CCC jest niezadowolone ze sprzedaży w maju

Grupa CCC jest niezadowolona z dotychczasowej sprzedaży w maju. Spółka sprzedaje mniej kolekcji letniej, która w ubiegłym roku sprzedawała się już w kwietniu – poinformował prezes Marcin Czyczerski.

(CCC)

„Ze sprzedaży w maju jesteśmy niezadowoleni. (...) Miesiąc jest na razie słaby” - powiedział prezes na czwartkowej konferencji.

Na parametry sprzedażowe ma wpływ niekorzystna dla spółki pogoda.

„To nie jest pogoda, z której spółka się cieszy o tej porze roku. W ubiegłym roku było znacznie cieplej, więcej sprzedawaliśmy w kwietniu, maju” - powiedział Czyczerski.

Czyczerski poinformował, że spółka chciałaby sprzedawać więcej kolekcji na lato. W ubiegłym roku od końca kwietnia kolekcja letnia stanowiła 36 proc. sprzedaży, a teraz 9 proc. Tymczasem w ofercie CCC kolekcja letnia stanowi obecnie ok. 30 proc.

"Kolekcja wiosenna dobrze nam się sprzedaje, ale chcielibyśmy już sprzedawać lato" - powiedział.

Prezes ocenił, że maj i czerwiec mają potencjał do lepszych wyników, ale to zależy od warunków pogodowych.

Grupa CCC nie planuje kolejnych akwizycji do końca 2020 roku - poinformował Czyczerski.

"Przez dwa lata, do końca 2020 roku nie planujemy kolejnych przejęć" - powiedział dziennikarzom prezes.

Na koniec I kwartału 2019 r. dług netto/EBITDA wynosił 2,8x wobec 1,8x rok wcześniej i wobec 1,3x na koniec 2018 roku.

"Dług netto/EBITDA jest tradycyjnie najwyższy w pierwszym i trzecim kwartale. Jest teraz podwyższony w związku z inwestycjami i wzmożoną działalnością akwizycyjną. Może się utrzymywać na wyższych poziomach w najbliższych kwartałach, ale mamy to pod kontrolą" - powiedział Czyczerski.

Ewentualny podatek od sprzedaży detalicznej nie zmieni planów strategicznych CCC, spółka chce się dalej mocno rozwijać w obszarze e-commerce – poinformował Czyczerski.

"Temat (podatku od sprzedaży detalicznej – przyp. PAP Biznes) jest świeży, nie chcielibyśmy się odnosić. Mamy prostą zasadę – wszystko, co ma równe zasady dla całej branży, jest dla nas OK. Nie zmienia to naszego podejścia" - powiedział prezes na czwartkowej konferencji.

"Jesteśmy przekonani, że branża musi się zamienić w omnichannel, a my chcemy być liderem w obszarze omnichannel i e-commerce. Jeśli coś nas może do tego zdopingować, to dobrze, choć oczywiście nie będziemy się cieszyć, jeśli podatek wejdzie, bo to jest dodatkowa danina" - dodał.

CCC zakłada, że osiągnięcie dodatniej EBITDA w spółce Voegele Shoes może się przesunąć na 2020 rok - poinformował wiceprezes Karol Półtorak.

"Ambicją było wyjście na poziom EBITDA blisko zera w 2019 roku. Nie wiemy, czy to się uda. To może być niełatwe zadanie. Dojście do pozytywnego wyniku może się przesunąć na 2020 roku" - powiedział wiceprezes.

Dodał, że integracja szwajcarskiej spółki przyspieszyła.

"Dużo zmieniamy w modelu biznesowym Voegele. (...) Jednocześnie dużo się dzieje po stronie przychodowej. Testujemy nasz koncept sklepu, ale z miksem produktowym bardziej dostosowanym do Szwajcarii i optymalnym udziałem kolekcji CCC. Jak na razie te wyniki są powyżej naszych oczekiwań, nowe sklepy działają dużo lepiej. Przygotowujemy się też do e-commerce" - powiedział Półtorak.

W I kwartale Voegele Shoes miało 39 mln zł straty netto i 10 mln zł straty EBITDA przy przychodach na poziomie 111 mln zł.

Spółka DeeZee dodała z kolei do przychodów grupy CCC 7,2 mln zł. Strata netto wyniosła 1,1 mln zł.

"Kolekcja DeeZee została wprowadzona do sklepów CCC, została dobrze przyjęta. (...) Rozwój biznesu jest powyżej naszych oczekiwań" - powiedział wiceprezes.

Niższe od oczekiwań wyniki zanotowała w I kwartale działająca w Niemczech spółka HR Group. Trwa współpraca produktowa z CCC.

Wiceprezes grupy poinformował, że transakcja dotycząca Gino Rossi jest w toku.

"Wydaje się, że jesteśmy bardzo zaawansowani, jeśli chodzi o cele operacyjno-strategiczne. Mocno pracujemy nad współpracą kolekcyjną. Obuwie pod marką Gino Rossi trafi do sklepów CCC na sezon jesień-zima" - powiedział.

Półtorak poinformował, że spółka liczy do końca roku na 1,5-2 mln pobrań uruchomionej niedawno aplikacji mobilnej CCC. Do końca czerwca planowane jest uruchomienie pełnej funkcjonalności e-commerce na stronie internetowej CCC. Spółka liczy w pierwszym etapie na 10 proc. przychodów z tej funkcjonalności.

W najbliższych miesiącach do sklepów stacjonarnych CCC ma być wprowadzany system esize. me, czyli skaner stóp, który funkcjonuje w salonach eObuwie.

eObuwie uruchomiło niedawno platformę sprzedaży odzieży Modivo w Polsce. W przyszłości planowany jest rozwój tego konceptu w regionie.

pel/ gor/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
4 26 jendreka

CCC niech się weźmie do roboty. Ceny coraz wyższe a jakość coraz gorsza. Wiem bo kupuje u nich, jednak coraz mniej. Szukam lepszej oferty. Największą porażką u nich to Lasocki. To jeden z tych co myśl i, że wiecznie można wyciskać z klienta przy takiej jakości. To już Chińczycy biją ich pod tym względem.

! Odpowiedz
1 1 wjagus

Swego czasu kupowałem tam dlatego, że sponsorowali kolarstwo. Od jakości gorszy mają już tylko design.

! Odpowiedz
CCC -1,69% 151,40
2019-06-14 17:02:44
WIG -0,48% 59 092,01
2019-06-14 17:05:00
WIG20 -0,60% 2 286,46
2019-06-14 17:05:00
WIG30 -0,57% 2 629,28
2019-06-14 17:15:00
MWIG40 -0,30% 4 032,87
2019-06-14 17:04:15
DAX -0,60% 12 096,40
2019-06-14 17:37:00
NASDAQ -0,52% 7 796,66
2019-06-14 22:03:00
SP500 -0,16% 2 886,98
2019-06-14 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.