CCC przekłada debiut eobuwia. Winna "zła koniunktura"

CCC opóźni debiut na giełdzie eobuwie.pl - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji wynikowej. Wszystko przez złą koniunkturę.

CCC przekłada debiut eobuwia. Winna "zła koniunktura"
CCC przekłada debiut eobuwia. Winna "zła koniunktura" (fot. Adam Hajdamowicz / Bankier.pl )

- Decyzje nie zapadły w kwestii upublicznienia spółki eobuwie. Koniunktura [na giełdzie] się pogorszyła, trochę nas to wystraszyło i zawiesiliśmy na jakiś czas: na rok, może półtora czy dwa lata. Myślę, że ta spółka będzie dużo więcej warta właśnie za rok czy dwa - powiedział cytowany przez ISBnews Dariusz Miłek, założyciel CCC.

Spółka rozpoczęła wstępne działania przygotowawcze do przeprowadzenia oferty publicznej na GPW w październiku 2018 roku. CCC zakładało, że  że środki z IPO byłyby przeznaczone na dalszy jej rozwój, w tym na ekspansję rynkową i rozbudowę logistyki. Mimo oferty CCC miało pozostać głównym akcjonariuszem eobuwia.

Odpowiedź na handlową rewolucję

Pomimo powiązań udziałowych, oferta eobuwie.pl nie ma jednak zbyt wiele wspólnego z marką CCC i sprzedaje głównie nie buty polskiego producenta, a obuwie marek znanych na całym świecie. Inwestycja w ten sklep miała być jednak odpowiedzią GPW na rewolucję, którą przechodzi handel.

Grupa CCC miała w 2018 roku 223,5 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej wobec 362,2 mln zł zysku netto rok wcześniej - podała spółka w opublikowanym w czwartek raporcie kwartalnym
Grupa CCC miała w 2018 roku 223,5 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej wobec 362,2 mln zł zysku netto rok wcześniej - podała spółka w opublikowanym w czwartek raporcie kwartalnym (Bankier.pl)

Jak przekonuje sama spółka CCC: „w ciągu najbliższych 5-10 lat w handlu zmieni się więcej niż przez ostatnie 100 lat”. I nie są to jedynie puste słowa, a wiele z tych zmian widać już dziś. Jeszcze nie tak dawno temu niemal nikt nie wyobrażał sobie zakupu obuwia w inny sposób niż w zwykłym sklepie stacjonarnym. Już teraz wielu klientów korzysta jednak ze sklepów internetowych, a te zmiany dostrzegło także CCC, które na początku 2016 roku za prawie 130 mln złotych sfinalizowało zakup większościowego udziału w spółce eobuwie.pl - pisał w październiku 2018 roku Adam Hajdamowicz z Bankier.pl, który odwiedził zakłady spółki w ramach dni inwestorskich. Szerzej model działania eobuwie został opisany w tekście "Sklep, jakiego jeszcze nie było".

Buty na miarę i wejście w ciuchy

Warto dodać, że eobuwie stara się nie być tylko kolejnym, zwykłym sklepem internetowym. Spółka przygotowała pewien pomost pomiędzy sklepami stacjonarnymi a internetowymi – tak zwany omnichannel. Są to całkowicie „realne” sklepy, do których można pójść, jednak już wewnątrz niewiele przypominają te tradycyjne. Nie ma tam bowiem żadnych półek z produktami, a spotkamy jedynie tablety do przeglądania oferty sklepu. Można tam wybrać interesujące nas obuwie, a (jak informuje spółka) w ciągu zaledwie trzech minut dostaniemy dany model do przymierzenia i ewentualnego kupienia

Od 15 października 2018 roku wprowadzona została także usługa esize.me, która pozwala dobierać odpowiednio dopasowane buty za pomocą skanu stopy 3D. Ta darmowa usługa ma być odpowiedzią na jedną z głównych barier powodującą opór przed zakupami online – brak możliwości sprawdzenia, czy buty będą dobrze pasowały.

Od 15 października 2018 roku wprowadzona została także usługa esize.me, która pozwala dobierać odpowiednio dopasowane buty za pomocą skanu stopy 3D
Od 15 października 2018 roku wprowadzona została także usługa esize.me, która pozwala dobierać odpowiednio dopasowane buty za pomocą skanu stopy 3D (eobuwie.pl)

„Wykonaliśmy skany i modele 3D już niemal 40 tys. modeli butów, pochodzących od prawie 500 marek. Obraz zeskanowanych stóp w kilka sekund jest porównywany z obrazem dostępnych modeli obuwia. W rezultacie otrzymujemy rekomendację butów idealnie dopasowanych do naszego kształtu stopy” – wyjaśnia Marcin Grzymkowski, prezes i założyciel portalu eobuwie.pl.

W kierunku "mobile" rozwija się także i samo CCC. W ramach rozwoju e-commerce planowane jest uruchomienie CCC online. eobuwie planuje zaś na kwiecień odpalenie Modivo, czyli aplikacji do sprzedaży odzieży. Spółka planuje też inwestycje w nowe magazyny logistyczne w Zielonej Górze. W roku 2019 w rozwój logistyki i IT grupa CCC zamierza zainwestować co najmniej 100 mln zł.

Adam Torchała

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
CCC -1,88% 209,00
2019-03-22 17:00:00
WIG -1,44% 60 097,10
2019-03-22 17:05:00
WIG20 -1,69% 2 319,10
2019-03-22 17:15:00
WIG30 -1,61% 2 669,43
2019-03-22 17:15:00
MWIG40 -0,95% 4 238,99
2019-03-22 17:04:45
DAX -1,61% 11 364,17
2019-03-22 17:37:00
NASDAQ -2,50% 7 642,67
2019-03-22 21:03:00
SP500 -1,90% 2 800,71
2019-03-22 21:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.