REKLAMA

Nowe konto w Millennium. Czym bank chce zaskoczyć rynek?

Wojciech Boczoń2022-04-21 12:30, akt.2022-04-26 10:24analityk Bankier.pl
publikacja
2022-04-21 12:30
aktualizacja
2022-04-26 10:24
Nowe konto w Millennium. Czym bank chce zaskoczyć rynek?
Nowe konto w Millennium. Czym bank chce zaskoczyć rynek?
fot. T. Schneider / / Shutterstock

W poniedziałek, 25 kwietnia, Bank Millennium wprowadził do oferty nowy rachunek - Millennium 360. Nowy produkt zastąpił oferowane do niedawna Konto 360. Rachunek jest bezpłatny, a po spełnieniu prostego warunku daje dostęp do najważniejszych usług za darmo.

Rachunek Millennium 360 jest bezwarunkowo bezpłatny. To zasadnicza zmiana w stosunku do oferowanego do niedawna Konta 360, które miało opłatę warunkową w wysokości 8 zł. Karta kosztuje 11 zł, ale opłaty można uniknąć, dokonując 5 dowolnych transakcji kartą lub Blikiem. Po wykonaniu 5 transakcji bank udostępni też wszystkie bankomaty w kraju bez opłat.

Za darmo są też przelewy elektroniczne, zlecenia stałe, polecenia zapłaty i przelewy Blik p2p. Z punktu widzenia aktywnego klienta w zasadzie niewiele się zmienia – będzie mógł korzystać z podstawowych usług za darmo, z tym że warunek wpływów zastąpiono liczbą transakcji (w przypadku karty).

Nowością są usługi walutowe. Pierwszą z nich jest limit walutowy, w ramach którego klient ma możliwość dokonywania płatności w każdej walucie bez marży banku za przewalutowanie do 1 tys. zł po korzystnym kursie organizacji płatniczej. Jeśli klient będzie chciał korzystać z wyższych limitów, będzie mógł sobie aktywować Pakiet Walutowy. Jego koszt to 9,90 zł za tydzień.

Bank uzupełnił swoją aplikację mobilną o kolejne usługi. Już wcześniej program był w zasadzie „wszystkomający”, ale jak się okazuje, udało się do niego upchnąć jeszcze więcej. Bank dołączył więc do apki usługi goodie cashback, które – jak zapewnia – będą jeszcze lepiej dopasowane do potrzeb klienta („hiper-personalizacja”).

- Hiperpersonalizacja to (…) ulepszenie niemal każdej interakcji z klientem, uwzględniające ofertę produktową i jednocześnie znacząco poza nią wykraczające, np. poprzez wprowadzenie szeregu przydatnych porad. Rozpoznanie potrzeb klienta odbywa się przy wykorzystaniu analityki danych, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. Dokładnie tak zbudowaliśmy spersonalizowaną usługę Zwroty za zakupy – mówi Mariusz Gromada, Dyrektor Departamentu Wiedzy o Kliencie w Banku Millennium.

Klient będzie mógł korzystać z tych zniżek wprost z aplikacji mobilnej banku. Wkrótce bank udostępni też klientom e-vouchery, czyli możliwość zakupu w aplikacji kodów doładowujących np. gier czy multimediów. Nowością będzie też ochrona klientów przed incydentami w internecie, czyli pakiet CyberWsparcie.

- Ze względu na skalę obecności klientów w internecie zależy nam też mocno, by czuli się bezpiecznie. Dotychczas prowadziliśmy wiele działań edukacyjnych w tym zakresie, ale chcemy zaproponować coś więcej, nową usługę CyberWsparcia dostępną w bankowości elektronicznej – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Bank Millennium podał też garść statystyk. Wynika z nich, że ma już 2 mln klientów, którzy korzystają z aplikacji mobilnej. Z kolei z badania rynku wynika, że przynajmniej 81 proc. klientów banków korzysta z aplikacji mobilnej przynajmniej kilka razy w tygodniu. Czym natomiast kierują się użytkownicy przy wyborze konta? Dla 42 proc. respondentów najważniejszy jest brak opłat za konto, dla 41 proc. wygodna aplikacja, a dla 37 proc. zaufanie do banku.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r.

Tematy
Zyskaj 360 zł i oszczędzaj na 6% w Banku Millennium

Zyskaj 360 zł i oszczędzaj na 6% w Banku Millennium

Komentarze (5)

dodaj komentarz
zoomek
"Rozpoznanie potrzeb klienta odbywa się przy wykorzystaniu analityki danych, uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji."
Uciekać o ile to możliwe od wszystkich takich uszczęśliwiaczy!
ZTo jest właśnie system bestii.
Kupować kruszce do rozliczeń poza systemem bestii!
bitter
Zmiana na gorsze, czas przenieść konto. Wpływy były proste, a tak nie chce mi się zastanawiać czy czasem nie zrobiłem tylko 4 transakcji w miesiącu bo np. akurat używałem karty kredytowej pod ręka, nomen omen, tego samego banku.
qwertas
A na koncie oszczędnościowym zaledwie 0.75%… nie warto.
cxap
Akurat promocyjne oprocentowanie na koncie oszczędnościowym to 2,5% i pewno urośnie jak we wszystkich bankach. Zresztą kto dziś oszczędza na koncie oszczędnościowym przy ponad 10% inflacji ten rozsądny raczej nie jest, bardzo bardzo delikatnie pisząc.

Sam rachunek bardzo fajny. Było świetnie, a jest jeszcze lepiej. Aplikacja
Akurat promocyjne oprocentowanie na koncie oszczędnościowym to 2,5% i pewno urośnie jak we wszystkich bankach. Zresztą kto dziś oszczędza na koncie oszczędnościowym przy ponad 10% inflacji ten rozsądny raczej nie jest, bardzo bardzo delikatnie pisząc.

Sam rachunek bardzo fajny. Było świetnie, a jest jeszcze lepiej. Aplikacja to naprawdę petarda.

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki