaży praw do kontynuacji swoich dwóch gier: „Hard West” i „Phantom Doctrine”. Wartość praw do obu tytułów spółka wycenia obecnie na „setki tys. zł”.
Prezes podał, że lista osób zainteresowanych zakupem „Aircraft Carrier Survival” na portalu Steam (tzw. lista życzeń) liczy obecnie ponad 40 tys. zapisów, natomiast lista dla „House Flipper City” przekroczyła 10 tys. zapisów.
Karbowski poinformował, że w tym roku Cretiveforge Games planuje wydać ok. 16 gier zewnętrznych producentów, a – jak wynika ze strony spółki na portalu Steam - na chwilę obecną ma podpisane ok. 10 umów. CFG prowadzi obecnie rozmowy z ok. 50 zespołami zagranicznymi, z którymi może nawiązać współpracę.
„Chcemy współpracować z małymi zespołami, które mają w wielu przypadkach już ukończony produkt, ale nie wiedzą jak go promować” – powiedział prezes.
Dodał, że spółka chce wydawać gry tylko z kilku konkretnych gatunków, oferując m.in. wsparcie przy testach gier oraz marketing. Prowizja firmy od sprzedaży wydawanych gier ma wahać się od 15 do 30 proc.
W 2021 roku Creativeforge Games zamierza ponadto wydać cztery tytuły produkowane przez spółkę zależną Ancient Games: „Gladiator Simulator”, „Crashland”, „Overseer” oraz „Crime Empire”. W spółce, w której CFG posiada 100 proc. udziałów, pracuje obecnie 10 osób. Prezes poinformował, że Ancient Games obecnie nie zamierza pozyskiwać zewnętrznego finansowania na produkcję gier.
CreativeForge Games to wchodzące w skład grupy kapitałowej PlayWay studio developerskie tworzące własne gry na komputery PC i konsole. Spółka została założona w 2011 roku. PlayWay posiada ok. 48 proc. akcji CFG.
W czwartek spółka poinformowała, że do 14 lutego spłaci 3 mln zadłużenia. Tym samym firma, wcześniej niż zakładała, zakończy pierwszy etap restrukturyzacji finansowej.
W piątkowym komunikacie CreativeForge Games poinformowało, że w IV kwartale 2019 roku wypracowało 0,04 mln zł zysku netto wobec 0,27 mln zł straty w analogicznym okresie ubiegłego roku. (PAP Biznes)
kuc/ gor/