Grupa CCC liczy w 2021/22 roku na dwucyfrowy wzrost przychodów rdr i powrót do marży brutto na sprzedaży sprzed pandemii - poinformowała spółka w prezentacji.


Jak poinformował prezes Marcin Czyczerski podczas telekonferencji dla inwestorów poprawa przychodów ma wynikać z poprawy sprzedaży na metr kwadratowy i dalszej rozbudowy kanałów online.
Spółka podała, że powrót do marży pre-COVID to ma być efekt wyższego udziału sprzedaży w pierwszych cenach i poprawy marży w kanale online.
CCC liczy też na stopniowy powrót do rentowności EBIT sprzed pandemii. Spółka zakłada normalizację sprzedaży i marży, eliminację nierentownych części biznesu (m.in. KVAG) i dojrzewanie nowych kanałów sprzedaży online.
Grupa zakłada utrzymanie zbliżonego udziału online w przychodach (45-50 proc.) poprzez dalszą ekspansję eobuwie i Modivo, skalowanie ccc. eu i DeeZee oraz digitalizację sieci sklepów.
"2021 rok zaczęliśmy dobrze i jesteśmy przekonani, że to będzie bardzo ważny, jak i dobry rok dla spółki. W 2020 roku wiele pozytywnych rzeczy się działo, mimo pandemii i lockdownów. Jesteśmy przekonani, że będziemy mogli efekty pokazać w tym roku, jeśli tylko sytuacja będzie się w miarę normalizować" - powiedział prezes Marcin Czyczerski.
Jak poinformował, spółka jest bardzo zadowolona z kolekcji wiosna-lato 2021, której część dostępna była w sprzedaży już w styczniu.
"Styczeń daje pozytywne sygnały, które pozwalają myśleć, że jeśli tylko sprzedaż kolekcji wiosennej będzie możliwa przy otwartych sklepach, to na półkach mamy świetny produkt, który generuje duży potencjał" - powiedział Czyczerski.
Czyczerski poinformował, że proces poszukiwania inwestora dla eobuwie przebiega zgodnie z planem.
"W pierwszym kwartale chcemy sfinalizować proces poszukiwania inwestora. (...) +No news is good news+ - skoro nie komunikujemy nic więcej, to znaczy, że wszystkie procesy przebiegają zgodnie z planami" - powiedział prezes.
Jak dodał, płynnie przebiega proces poszukiwania inwestora dla biznesu szwajcarskiego. Finalne rozwiązania dla tego rynku powinny być w I półroczu.
Czyczerski poinformował, że grupa jest w trakcie optymalizacji sieci, a czynsze powinny być istotnie, o kilkanaście procent niższe rdr.
Pytany o szacowany poziom podatku handlowego w 2021 r., odpowiedział, że przy założeniu normalizacji przychodów, kwartalnie może to być ok. 4 mln zł.
Jak poinformował, CCC rozmawia z bankami na temat warunków term sheet dot. refinansowania, rozpoczyna dialog z obligatariuszami. Obligacje zapadają pod koniec czerwca.
W roku obrotowym 2020/21 (13-miesięcznym) przychody grupy CCC wyniosły 5,6 mld zł, z czego 48 proc. stanowiła sprzedaż e-commerce (+71 proc. rdr). W porównaniu z rokiem 2019/20 spadek sprzedaży wyniósł 3 proc.
W 2019 roku przychody grupy wynosiły ok. 5,4 mld zł, a marża brutto na sprzedaży 49 proc.(PAP Biznes)
pel/ gor/