Awaria bankomatów Euronet

[Aktualizacja 10.11, godz. 22:00] Tuż przed długim weekendem klientom banków przyszło zmagać się z awarią bankomatów sieci Euronet. Maszyny nie wypłacały środków, ale księgowały wypłatę. Redakcji Bankier.pl nie udało się dodzwonić na infolinię sieci.

(Bankier.pl)

Około godziny 17 czytelnicy Bankier.pl, pisząc na adres alert@bankier.pl, zawiadamiali Redakcję Bankier.pl o problemach z wypłatą środków z bankomatów sieci Euronet w całej Polsce. Maszyny były zablokowane, nie wypłacały pieniędzy, mimo że środków ubywało z konta. Klienci nie dostawali też potwierdzenia o braku realizacji transakcji.

"Mam dziś po południu problem z wypłatą gotówki z bankomatów euronet z konta w ING. Trzy próby, dwa różne bankomaty i ciągle chwilowo nie można zrealizować transakcji. Niestety za trzecim razem mimo to obciążyło mi konto. Infolinia euronetu - 30 minut oczekiwania i nic." - pisał do Redakcji jeden z czytelników Bankier.pl. "Uwaga, w dniu dzisiejszym próba wypłaty z Millenium w euronecie 800 zł,brak wypłaty, a kwota zablokowana na 7 dni" - donosił inny.

O problemach z wypłatami z bankomatów Euronetu informował swoich klientów m.in. bank Citi Handlowy: "Chcielibyśmy przekazać Państwu informację od sieci Euronet o awarii bankomatów. Wypłaty nie działają prawidłowo. Firma już pracuje nad rozwiązaniem problemu. Będziemy informować gdy sytuacja wróci do normy. Tymczasem zachęcamy do korzystania z bankomatów innych dostawców czy w oddziałach banku."

Mimo braku oficjalnego oświadczenia w czasie trwania awarii, reagując na narzekania klientów w mediach społecznościowych, Euronet prosił o kontakt poprzez formularz dostępny na kontakt.euronet.pl. Użytkownicy bankomatów narzekali jednak, że nie otrzymywali wystarczających wyjaśnień. Niedostępna była także infolinia sieci.

Około godziny 20:00 Euronet Polska opublikował oświadczenie następującej treści: "W związku z awariami w kilku bankach, w dniu dzisiejszym po godzinie 15 wystąpiły czasowe problemy z realizacją transakcji w sieci Euronet. Od godz. 17.00 transakcje są realizowane i bankomaty sieci Euronet działają prawidłowo. Nieudane transakcje są procesowane zwrotnie zgodnie z zasadami organizacji płatniczych."

Komunikat zamieszczony w mediach społecznościowych nie uspokoił jednak zdenerwowanych klientów, którzy do późnego wieczora w czwartek domagali się od sieci wyjaśnień, a część z nich donosiła o nadal trwających problemach. "Każde zgłoszenie reklamacyjne przyjmujemy za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie http://kontakt.euronet.pl/. Przyjmujemy i rozpatrujemy zgłoszenia na bieżąco" - odpowiadał Euronet.

Swoich klientów w tej sprawie informowały też banki. mBank wieczorem zawiadamiał klientów na swojej stronie internetowej: "Z informacji otrzymanej od operatora maszyn Euronet wynika, że obecnie NIE WYSTĘPUJĄ problemy z działaniem bankomatów tej sieci. Wszelkie transakcje powinny być realizowane bez przeszkód. Zablokowane pieniądze powinny być dostępne w sobotę (12.11.2016 r.)."

AŚ/MWC

(Bankier.pl)
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 3 ~Anonymous

Ta awaria ma dalszy bieg. Dzisiaj po wcześniejszym zwrocie środków z reklamacji bank znów rozliczył tą samą nieudaną wypłatę środków minusując saldo na rachunku, uważajcie bo dzieją się jakieś jaja z tym!

! Odpowiedz
0 1 ~ryder

trzymajcie sie z dala od flanelowych bandytów z citi, a bedzie ok.

! Odpowiedz
2 3 ~polskidziad

...a Cypryjski przypadek pamiętacie ??, a , tu jest p-o LSKA właśnie !

! Odpowiedz
0 1 ~Cypr

dokładnie też chciałem o tym napisać.. Idealnie jak na Cyprze ten sam scenariusz. koniec końców będą dopuszczone wypłaty po 100 zł dziennie heh. w kilka dni zrobią drugą Wenezuele o czym jakoś w mediach głównego nurtu nikt nie wspomina jak się leją o bochenek chleba !

! Odpowiedz
0 10 ~niepelnosprawny_org

nie trzymam wszystkich pieniedzy w banku, bo moze sie okazac, że ich tam w ogóle nie ma...

! Odpowiedz
0 2 ~bankowiec

Cały ten weekend będie problematyczny. Zmienia się sposób rozliczeń między Bankami więc wart przelewy robić w poniedziałek. Jeśli ktoś nie otrzymał środków z bankomatu to grzecznie napisać reklamacji i czekać do miesiąca

! Odpowiedz
0 3 ~Farmazon

Jak wezmę kredyt w banku na kwotę 2400 (bo tyle mi zablokowało) i odblokują mi to spłacając ten kredyt który wziąłem z opłatami prowizja do spłaty bym miał chyba z 500 złoty więcej (a muszę mieć pieniądze na opłaty stąd ten kredyt) a Wina leży nie z mojej winy to jak mi odblokują czy oddadzą tą różnicę którą musiałem stracić przez nich biorąc kredyt na opłaty wątpię.Więc drogi Bankowcu nie pisz żeby ludzie byli grzeczni bo jak ty się spóźnisz ze spłatą kredytu o miesiąc to ci takie odsetki dowalą że hej a oni mogą i nic nie możesz na to poradzić złodziejstwo w biały dzień

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~mhm odpowiada ~Farmazon

W sumie to tak powinieneś zrobić: żądać od banku zwrotu kosztów, jeśli musiałeś brać kredyt, sprawa wydaje się do wygrania, mimo że:
- kwota jest na tyle mała, że chyba masz taką rezerwę (np. na koncie oszczędnościowym), mogłeś ją przelać i pobrać w innym bankomacie — wtedy też straciłbyś odsetki na oszczędnościowym, a jeśli już w tym miesiącu z niego wypłacałeś — to opłatę za przelew, ale niewielkie sumy (choć też warto żądać zwrotu);
- mogłeś skorzystać z pierwszej pożyczki gratis ;)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 1 ~noname

Dziękuję kochane banki, wczoraj w pewnym banku też była awaria kart, jak i właśnie wypłaty z bankomatu. Musiałem pisać oświadczenie o kradzieży paliwa...

! Odpowiedz
1 1 ~noname2

jakim banku? jakie oświadczenie o kradzieży paliwa - więcej konkretów proszę.

! Odpowiedz
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl