REKLAMA

Ceny aut pojechały ostro w górę

2020-11-26 07:14
publikacja
2020-11-26 07:14
fot. Roman Babakin /

Średnia ważona cena nowego auta w październiku 2020 r. wynosiła około 126,6 tys. zł - to o 10 proc. więcej niż rok temu. Będą kolejne podwyżki - wskazuje w czwartkowym wydaniu "Puls Biznesu".

Jak pisze dziennik, z danych zebranych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że średnia ważona cena sprzedaży nowego samochodu osobowego za 10 miesięcy 2020 r. wyniosła niespełna 122,5 tys. zł. i była o 11 proc. wyższa od tej sprzed roku (126,6 tys. zł). "Choć średnia z października (126,6 tys. zł wykazała nieco mniejszą dynamikę wzrostu w ujęciu rocznym (9,9 proc.), to i tak była drugą w historii tak wysoką miesięczną kwotą" - zaznacza gazeta. Dodaje, że rekordowa padła w marcu 2020 r. (130,5 tys. zł).

"Dane z ostatnich trzech lat wyraźnie pokazują, że to właśnie w tym roku ceny rosną najszybciej. W 2019 i 2018 r. wzrosty miesięczne nie przekraczały 6 proc." - mówi gazecie Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru. Zaznacza, że walka z emisją CO2 trwa i jeżeli zachowana zostanie tendencja z ostatnich lat to w IV kwartale średnia cena jeszcze wzrośnie.

Według dziennika, najbardziej w tym roku podrożały vany z segmentu C (wzrost o blisko 12 proc.), a zaraz po nich samochody zaliczane do segmentu A (+11,4 proc.) oraz vany z segmentu D (+10,1 proc.). Natomiast w przypadku samochodów kompaktowych z klasycznymi nadwoziami, które zaliczane są do najpopularniejszego segmentu, ceny wzrosły o 9,4 proc. - podaje gazeta. (PAP)

maja/ robs/

Źródło:PAP
Tematy

Otwórz konto w promocjach: 300 zł premii za otwarcie i polecenie konta

Advertisement

Komentarze (7)

dodaj komentarz
antek10
Podatki, opłaty ida w górę i ludzie nie potrafią zrozumieć dlaczego ceny rosną. Łahahahah. Na forum same spece
-balrog-
Wzrost cen napędzany jest głównie przez UE, która cały czas zaostrza limity CO2 oraz wymusza wprowadzanie coraz więcej obowiązkowego wyposażenia, np. takie bzdury jak eCall czy czujniki ciśnienia opon, a to wszystko kosztuje.
Niedługo będzie jak na Kubie, ludzie będą remontować auta sprzed kilkudziesięciu lat, bo
Wzrost cen napędzany jest głównie przez UE, która cały czas zaostrza limity CO2 oraz wymusza wprowadzanie coraz więcej obowiązkowego wyposażenia, np. takie bzdury jak eCall czy czujniki ciśnienia opon, a to wszystko kosztuje.
Niedługo będzie jak na Kubie, ludzie będą remontować auta sprzed kilkudziesięciu lat, bo na nowe mało kogo będzie stać.
query
I czym to wytłumaczyć? Wydawałoby się, że skoro nie ma chętnych na zakup nowych samochodów, które stoją na parkingach dilerów miesiącami - racjonalne byłoby obniżenie (już i tak horrendalnie wysokich) ceny samochodu, kosztem mniejszej marży i zwiększenie prawdopodobieństwa sprzedania go? Czy może jednak się mylę I czym to wytłumaczyć? Wydawałoby się, że skoro nie ma chętnych na zakup nowych samochodów, które stoją na parkingach dilerów miesiącami - racjonalne byłoby obniżenie (już i tak horrendalnie wysokich) ceny samochodu, kosztem mniejszej marży i zwiększenie prawdopodobieństwa sprzedania go? Czy może jednak się mylę i jest całkowicie odwrotnie - ludzie rzucają się na zakup nowych samochodów w tak niepewnych czasach?
madarot
Pod tym artykułem kolejny ''Polskim Dealerom grozi interwencyjny skup aut'' - i jak to się ma do podwyżek cen aut? Nie wiem czy to wpływ tej pseudo pandemii, że wszystko stoi na głowie i brak w tym wszystkim sensu i logiki?
my_kroolik
1. O cenach samochodów decyduje producent (importer, czyli koncern), a nie diler. Diler ze swojej marży, może ci sfinansować dywaniki, albo pierwszy przegląd.
2. Samochody wcale nie zalegają na placach, bo przez wiele miesięcy fabryki nie pracowały, albo pracowały na część mocy, z uwagi na zerwane łańcuchy dostaw.
1. O cenach samochodów decyduje producent (importer, czyli koncern), a nie diler. Diler ze swojej marży, może ci sfinansować dywaniki, albo pierwszy przegląd.
2. Samochody wcale nie zalegają na placach, bo przez wiele miesięcy fabryki nie pracowały, albo pracowały na część mocy, z uwagi na zerwane łańcuchy dostaw. O ile wiem, żaden importer w Polsce nie ma obecnie problemu z niesprzedanym magazynem aut.
3. Te artykuły o problemie z rejestracją aut, dotyczą wyłącznie kwestii wywarcia presji na polski rząd, żeby ruszył tyłek i załatwił elementarną rzecz, jaką jest prawo do rejestracji wyprodukowanych już aut, po zmianie normy czystości spalin od pocz 2021. W Europie są tylko dwa kraje, gdzie rządy są na tyle gnuśne że tego dotychczas nie załatwiły. Aha, problem dotyczy kilku tysięcy sztuk, więc w skali rynku jest mało dotkliwy
4. Ceny rosną i będą rosły jeszcze bardziej. Nie ma to nic wspólnego z popytem, a z kosztami opracowania nowych technologii oczyszczania spalin, dofinansowania samochodów elektrycznych oraz zapłaty kar za ponadnormatywną emisję. Producenci nie będą sprzedawać poniżej kosztów. Jak popyt spadnie, to najpierw zamkną część fabryk (np. Nissan, Ford), a później wycofają się z Europy (już Infiniti, GM/Opel, Mitsubishi, za chwilę kolejne koncerny).

Mam nadzieję, że coś wyjaśniłem.
ravauw
po pierwsze primo, trzeba sobie uzmysłowić sobie, że ludzie dużo ludzi ma pieniądzę, które wydaje na auto, lub inwestuje w nieruchomości.
po drugie primo łatwiej jest wziąć auto w leasing lub najem (b. nieoplacalny) niż kupić kawalerke na wynajem, więc ludzie wydają kasę na auta (sam tego nie rozumiem:) ).
po
po pierwsze primo, trzeba sobie uzmysłowić sobie, że ludzie dużo ludzi ma pieniądzę, które wydaje na auto, lub inwestuje w nieruchomości.
po drugie primo łatwiej jest wziąć auto w leasing lub najem (b. nieoplacalny) niż kupić kawalerke na wynajem, więc ludzie wydają kasę na auta (sam tego nie rozumiem:) ).
po trzecie primo jest trend na rynku, by kupować auta droższe, na firmy by ciąć podatki.
po czwarte primo, rząd dał przedsiębiorcom gotówkę covidową i znam dwóch co kupili za to auta klasy premium.
antek10
Kaczor ci obiecał ze bedziesz zarabiał tak jak u Niemców wiec ceny rosną. Tylko że ciebie cały czas nie jest stać aby kupić samochod. Musisz sie przebranżowić.

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki