CD Projekt chce jak najszybciej zakończyć testy GOG Galaxy 2.0 (wywiad)

CD Projekt jest pozytywnie zaskoczony liczbą zapisów do testów platformy GOG Galaxy 2.0. Firma chce jak najszybciej zakończyć fazę tzw. zamkniętej bety aplikacji, ale nie obiecuje, że stanie się to jeszcze w tym roku - poinformowali przedstawiciele grupy. Dodali, że nie widać wpływu nowego konkurenta - Epic Games Store - na działalność serwisu GOG. Platforma chce poprawić rentowność w dłuższym terminie.

"Bardzo zaskoczyła nas liczba zapisów do zamkniętej wersji beta, jest ich więcej niż się spodziewaliśmy. Odbiór jest naprawdę świetny" - powiedział PAP Biznes członek zarządu CD Projektu i dyrektor zarządzający GOG, Piotr Karwowski.

"To potwierdza, że dostrzegliśmy problem - gracze mają obecnie zbyt dużo platform, na których grają. Do czasu uruchomienia wersji beta nie wiedzieliśmy, czy gracze widzą ten problem w taki sam sposób – okazało się, że tak. Wyniki testów bety, takie wskaźniki jak np. retencja, są lepsze niż w przypadku obecnej wersji GOG Galaxy" - dodał dyrektor zarządzający GOG Oleg Klapovskiy.

GOG Galaxy 2.0 to aplikacja służąca do integracji wszystkich posiadanych gier wideo w ramach jednej biblioteki, niezależnie od platformy dystrybucji cyfrowej, na której gra została pierwotnie kupiona. GOG, spółka zależna CD Projektu, pracuje nad nowym produktem od trzech lat, a od czerwca tego roku znajduje się on w fazie tzw. zamkniętej wersji beta, czyli jest testowany przez graczy.

"Nie mamy jeszcze ustalonej daty oficjalnej premiery, będziemy nadal zbierać opinie i sugestie od graczy. Jeżeli chodzi o zamkniętą betę to chcielibyśmy zakończyć ją szybciej niż później, ale nie chcemy na razie obiecywać czy uda się to zrobić w tym roku” - powiedział Klapovskiy.

GOG nie pracuje obecnie nad możliwością zakupu gier z innych platform dystrybucyjnych (np. Steam) przez GOG Galaxy 2.0.

"Otrzymywaliśmy bardzo wiele pytań i sugestii w tej sprawie, natomiast na razie nie jest to coś, nad czym pracujemy – skupiamy się na stworzeniu aplikacji, która ma bardzo jasny cel: agregację gier i znajomych. To nie jest projekt nastawiony na generowanie pieniędzy, przynajmniej nie w pierwszej kolejności" - powiedział Karwowski.

Zarząd podał, że jednym z celów uruchomienia GOG Galaxy 2.0 jest prezentacja za jej pośrednictwem oferty GOG, czyli serwisu cyfrowej dystrybucji gier należącego do grupy CD Projekt. Na koniec czerwca w serwisie GOG dostępnych było blisko 2,8 tys. gier od ponad 600 wydawców i producentów.

GOG. COM CHCE POPRAWIĆ RENTOWNOŚĆ "W DŁUŻSZYM TERMINIE"

Zarząd GOG liczy na wzrost rentowności w dłuższym terminie - w pierwszym półroczu tego roku GOG (jako segment grupy CD Projekt) odnotował 0,6 mln zł zysku netto, przy przychodach na poziomie 81,1 mln zł. Rok wcześniej segment notował 1,2 mln zł straty oraz 64,6 mln zł przychodów.

"Cieszą nas rosnące przychody, natomiast jesteśmy świadomi tego, że rentowność nie jest jeszcze na pożądanym poziomie. Nasza podstawowa działalność, czyli sprzedaż gier w sklepie GOG faktycznie rośnie z okresu na okres i generuje dodatnie wyniki, które następnie reinwestujemy w prowadzone przez nas projekty – m.in. w GOG Galaxy 2.0 czy 'Gwinta'. Pracujemy nad tym, aby w dłuższym okresie rentowność segmentu GOG się poprawiła" - powiedział Karwowski.

Przedstawiciele GOG podali, że platforma nie odczuła negatywnego wpływu na swoją sprzedaż w związku z pojawieniem się nowego konkurenta na rynku cyfrowej dystrybucji, Epic Games Store.

"Start Epic Games Store odcisnął piętno na rynku, szczególnie wprowadzając model oparty na ekskluzywnych tytułach, które są dostępne tylko na ich platformie. Nie odczuliśmy natomiast istotnego wpływu, jeżeli chodzi o sprzedaż, czy liczbę graczy odwiedzających nasz sklep. Wyniki naszej platformy sprzedażowej na tym nie ucierpiały" - powiedział Klapovskiy.

Firma analizuje możliwości wzrostu na nowych rynkach, w tym w Chinach.

"Azja jest jednym z najszybciej rosnących rynków dla gier PC. Jako grupa mamy swoje biuro w Chinach, z którego zarządzamy m.in. rozwojem 'Gwinta' w regionie. GOG pracuje nad rozwojem w Azji, a Chiny są tam dla nas ważnym rynkiem. Wprowadziliśmy chińską wersję językową sklepu, planujemy kolejne działania w związku ze startem GOG Galaxy 2.0" - powiedział Klapovskiy.

W lipcu CD Projekt podał, że w ramach przedsprzedaży na PC poprzez serwis GOG kupowana jest co trzecia kopia nowej gry grupy, "Cyberpunk 2077", której premiera odbędzie się w kwietniu 2020 roku.

"Jestem przekonany, że rynek nie spodziewał się tak wysokiego udziału GOG w preorderach - 1/3 rynku PC była bardzo dobrym wynikiem na tle tego, jak ogromny jest Steam jako platforma i jakie zaplecze ma nowy gracz na tym rynku, czyli Epic Games” - powiedział Karwowski.

"Tak wysoki udział GOG w sprzedaży gier nie jest dla nas niczym dziwnym – już nieraz udało nam się uzyskać dwucyfrowy procentowy udziału w sprzedaży. W przypadku Cyberpunka mogliśmy się pochwalić tym wynikiem, gdyż jest to nasza gra, natomiast w pozostałych przypadkach dane dotyczące poziomów sprzedaży należą do producentów lub wydawców i to oni podejmują decyzję, czy chcą te dane opublikować" - dodał.

"GWINT" POPRAWIŁ W TYM ROKU METRYKI DZIĘKI ZMIANOM

W ramach grupy CD Projektu, GOG odpowiada również za sprzedaż gry "Gwint" na komputery PC oraz za szeroko rozumianą infrastrukturę techniczną i funkcjonalność sieciową gry. Zarząd GOG poinformował, że po zmianach dokonanych w tym roku gra poprawiła podstawowe metryki, w tym retencję, czyli odsetek graczy regularnie grających w "Gwinta".

"Jestem przekonany, że mamy w tej chwili najlepszą wersję ‘Gwinta’ w historii. Poświęciliśmy cały rok na jego rozbudowę, pracując nad balansem rozgrywki, bardzo ważnym w grze sieciowej, nowymi kartami (rozszerzeniami) oraz upewniając się, że archetypy w ramach poszczególnych frakcji w grze są ciekawe i mają swój charakter. Dzięki temu poprawiliśmy metryki gry, takie jak retencja" - powiedział Karwowski.

W ocenie członka zarządu CD Projektu premiera "Gwinta" na urządzenia mobilne z systemem iOS wypadła "bardzo dobrze". Gra "Gwint", której producentem jest CD Projekt, zadebiutowała na urządzeniach mobilnych z systemem iOS 29 października. Grupa podała w listopadzie, że debiut na urządzeniach Android planowany jest w pierwszym kwartale 2020 roku.

Karwowski podał, że grupa nie pracuje nad kontynuacją serii gier "Wiedźmińskie opowieści".

"Mogę powiedzieć tylko tyle, że mamy różne pomysły jak rozwijać ‘Gwinta’, ale nie są to kolejne ‘Wiedźmińskie opowieści’" - powiedział.

W październiku 2018 roku miała miejsce premiera gry "Wojny Krwi: Wiedźmińskie Opowieści" na komputery PC. W listopadzie ubiegłego roku w raporcie kwartalnym CD Projekt podał, że sprzedaż gry jest niższa od oczekiwań zarządu.

Łukasz Kucharski (PAP Biznes)

kuc/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
CDPROJEKT -0,73% 259,40
2019-12-09 11:10:02
WIG -0,34% 55 807,02
2019-12-09 11:08:00
WIG20 -0,34% 2 066,00
2019-12-09 11:23:45
WIG30 -0,31% 2 373,17
2019-12-09 11:23:00
MWIG40 -0,20% 3 821,45
2019-12-09 11:08:45
DAX -0,01% 13 165,19
2019-12-09 11:23:00
NASDAQ 1,00% 8 656,53
2019-12-06 22:03:00
SP500 0,91% 3 145,91
2019-12-06 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.