REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Co kilka sekund ktoś dzwoni lub klika po polisę

Malwina Wrotniak2011-10-31 07:00redaktor naczelna Bankier.pl
publikacja
2011-10-31 07:00
Już nie szacunki, a konkretne liczby - po raz pierwszy firmy ubezpieczeniowe zwarły szyki, by policzyć, ile polis sprzedaje się przez telefon i internet. Pod koniec roku polski rynek direct może być wart nawet 1 mld złotych.

Wartość rynku, na którym omija się bezpośredni kontakt z agentem, brokerem lub pracownikiem oddziału firmy ubezpieczeniowej może na koniec roku przekroczyć 1 miliard złotych. Od stycznia do czerwca tego roku przez telefon i internet sprzedano łącznie prawie 2,9 mln polis. Oznacza to średnio 11 transakcji zawieranych w każdej minucie.

Jak ubezpieczać, to auto


Najłatwiej ubezpieczać nam samochód, zwłaszcza w zakresie obowiązkowego OC. Ten typ polisy jest zarazem najbardziej wdzięcznym produktem do sprzedaży w systemie direct. OC kupione przez telefon lub internet stanowi dziś ponad połowę nabywanych w ten sposób polis. Dwa razy mniejszą popularnością cieszy się inne, już dobrowolne ubezpieczenie pojazdów - autocasco. Dalej w rankingu popularności plasują się usługi assistance i ubezpieczenia wypadkowo-chorobowe. Wciąż niewielu klientów decyduje się na ubezpieczenie mieszkania bez osobistego kontaktu ze sprzedawcą polis.


Na podstawie danych Polskiej Izby Ubezpieczeń

Tradycja ubezpieczania się w systemie direct ma w Polsce ledwie 8 lat, to pokazuje ogromną przepaść, jaka dzieli tutejszy rynek na przykład z rynkiem brytyjskim, gdzie pierwsze towarzystwo ubezpieczeniowe rozpoczęło telefoniczną dystrybucję polis osiemnaście lat wcześniej. Od 1985 roku do dziś brytyjski rynek direct stał się niekwestionowanym liderem w Europie, co w praktyce oznacza, że telefon i internet są tam najpopularniejszymi sposobami ubezpieczania majątku.

Ubezpieczyciele łamią stereotypy o sobie


Zebranie i uporządkowanie danych o szacowanym do tej pory rozmiarze rynku ubezpieczeń direct to inicjatywa Polskiej Izby Ubezpieczeń. Wydaje się, że to początek większej kampanii propagującej ubezpieczenia direct, co ważne, z akcentem na samą funkcjonalność tego kanału. Na taki przekaz towarzystwa kazały klientom długo czekać - sam termin "direct" pojawiał się w telewizyjnych kampaniach reklamowych, jednak zazwyczaj w kontekście reklamy konkretnej oferty, bez przykładania wagi do edukowania klientów.


Zrzut fragmentu strony poznajdirect.pl

Tym razem uruchomiono specjalną stronę internetową - www.poznajdirect.pl - mającą stanowić kompendium wiedzy o ubezpieczeń direct. Prócz danych z europejskich rynków, przygotowano również odpowiedzi na najczęstsze pytania klientów, w tym.:
  • Czy firmy direct są tak samo bezpieczne jak tradycyjni ubezpieczyciele?
  • Czy firmy direct to takie, które nie mają siedziby?
  • Czym ubezpieczenie przez internet różni się od tego kupionego u agenta?
  • Czy połączenia z krótkimi numerami telefonów są drogie?
Mimo niekwestionowanej wygody i nie mniejszego niż w pozostałych przypadkach bezpieczeństwa zawieranych transakcji, potrzeba jeszcze kilku lat na przyzwyczajenie klientów do zawierania polis przez telefon lub internet. Internetu jako naród używamy chętnie. Do ubezpieczania się - jeszcze nie.

Malwina Wrotniak, Bankier.pl
Kontakt: m.wrotniak@bankier.pl

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
~mati
directy samochodowe to jedno wielkie oszustwo. kup sobie ac w jakims link4 albo liberty direct. ac na 40 tys, pol roku pozniej walnij w drzewo, auto warte 36 tys zl, direct zaproponuje wyplate 25k. wiekszosc spraw konczy sie w sądzie, ale o tym juz marne dziennikarzyny cos nie pisza !!!!!!!!!!!!!!!
~asas
Wiem, że nic nie wiem. A ty co wiesz? www.twoj-partner.eu
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki