REKLAMA

Nowe konto w Millennium. Czym bank chce zaskoczyć rynek?

Wojciech Boczoń2022-04-21 12:30, akt.2022-04-26 10:24analityk Bankier.pl
publikacja
2022-04-21 12:30
aktualizacja
2022-04-26 10:24

W poniedziałek, 25 kwietnia, Bank Millennium wprowadził do oferty nowy rachunek - Millennium 360. Nowy produkt zastąpił oferowane do niedawna Konto 360. Rachunek jest bezpłatny, a po spełnieniu prostego warunku daje dostęp do najważniejszych usług za darmo.

Nowe konto w Millennium. Czym bank chce zaskoczyć rynek?
Nowe konto w Millennium. Czym bank chce zaskoczyć rynek?
fot. T. Schneider / / Shutterstock

Rachunek Millennium 360 jest bezwarunkowo bezpłatny. To zasadnicza zmiana w stosunku do oferowanego do niedawna Konta 360, które miało opłatę warunkową w wysokości 8 zł. Karta kosztuje 11 zł, ale opłaty można uniknąć, dokonując 5 dowolnych transakcji kartą lub Blikiem. Po wykonaniu 5 transakcji bank udostępni też wszystkie bankomaty w kraju bez opłat.

Za darmo są też przelewy elektroniczne, zlecenia stałe, polecenia zapłaty i przelewy Blik p2p. Z punktu widzenia aktywnego klienta w zasadzie niewiele się zmienia – będzie mógł korzystać z podstawowych usług za darmo, z tym że warunek wpływów zastąpiono liczbą transakcji (w przypadku karty).

Nowością są usługi walutowe. Pierwszą z nich jest limit walutowy, w ramach którego klient ma możliwość dokonywania płatności w każdej walucie bez marży banku za przewalutowanie do 1 tys. zł po korzystnym kursie organizacji płatniczej. Jeśli klient będzie chciał korzystać z wyższych limitów, będzie mógł sobie aktywować Pakiet Walutowy. Jego koszt to 9,90 zł za tydzień.

Bank uzupełnił swoją aplikację mobilną o kolejne usługi. Już wcześniej program był w zasadzie „wszystkomający”, ale jak się okazuje, udało się do niego upchnąć jeszcze więcej. Bank dołączył więc do apki usługi goodie cashback, które – jak zapewnia – będą jeszcze lepiej dopasowane do potrzeb klienta („hiper-personalizacja”).

- Hiperpersonalizacja to (…) ulepszenie niemal każdej interakcji z klientem, uwzględniające ofertę produktową i jednocześnie znacząco poza nią wykraczające, np. poprzez wprowadzenie szeregu przydatnych porad. Rozpoznanie potrzeb klienta odbywa się przy wykorzystaniu analityki danych, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. Dokładnie tak zbudowaliśmy spersonalizowaną usługę Zwroty za zakupy – mówi Mariusz Gromada, Dyrektor Departamentu Wiedzy o Kliencie w Banku Millennium.

Klient będzie mógł korzystać z tych zniżek wprost z aplikacji mobilnej banku. Wkrótce bank udostępni też klientom e-vouchery, czyli możliwość zakupu w aplikacji kodów doładowujących np. gier czy multimediów. Nowością będzie też ochrona klientów przed incydentami w internecie, czyli pakiet CyberWsparcie.

- Ze względu na skalę obecności klientów w internecie zależy nam też mocno, by czuli się bezpiecznie. Dotychczas prowadziliśmy wiele działań edukacyjnych w tym zakresie, ale chcemy zaproponować coś więcej, nową usługę CyberWsparcia dostępną w bankowości elektronicznej – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Bank Millennium podał też garść statystyk. Wynika z nich, że ma już 2 mln klientów, którzy korzystają z aplikacji mobilnej. Z kolei z badania rynku wynika, że przynajmniej 81 proc. klientów banków korzysta z aplikacji mobilnej przynajmniej kilka razy w tygodniu. Czym natomiast kierują się użytkownicy przy wyborze konta? Dla 42 proc. respondentów najważniejszy jest brak opłat za konto, dla 41 proc. wygodna aplikacja, a dla 37 proc. zaufanie do banku.

Publikacja zawiera linki afiliacyjne.
Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r. Tel. 881 083 389.

Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (5)

dodaj komentarz
zoomek
"Rozpoznanie potrzeb klienta odbywa się przy wykorzystaniu analityki danych, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji."
Uciekać o ile to możliwe od wszystkich takich uszczęśliwiaczy!
ZTo jest właśnie system bestii.
Kupować kruszce do rozliczeń poza systemem bestii!
bitter
Zmiana na gorsze, czas przenieść konto. Wpływy były proste, a tak nie chce mi się zastanawiać czy czasem nie zrobiłem tylko 4 transakcji w miesiącu bo np. akurat używałem karty kredytowej pod ręka, nomen omen, tego samego banku.
qwertas
A na koncie oszczędnościowym zaledwie 0.75%… nie warto.
cxap
Akurat promocyjne oprocentowanie na koncie oszczędnościowym to 2,5% i pewno urośnie jak we wszystkich bankach. Zresztą kto dziś oszczędza na koncie oszczędnościowym przy ponad 10% inflacji ten rozsądny raczej nie jest, bardzo bardzo delikatnie pisząc.

Sam rachunek bardzo fajny. Było świetnie, a jest jeszcze lepiej. Aplikacja
Akurat promocyjne oprocentowanie na koncie oszczędnościowym to 2,5% i pewno urośnie jak we wszystkich bankach. Zresztą kto dziś oszczędza na koncie oszczędnościowym przy ponad 10% inflacji ten rozsądny raczej nie jest, bardzo bardzo delikatnie pisząc.

Sam rachunek bardzo fajny. Było świetnie, a jest jeszcze lepiej. Aplikacja to naprawdę petarda.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki