CCC chce w tym roku zwiększyć sprzedaż o 28 proc. rdr, do ponad 4 mld zł. Planuje powiększyć powierzchnię handlową o 24 proc. Zakłada wzrost sprzedaży LFL o ponad 6 proc. - poinformował we wtorek prezes Dariusz Miłek. Sprzedaż eObuwie powinna przekroczyć w tym roku 500 mln zł.
"Głównym celem zarządu na 2017 rok jest osiągnięcie ponad 4 mld zł sprzedaży, co oznacza poprawę obrotu o 28 proc." - powiedział na konferencji prezes Dariusz Miłek.
W 2016 roku sprzedaż grupy CCC wzrosła o 38,3 proc. do 3,191 mld zł.
"Wzrost sprzedaży będzie wynikać głównie z otwarć nowych sklepów, ale na porównywalnych sklepach chcemy poprawić sprzedaż o co najmniej 6 proc." - dodał prezes.
Zwiększyć ma się również sprzedaż spółki eObuwie. pl.
"Zakładamy, że eObuwie. pl w tym roku przekroczy znacznie 500 mln zł sprzedaży" - powiedział prezes.
W 2016 roku eObuwie miało 302 mln zł sprzedaży i 48 mln zł EBITDA.
Aktualnie eObuwie. pl sprzedaje obuwie poprzez swoje domeny w Polsce, Czechach, na Słowacji, w Niemczech, Rumunii, Bułgarii, Litwie, na Węgrzech i Ukrainie. W tym roku uruchomiona zostanie sprzedaż online w kolejnych krajach regionu.
"Brakuje nam własnej sprzedaży internetowej. Budujemy własną sprzedaż internetową, która wzmocni sprzedaż detaliczną. Chcemy z nią ruszyć na jesień 2018 roku i sprzedawać co najmniej w kilku krajach, tam gdzie mamy sprzedaż detaliczną" - powiedział Miłek.
Poinformował, że celem zarządu jest też poprawa rentowności, także na rynkach Austrii i Niemiec.
"Myślę, że na rynku austriackim w ciągu dwóch lat osiągniemy rentowność. (...) Rynek niemiecki będzie wymagać więcej czasu niż rok czy dwa, ale to nie znaczy, że musimy się poddawać" - powiedział prezes.
"W tym roku liczymy na dobre +kilkanaście proc.+ wzrostu na tym rynku" - dodał.
W prezentacji spółka podała, że oczekuje na tych dwóch rynkach w 2017 r. zwiększenia sprzedaży LFL o 10 proc.
Wiceprezes Marcin Czyczerski poinformował, że w Austrii i Niemczech planowane są zmiany pod kątem poprawy efektywności operacyjnej sklepów.
W 2016 roku w Austrii i Niemczech sprzedaż wzrosła do 325,9 mln zł z 201,3 mln zł rok wcześniej. Strata na tych rynkach wyniosła 75,1 mln zł wobec 34,4 mln zł w 2015 roku.
WZROST SIECI O NIE MNIEJ NIŻ 100 TYS. M KW.
Grupa CCC planuje zwiększyć w tym roku powierzchnię handlową o nie mniej niż 100 tys. metrów kw. netto, z czego około 40 proc. w Polsce. Największy przyrost powierzchni poza Polską planowany jest na Węgrzech, w Rosji i w Rumunii. Spółka podała w prezentacji, że ten rok "będzie najbardziej spektakularnym okresem w realizacji strategii ekspansji zagranicznej".
Na koniec 2017 roku sieć detaliczna CCC ma liczyć 569 tys. m kw. (wzrost o 24 proc. rdr).
W Polsce na koniec 2017 roku sieć ma liczyć 255 tys. m kw. (wzrost o 20 proc.), w Europie Środkowej 220 tys. m kw. (wzrost o 33 proc.), a w Niemczech i Austrii 94 tys. m kw. (wzrost o 15 proc.).
"W Polsce mamy ok. 440 sklepów. Szacujemy, że docelowo zmieści się tu między 500 a 550 sklepów, ale będą to sklepy o średniej powierzchni 600 m kw, co da w przyszłości łącznie ok. 330 tys. m kw. To może dać nawet 3 mld zł sprzedaży na polskim rynku" - powiedział Miłek.
Poinformował, że ambicją spółki jest osiągnięcie w ciągu najbliższych kilku lat pozycji lidera w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Rumunii.
Spółka widzi duże możliwości rozwoju w Rosji. W przyszłości nie wyklucza wejścia na rynek białoruski.
Prezes CCC poinformował, że spółka prowadzi rozmowy w sprawie rozwoju franczyzy.
"Rozmawiamy z kilkoma franczyzobiorcami, rozmowy są zaawansowane i może w 2018 roku pojawią się pierwsze sklepy franczyzowe poza Europą" - powiedział Dariusz Miłek.(PAP)
pel/ ana/