REKLAMA

CI Games szacuje koszty produkcji i marketingu gry "Lords of the Fallen" na ok. 281 mln zł

2023-10-24 09:30, akt.2023-10-24 11:29
publikacja
2023-10-24 09:30
aktualizacja
2023-10-24 11:29

CI Games szacuje, że całkowite koszty produkcji (bez opłat licencyjnych na silniki) gry "Lords of the Fallen" wyniosą około 178 mln zł, koszty marketingu 81,5 mln zł, a koszty produkcji na nośnikach fizycznych 21,5 mln zł - podał producent gier. Spółka przewiduje kolejną aktualizację danych sprzedażowych gry pod koniec listopada.

CI Games szacuje koszty produkcji i marketingu gry "Lords of the Fallen" na ok. 281 mln zł
CI Games szacuje koszty produkcji i marketingu gry "Lords of the Fallen" na ok. 281 mln zł
/ CI Games

David Broderick, CFO i wiceprezes CI Games, poinformował podczas telekonferencji, że koszty marketingu nie dotyczą jedynie samego wydania gry, ale to inwestycja w całą franczyzę, by budować silną bazę i rozpoznawalność marki na przyszłość.

W poniedziałek spółka podała, że sprzedaż gry "Lords of the Fallen" na dzień 23 października, czyli dziesięć dni po premierze, przekroczyła 1 mln egzemplarzy.

Jak poinformował Broderick, ta liczba dotyczy zarówno sprzedaży cyfrowej, jak i fizycznej (sell in). Wyjaśnił, że to sprzedaż netto, uwzględniająca zwroty.

Spółka podała, że w przypadku wersji cyfrowej 54 proc. sprzedaży dotyczy konsol, 55 proc. sprzedaży to wydanie deluxe.

W ocenie prezesa CI Games Marka Tymińskiego sprzedaż cyfrowa będzie przeważać w miksie sprzedażowym.

Prezes zapowiedział, że kolejne dane o sprzedaży gry spółka planuje przedstawić pod koniec listopada.

Jak zauważyli przedstawiciele firmy, przed grą dwa duże "okienka sprzedażowe": Black Friday i okres przedświąteczny.

"Lords of The Fallen", najważniejsza i najdroższa produkcja w historii CI Games, to gra z gatunku RPG soulslike, osadzona w mrocznym świecie fantasy. To reebot popularnego IP wydanego pod tą samą nazwą w 2014 roku. Akcja tytułu rozgrywa się tysiąc lat po wydarzeniach z pierwszej odsłony.

13 października gra trafiła do sprzedaży na całym świecie, jednocześnie na wszystkie najważniejsze generacje platformy – PC i konsole PlayStation5, Xbox Series X | S.

Jak zauważył prezes CI Games, premiera nie była idealna. Gracze, zwłaszcza na PC, napotkali na pewne problemy. Tymiński poinformował, że deweloperzy pracują nad aktualizacjami poprawiającymi wydajność oraz wprowadzającymi nowe funkcje.

"Sentyment jest coraz lepszy. Słuchamy społeczności gry, bierzemy pod uwagę jej feedback. (...) Poprawiamy grę i wprowadzamy kolejne łatki" - powiedział prezes Tymiński, dodając, że większość błędów została już usunięta.

Prezes podtrzymał, że na IV kwartał przewidziana jest aktualizacja strategii CI Games.

Wiceprezes Broderick poinformował, że CI Games nie planuje obecnie wypłaty dywidendy.

CI Games to niezależny deweloper i wydawca gier wideo ze biurami oraz studiami produkcyjnymi w Polsce, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Francji oraz w Stanach Zjednoczonych. Założona w 2002 r. spółka jest znana z serii Sniper Ghost Warrior (ponad 13 mln sprzedanych egzemplarzy) oraz Lords of the Fallen (10 milionów graczy na świecie). W 2018 r. CI Games powołało spółkę córkę - United Label, która skupia się na produkcji mniejszych, ale ambitnych gier, takich jak: Röki, Eldest Souls, czy Tailes of Iron. (PAP Biznes)

pel/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze konta firmowe dla oszczędzających z premią

Najtańsze konta firmowe dla oszczędzających z premią

Komentarze (2)

dodaj komentarz
tu154sk
281 mln kosztów dla tej spółki przy takich zyskach to oczywisty koniec .

Powiązane: Gry komputerowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki