REKLAMA

BoomBit miał w maju 27,95 mln zł przychodów, najwięcej w historii

2021-06-06 18:00, akt.2021-06-07 09:20
publikacja
2021-06-06 18:00
aktualizacja
2021-06-07 09:20
BoomBit miał w maju 27,95 mln zł przychodów, najwięcej w historii
BoomBit miał w maju 27,95 mln zł przychodów, najwięcej w historii
fot. Kacper Pempel / / FORUM

BoomBit wstępnie szacuje, że jego skonsolidowane przychody w maju 2021 roku wyniosły 27,95 mln zł, koszt prowizji platform sięgnął 1,67 mln zł, a koszt User Acquisition (pozyskania nowych graczy) wyniósł 17,51 mln zł - poinformowała notowana na giełdzie spółka growa w komunikacie. Na otwarciu poniedziałkowych notowań akcje spółki zyskiwały ponad 10 proc.

Wyniki sprzedaży za maj są najwyższe w historii BoomBit. W kwietniu, kiedy spółka również ustanowiła swój rekord, przychody grupy sięgnęły 21,5 mln zł.

Przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły w maju również rekordowe 8,8 mln zł (+16 proc. rdr). Łączna liczba pobrań gier grupy BoomBit była bliska 29 mln.

"Maj był kolejnym, trzecim z rzędu rekordowym miesiącem, podczas którego wyznaczyliśmy nowe historyczne poziomy naszych przychodów z gier. Rozwijaliśmy się we wszystkich liniach biznesowych. Warto dodać, że łączne przychody za 2019 r. wyniosły prawie 50 mln zł, czyli tyle, ile osiągnęliśmy w ciągu ostatnich 2 miesięcy" - powiedział prezes BoomBit Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.

Dodał, że efekty przynoszą intensywne prace nad kilkoma premierami, które pojawiły się na rynku od połowy marca.

"29 mln pobrań to potwierdzenie, że gry z naszego portfolio cieszą się dużą popularnością wśród graczy. Najnowsze gry w ramach naszych joint ventures, Make it Fly od Tapnice i SuperHero Race od ADC Games, mają bardzo dobre wyniki. Hunt Royale również poprawiło się względem kwietniowych wyników, a Idle Inventor zanotował obiecujący początek" - powiedział Olejarz.

Prezes zwraca uwagę, że rekordowe wyniki ostatniego miesiąca zostały osiągnięte głównie dzięki znacznemu wzrostowi gier Hyper-Casual. Make it Fly od TapNice ma już około 8 milionów pobrań, a SuperHero Race od ADC Games, który został wydany 20 maja, został pobrany już prawie 3 mln razy. Shoe Race jest nadal popularny wśród graczy (ponad 14 mln pobrań od czasu jego premiery), a gry Mid-Core również kontrybuowały do majowych wyników. Hunt Royale i Idle Inventor mają już łącznie ponad około 2 mln pobrań.

"Maj był naszym najlepszym miesiącem w historii. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników, ponieważ pokazują one, że skuteczna strategia BoomBit opiera się na trzech filarach zdywersyfikowanych przychodów. Nasza główna działalność skupia się wokół gier przygotowywanych wewnętrznie, szczególnie Hyper-Casual, ale najnowsze udane tytuły uzupełniające portfolio gier Mid-Core udowadniają, że wiemy, jak wyróżniać się w innych rodzajach gier. Pozostałe dwa kluczowe obszary działalności, działalność wydawnicza i joint ventures, są konsekwentnie rozwijane i już teraz wpływają na wyniki naszej grupy" - powiedział Hannibal Soares, wiceprezes BoomBit.

Zarząd BoomBit zastrzega, że są to dane wstępne, które mogą różnić się od ostatecznych. Uwzględniają one przychody oraz wydatki na User Acquisition z fazy soft launch, które zgodnie z polityką rachunkowości grupy są odnoszone na nakłady na prace rozwojowe.

Ostateczna informacja o przychodach ze sprzedaży będzie opublikowana w skonsolidowanym raporcie okresowym BoomBit.

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play (F2P) na platformy iOS, Android oraz Nintendo Switch. Do najpopularniejszych gier Grupy BoomBit obecnie należą Hunt Royale, Darts Club, Archery Club, Slingshot Stunt Driving, Bike Jump oraz Shoe Race.(PAP Biznes)

pr/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Załóż eKonto w promocji i zyskaj 150 zł od Bankier.pl + do 300 zł od mBanku + do 300 zł w programie poleceń

Załóż eKonto w promocji i zyskaj 150 zł od Bankier.pl + do 300 zł od mBanku + do 300 zł w programie poleceń

Komentarze (1)

dodaj komentarz
mariuszs75
W IQ 2021 koszty prowizji i UA wynosiły 58,4% przychodów. Natomiast w kwietniu 64,9%, a w maju 68,6%.
dane wg komunikatów - informacji o miesiecznych przychodach. Takie duże koszty zwiększenia sprzedaży mogą prognozować stratę.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki