Blokada środków na rachunkach klientów po awarii bankomatów Euronetu

Mimo że od zeszłotygodniowej awarii bankomatów Euronet minęło już kilka dni, klienci banków nadal zgłaszają problemy - niektórzy wciąż nie mają dostępu do czasowo zablokowanych pieniędzy.

Aktualizacja, wtorek 15.11.2016 r. Stanowisko sieci Euronet

Czasowa awaria bankomatów została usunięta jeszcze w czwartek. Euronet przekazał wszystkie informacje o transakcjach zwrotnych do banków zgodnie z regułami organizacji płatniczych. O terminie zdjęcia blokady środków decyduje jednak bank-wydawca karty.


Awaria sieci bankomatów Euronetu, która miała miejsce tuż przed długim weekendem, poskutkowała zablokowaniem środków na kontach klientów różnych banków. "Maszyny były zablokowane, nie wypłacały pieniędzy, mimo że środków ubywało z konta" - informowaliśmy w czwartek wieczorem.

Blokada środków na rachunkach klientów po awarii bankomatów Euronetu
Blokada środków na rachunkach klientów po awarii bankomatów Euronetu (fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / Bankier.pl)

"W czwartek ok. godziny 16:00, próbowałem podjąć 250 zł z bankomatu Euronet. Po pierwszej nieudanej próbie zrobiłem to jeszcze raz i mimo braku wypłaty z bankomatu, z mojego konta zniknęło 500 zł. Od razu zadzwoniłem do Banku ING, który poinformował mnie, że wie o problemie i moje pieniądze są w blokadach na rachunku, a po rozpatrzeniu problemu zostaną zwrócone" - pisał w sobotę na alert@bankier.pl jeden z czytelników Bankier.pl.

Pieniądze miały zostać odblokowane w sobotę 12 listopada. Taką informację, za Euronetem, przekazał w czwartek swoim klientom m.in. mBank: "Zablokowane pieniądze powinny być dostępne w sobotę (12.11.2016 r.)". Niestety po weekendzie niektórzy klienci tak mBanku, jak i innych instytucji dotkniętych awarią zgłaszają, że zablokowane na kontach pieniądze nadal nie są dostępne.

"Ta awaria Euronetu ma dalszy bieg. Dzisiaj po wcześniejszym sobotnim zwrocie środków z reklamacji bank znów rozliczył tą samą nieudaną wypłatę środków, minusując saldo na rachunku, tym razem transakcja widnieje na historii rachunku bez kłódki jako rozliczona, a pieniądze zabrano z rachunku, uruchamiając debet na minus" - pisze inny czytelnik Bankier.pl.

Chociaż zgłoszenia od klientów płyną pod adresem banków, te informują, że naprawienie zeszłotygodniowego błędu jest uzależnione od Euronetu. W takim duchu w poniedziałek rano wypowiadało się w informacji dla Bankier.pl m.in. biuro prasowe mBanku. "Termin zwrotów uzależniony jest przede wszystkim od działań Euronetu, nie mBanku. Jak tylko otrzymamy wiążące informacje, przekażemy je naszym klientom" - pisał do Redakcji rzecznik prasowy mBanku Krzysztof Olszewski.

Redakcja Bankier.pl skontaktowała się z siecią Euronet, żeby zapytać kiedy błędy w księgowaniu na kontach klientów banków zostaną zniwelowane. W poniedziałek około godziny 10:00 uzyskaliśmy  wyjaśnienie w tej sprawie.

"Euronet przekazał już dane umożliwiające dokonanie korekt czasowych blokad środków na rachunkach klientów banków. Część korekt sald na kontach klientów banków została już dokonana, pozostałe korekty powinny zostać dokonane przez banki do poniedziałku, zgodnie z regułami organizacji płatniczych. Uprzejmie prosimy klientów o monitorowanie stanu konta, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości o kontakt ze swoim bankiem" - informuje odpowiadająca za komunikację Euronet Polska z mediami Ilona Sikorska z Havas PR Warsaw.

(Bankier.pl)

MWC

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~observer

Witajcie w świecie bez gotówki nowoczesne lemyngi.

! Odpowiedz
0 3 ~aga

dziadostwo 1170 zł zablokowane i nikt nic nie wie!!!!!!

! Odpowiedz
0 2 ~kim

witam wszystkich, mam zablokowane 2500 w eurobanku przez awarie bankomatu euronetu, do dzis środki nie wróciły na konto. reklamacje w banku nic nie dają jak narazie, czy jakoś inaczej można interweniować??

! Odpowiedz
0 5 ~olo

Od rana nie działa tez system BGZ który miał być zmieniony (nie wiem po co) . Nie było dostępu od piątku i teraz nadal nie ma .Co za szajsowaty bank

! Odpowiedz
0 9 ~pozdrawiam

to w końcu francuski bank. Twoje zdziwienie jest naprawdę nie na miejscu :)

! Odpowiedz
0 0 ~qwe

"nie wiem po co" - połączenie systemów dwóch banków, na kilku stronach pisali o powodach -.-

! Odpowiedz
4 7 ~Jary

Założenie: Znajdujemy się na terenie objętym konfliktem wojennym nie ma prądu,gazu,wody,
sklepy obrabowane bądź zamknięte,państwo nas zawiodło, ceny poszybowały do góry, wartość
rodzimej waluty spadła a my mamy do dyspozycji diamentowo-platynową kartę banku, który właśnie płonie a jego zewnętrzny bankomat wyrwany ze ściany leży pusty na środku ulicy. Pytanie: Co w takiej sytuacji należy zrobić?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 9 ~Anonymous

Skoro masz diamentowo platynową kartę banku, to możesz zadzwonić na infolinię concierge i zamówić hmmm ... np. ewakuację z miejsca zdarzenia wojskowym helikopterem? :)

ps. w czasie wojny gotówką również się nie najesz, liczą się produkty na wymianę, pożywienie, złoto.

Pozdrawiam serdecznie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 5 ~szarak

Odpowiednio wcześniej uciec do bezpiecznego kraju, tzn nie do Polski, bo tu uchodźcy dostają wp....ol.

! Odpowiedz
0 4 ~Grzesiek

zdać sobie sprawę z własnej głupoty i naiwności wynikającej z przeświadczenia, że cyferki na koncie i platynowa jakaś tam karta znaczy cokolwiek w czasie konfliktu zbrojnego.

kruszec i żarcie - to jest prawdziwa waluta, z naciskiem na to drugie. A jak nie wierzysz o czym mowa to odsyłam do historii i książek z nią związanych.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl