[Aktualizacja 10.11, godz. 22:00] Tuż przed długim weekendem klientom banków przyszło zmagać się z awarią bankomatów sieci Euronet. Maszyny nie wypłacały środków, ale księgowały wypłatę. Redakcji Bankier.pl nie udało się dodzwonić na infolinię sieci.


Około godziny 17 czytelnicy Bankier.pl, pisząc na adres alert@bankier.pl, zawiadamiali Redakcję Bankier.pl o problemach z wypłatą środków z bankomatów sieci Euronet w całej Polsce. Maszyny były zablokowane, nie wypłacały pieniędzy, mimo że środków ubywało z konta. Klienci nie dostawali też potwierdzenia o braku realizacji transakcji.
"Mam dziś po południu problem z wypłatą gotówki z bankomatów euronet z konta w ING. Trzy próby, dwa różne bankomaty i ciągle chwilowo nie można zrealizować transakcji. Niestety za trzecim razem mimo to obciążyło mi konto. Infolinia euronetu - 30 minut oczekiwania i nic." - pisał do Redakcji jeden z czytelników Bankier.pl. "Uwaga, w dniu dzisiejszym próba wypłaty z Millenium w euronecie 800 zł,brak wypłaty, a kwota zablokowana na 7 dni" - donosił inny.
O problemach z wypłatami z bankomatów Euronetu informował swoich klientów m.in. bank Citi Handlowy: "Chcielibyśmy przekazać Państwu informację od sieci Euronet o awarii bankomatów. Wypłaty nie działają prawidłowo. Firma już pracuje nad rozwiązaniem problemu. Będziemy informować gdy sytuacja wróci do normy. Tymczasem zachęcamy do korzystania z bankomatów innych dostawców czy w oddziałach banku."
Mimo braku oficjalnego oświadczenia w czasie trwania awarii, reagując na narzekania klientów w mediach społecznościowych, Euronet prosił o kontakt poprzez formularz dostępny na kontakt.euronet.pl. Użytkownicy bankomatów narzekali jednak, że nie otrzymywali wystarczających wyjaśnień. Niedostępna była także infolinia sieci.
Około godziny 20:00 Euronet Polska opublikował oświadczenie następującej treści: "W związku z awariami w kilku bankach, w dniu dzisiejszym po godzinie 15 wystąpiły czasowe problemy z realizacją transakcji w sieci Euronet. Od godz. 17.00 transakcje są realizowane i bankomaty sieci Euronet działają prawidłowo. Nieudane transakcje są procesowane zwrotnie zgodnie z zasadami organizacji płatniczych."
Komunikat zamieszczony w mediach społecznościowych nie uspokoił jednak zdenerwowanych klientów, którzy do późnego wieczora w czwartek domagali się od sieci wyjaśnień, a część z nich donosiła o nadal trwających problemach. "Każde zgłoszenie reklamacyjne przyjmujemy za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie http://kontakt.euronet.pl/. Przyjmujemy i rozpatrujemy zgłoszenia na bieżąco" - odpowiadał Euronet.
Swoich klientów w tej sprawie informowały też banki. mBank wieczorem zawiadamiał klientów na swojej stronie internetowej: "Z informacji otrzymanej od operatora maszyn Euronet wynika, że obecnie NIE WYSTĘPUJĄ problemy z działaniem bankomatów tej sieci. Wszelkie transakcje powinny być realizowane bez przeszkód. Zablokowane pieniądze powinny być dostępne w sobotę (12.11.2016 r.)."
AŚ/MWC