Mimo że od zeszłotygodniowej awarii bankomatów Euronet minęło już kilka dni, klienci banków nadal zgłaszają problemy - niektórzy wciąż nie mają dostępu do czasowo zablokowanych pieniędzy.


Aktualizacja, wtorek 15.11.2016 r. Stanowisko sieci Euronet
Czasowa awaria bankomatów została usunięta jeszcze w czwartek. Euronet przekazał wszystkie informacje o transakcjach zwrotnych do banków zgodnie z regułami organizacji płatniczych. O terminie zdjęcia blokady środków decyduje jednak bank-wydawca karty.
Awaria sieci bankomatów Euronetu, która miała miejsce tuż przed długim weekendem, poskutkowała zablokowaniem środków na kontach klientów różnych banków. "Maszyny były zablokowane, nie wypłacały pieniędzy, mimo że środków ubywało z konta" - informowaliśmy w czwartek wieczorem.


"W czwartek ok. godziny 16:00, próbowałem podjąć 250 zł z bankomatu Euronet. Po pierwszej nieudanej próbie zrobiłem to jeszcze raz i mimo braku wypłaty z bankomatu, z mojego konta zniknęło 500 zł. Od razu zadzwoniłem do Banku ING, który poinformował mnie, że wie o problemie i moje pieniądze są w blokadach na rachunku, a po rozpatrzeniu problemu zostaną zwrócone" - pisał w sobotę na alert@bankier.pl jeden z czytelników Bankier.pl.
Pieniądze miały zostać odblokowane w sobotę 12 listopada. Taką informację, za Euronetem, przekazał w czwartek swoim klientom m.in. mBank: "Zablokowane pieniądze powinny być dostępne w sobotę (12.11.2016 r.)". Niestety po weekendzie niektórzy klienci tak mBanku, jak i innych instytucji dotkniętych awarią zgłaszają, że zablokowane na kontach pieniądze nadal nie są dostępne.
"Ta awaria Euronetu ma dalszy bieg. Dzisiaj po wcześniejszym sobotnim zwrocie środków z reklamacji bank znów rozliczył tą samą nieudaną wypłatę środków, minusując saldo na rachunku, tym razem transakcja widnieje na historii rachunku bez kłódki jako rozliczona, a pieniądze zabrano z rachunku, uruchamiając debet na minus" - pisze inny czytelnik Bankier.pl.
Chociaż zgłoszenia od klientów płyną pod adresem banków, te informują, że naprawienie zeszłotygodniowego błędu jest uzależnione od Euronetu. W takim duchu w poniedziałek rano wypowiadało się w informacji dla Bankier.pl m.in. biuro prasowe mBanku. "Termin zwrotów uzależniony jest przede wszystkim od działań Euronetu, nie mBanku. Jak tylko otrzymamy wiążące informacje, przekażemy je naszym klientom" - pisał do Redakcji rzecznik prasowy mBanku Krzysztof Olszewski.
Redakcja Bankier.pl skontaktowała się z siecią Euronet, żeby zapytać kiedy błędy w księgowaniu na kontach klientów banków zostaną zniwelowane. W poniedziałek około godziny 10:00 uzyskaliśmy wyjaśnienie w tej sprawie.
"Euronet przekazał już dane umożliwiające dokonanie korekt czasowych blokad środków na rachunkach klientów banków. Część korekt sald na kontach klientów banków została już dokonana, pozostałe korekty powinny zostać dokonane przez banki do poniedziałku, zgodnie z regułami organizacji płatniczych. Uprzejmie prosimy klientów o monitorowanie stanu konta, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości o kontakt ze swoim bankiem" - informuje odpowiadająca za komunikację Euronet Polska z mediami Ilona Sikorska z Havas PR Warsaw.
MWC