Citi Handlowy podnosi opłaty – drożeją karty i wypłaty z bankomatów

analityk Bankier.pl

Od 1 marca 2017 r. zacznie obowiązywać zmieniona tabela opłat i prowizji w banku Citi Handlowy. Podwyżek opłat mogą się spodziewać posiadacze rachunków CitiKonto, Citi Priority i Citigold, którzy nie spełniają wymogów zwolnienia z prowizji. W ofercie pojawią się także nowości - m.in. przelewy Express Elixir i Sorbnet oraz pilne transfery zagraniczne.

Kilka tygodni temu w ofercie Citi Handlowego pojawiły się powiadomienia push wysyłane z aplikacji mobilnej, informujące o różnych zdarzeniach na rachunku. Teraz wdrożenie tej nowości cytowane jest w dokumencie banku jako jedna z przyczyn podwyższenia opłat. Nowa taryfa wejdzie w życie 1 marca 2017 r. i zawiera zmiany w podstawowych pozycjach cennika.

Citi Handlowy zmienia opłaty dla posiadaczy CitiKonta, Citi Priority i Citigold
Citi Handlowy zmienia opłaty dla posiadaczy CitiKonta, Citi Priority i Citigold (materiały dla mediów)

Posiadacze pakietu CitiKonto zapłacą więcej za użytkowanie karty debetowej – opłata rośnie z 6 do 8 zł miesięcznie. Drożeją także m.in.:

  • Polecenia przelewu w ramach banku zlecane przez telefon lub w oddziale – z 10 do 20 zł;
  • Polecenia przelewu zlecane przez telefon lub w oddziale – z 10 do 20 zł;
  • Wypłaty z bankomatów obcych w kraju – z 5 do 7 zł.

W ofercie banku pojawią się przelewy natychmiastowe realizowane w ramach Express Elixir. Operacja zlecona w bankowości internetowej lub automatycznym serwisie telefonicznym będzie kosztować 15 zł, a w oddziale lub u doradcy przez telefon – 30 zł. W taryfie pojawiła się także opcja zlecenia transferu Sorbnet z poziomu bankowości internetowej (20 zł). Dwukrotnie wzrośnie opłata za przelew zagraniczny na rachunek w Citigroup zlecana w oddziale lub na infolinii (z 10 na 20 zł).

Korzystający z pakietu Citi Priority również mogą odczuć zmiany w tabeli opłat, jeśli nie spełniają wymogów zwalniających z prowizji. Zdrożeją:

  • Opłata miesięczna za prowadzenie konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego – z 18 do 30 zł (dla osób, które otworzyły konto przed 16.7.2010 r.) lub z 25 do 30 zł (dla pozostałych klientów);
  • Opłata miesięczna za każdą kartę debetową – z 5 do 8 zł (dla osób, które otworzyły konto przed 16.7.2010 r.);
  • Zlecenie przelewu wewnętrznego w oddziale lub na infolinii – z 4 na 12 zł (podwyżka o 300 proc.!);
  • Zlecenie przelewu zewnętrznego w oddziale lub na infolinii – z 8 do 16 zł.

Z przelewy Express Elixir klienci Citi Priority zapłacą odpowiednio 10 zł (w kanałach elektronicznych) i 20 zł (w oddziale lub u doradcy na infolinii). Opłata za przelew zagraniczny na rachunek prowadzony przez bank wzrośnie z 4 zł do 12 zł.

Podwyżki dotkną także zamożniejszych klientów korzystających z usług pod szyldem Citigold. Miesięczna opłata za prowadzenie rachunku wzrośnie ze 150 zł do 220 zł. Przelewy natychmiastowe w tym pakiecie kosztować będą 5 zł (internet) lub 10 zł (w oddziale i na infolinii).

W dokumencie podsumowującym zmiany dla klientów bank wymienia powody wprowadzonych korekt. Instytucja wskazuje na wzrost faktycznych kosztów ponoszonych w związku ze świadczeniem usług, m.in. wynikający z wdrożenia nowego serwisu internetowego, implementacji nowych funkcji w bankowości mobilnej i zwiększenia bezpieczeństwa transakcji płatniczych w wyniku wdrożenia zaleceń KNF. Wzmianki wśród przesłanek podwyżek doczekały się także ujemne stopy procentowe.

Ostatnią poważną zmianę w cennikach dla klientów detalicznych CitiHandlowy ogłosił niecały rok temu. W styczniu 2016 r. wprowadzono m.in. opłatę za konto oszczędnościowe oraz subkonto walutowe w pakiecie CitiKonto.

Michał Kisiel

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 3 ~michu

fajnie, że wprowadzą nowe przelewy (Express Elixir i Sorbnet) ale co z tego skoro aż tak podniosą ceny. Niektóre opłaty wzrosną dwukrotnie... przegięcie! Ciekawe kto im będzie tyle płacił. Ludzie raczej będą rezygnować z usług tego banku, tym bardziej, że na rynku są lepsze oferty - konta o wiele tańsze w obsłudze lub te zupełnie darmowe (teraz chyba 3: Nest Bank, Idea Bank i Orange Finanse)... opcja do zastanowienia, ale ja raczej uciekam

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 ~PiotrG

Zlecenie przelewu wewnętrznego w oddziale lub na infolinii – z 4 na 12 zł (podwyżka o 300 proc.!)

! Odpowiedz
3 2 ~Plbcc

A wszyscy mądrzy przedsiębiorcy przeniosą swoje konta z tego banku do polskich banków i City Handlowy nie będzie nam dyktował warunków! Korzystajmy ze swojej wolności.

! Odpowiedz
0 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 2 ~Greg

Tzw. Kasia, teraz KASIA DUŻYMI LITERAMI rekomenduje zielony bank, oczywiście bez konkretów o które poprosiłem. 0,30 zł zarobione, może nawet więcej.

! Odpowiedz
2 0 ~stalking_precz

Mógłbyś nie zaczepiać Kasi?

! Odpowiedz
10 12 ~KASIA

A w Getin Banku zero opłat :-) Przesyłam Wam rekomendację.

! Odpowiedz
1 4 ~Łukasz

Da sie przez www, przez mobile i przez 24h infolinie dostępna z całego Świata. Problem pojawia sie wtedy, kiedy ktoś nie potrafi z tego skorzystać. Woli byc 6 tyg bez pieniędzy.

! Odpowiedz
5 2 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 7 ~tadeusz

mnie w usa zostawili bez pieniedzy( pracownica banku podpiela mi karte do konta w $ na ktorym mialem srodki ale zrobila to nieskutecznie o czym dowiedzialem sie w nyc, dzwonilem do infolinii kilka razy i slyszalem ze za 15 min wszystko zadziala. 6 tygodni bylem bez dostepu do swoich pieniedzy

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne