REKLAMA
TYLKO U NAS

Awaria u znanego brokera. "Cały system XTB padł po dzisiejszej publikacji wyników CPI w USA, jak zwykle"

2024-06-12 15:37, akt.2024-06-12 20:08
publikacja
2024-06-12 15:37
aktualizacja
2024-06-12 20:08

Awaria systemu transakcyjnego XTB nie pozwoliła klientom brokera zareagować na ważny dla rynków odczyt inflacji CPI w USA. To kolejna tego typu sytuacja w cieszącym się coraz większą popularnością domu maklerskim. Poprzednią szczegółowo monitorowaliśmy, teraz także poprosiliśmy XTB o komentarz, który prezentujemy w artykule. 

Awaria u znanego brokera. "Cały system XTB padł po dzisiejszej publikacji wyników CPI w USA, jak zwykle"
Awaria u znanego brokera. "Cały system XTB padł po dzisiejszej publikacji wyników CPI w USA, jak zwykle"
/ XTB

"Ponowna awaria serwisu XTB przy ważnych danych rynkowych. To już kolejny raz". "Cały system XTB padł po dzisiejszej publikacji wyników CPI w USA, jak zwykle. Brak dostępu do platformy na PC i mobilnej" - to tylko kilka cytatów ze zgłoszeń czytelników, jakie trafiły na redakcyjną skrzynkę z alertami.

Klienci XTB nie mogli skorzystać z systemu transakcyjnego w przeglądarce oraz aplikacji mobilnej od ok. godz. 14.30, kiedy na rynku pokazały się dane o amerykańskiej inflacji CPI za maj. Odczyty były poniżej prognoz ekspertów, co podniosło m.in. do góry akcyjnej indeksy i przełożyło się na osłabienie dolara.

Reakcja rynków była zdecydowana, a zmienność istotna, co przy zajęciu pozycji po odpowiedniej stronie rynku, mogło przełożyć się szybki i duży zysk, jak również stratę przy pozycji przeciwstawnej, jeszcze większą, gdy nieuciętą w porę, przez problemy techniczne. 

"Miałem otwartą pozycję pln-usd, sporo bym zyskał, a po tym jak aplikacja zaczęła działać, to pozycji nie było już w portfelu" - napisał z kolei Pan Łukasz. Od ok. godz. 15.00 serwis XTB już działa, a my poprosiliśmy biuro prasowe brokera o komentarz do zaistniałej sytuacji. Jak tylko otrzymamy odpowiedź, zamieścimy ją w formie aktualizacji. 

Oświadczenie XTB ws. awarii z dnia 12 czerwca 2024 r.

W środę, 12 czerwca, w godzinach 14:31-15:00, nasza platforma była niedostępna dla klientów. Już chwilę po ogłoszeniu wyników CPI w USA, odnotowaliśmy 14 razy więcej transakcji niż zazwyczaj, co spowodowało zakłócenia w funkcjonowaniu serwera transakcyjnego. W efekcie klienci nie mogli zalogować się na swoje konto.

Rozumiemy, że niedostępność platformy w momencie podwyższonej zmienności jest niedopuszczalna i przepraszamy za zaistniałą sytuację. Od kilku miesięcy intensywnie pracujemy nad poprawą wydajności i stabilności serwera transakcyjnego. Jesteśmy zdeterminowani, by takie sytuacje nie powtarzały się w przyszłości.

Prosimy wszystkich użytkowników, których dotknęła ta sytuacja, o składanie reklamacji elektronicznie poprzez formularz dostępny w pokoju inwestora. Wszystkie szczegóły oraz formularz reklamacji są dostępne na naszej stronie internetowej:

https://www.xtb.com/pl/edukacja/proces-reklamacji.

Do podobnych problemów platformy XTB doszło 14 listopada 2023 roku. Klienci brokera stracili wtedy dostęp do swoich kont także mniej więcej o godzinie 14:30, również w momencie opublikowania odczytu inflacji w Stanach Zjednoczonych. Niektórzy użytkownicy platformy X (dawniej Twitter) wtedy jak i teraz sugerowali, że awaria nie była przypadkowa.

Ponato przypominano inne podobne incydenty, jak ten z początku 2023 r. i chwil publikacji danych o PKB czy bezrobociu w USA. Jak relacjonują użytkownicy platformy X, XTB miało teraz problemy na co najmniej kilku rynkach, na których dostarcza usługi. 

W ubiegłym roku w tożsamej sytuacji XTB poprosiło klientów o kontakt z działem obsługi klienta. Broker obiecał potraktować ich zgłoszenia priorytetowo. Kilka z takich reklamacji opisywaliśmy na Bankier.pl. Ważnym wnioskiem płynącym z tamtej sytuacji jest niezwłoczność złożenia zgłoszenia i kontaktu z obsługą klienta. Po więcej szczegółów zapraszam do artykułu "Awaria XTB i odrzucone reklamacje"

Bankier.pl

MKu

Źródło:
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (27)

dodaj komentarz
_aj_waj_
"serwera transakcyjnego".
Liczba pojedyncza :O

Nie jestem fanem wpychania "chmury" i "serverless" wszędzie na siłę , ale akurat fintech to taki przypadek, gdzie aż się prosi. Zwłaszcza, że z dość sporym wyprzedzeniem wiadomo kiedy są wystąpienia FED - można z wyprzedzeniem skalować się "w
"serwera transakcyjnego".
Liczba pojedyncza :O

Nie jestem fanem wpychania "chmury" i "serverless" wszędzie na siłę , ale akurat fintech to taki przypadek, gdzie aż się prosi. Zwłaszcza, że z dość sporym wyprzedzeniem wiadomo kiedy są wystąpienia FED - można z wyprzedzeniem skalować się "w szerz" i być gotowym na wszystko.

Podejrzewam, że "informatyk zakładowy" sobie z tego doskonale zdaje sprawę, tylko jakiś dyrektor odrzuca wniosek, żeby nie płacić "na zapas". Widać bardziej tak się bardziej opłaca...
fiodorrr
Dlatego ja korzystam z brokera TMS, jeszcze nigdy nie zdarzyła mi się sytuacja jak w XTB
Wypłata środków trwa kilka godzina ( w XTB kilka dni )
Z XTB odszedłem 2 lata temu gdy anulowali mi wygraną pozycję tłumacząc się błędem systemu.
Ogólnie nie mam dobrego zdania o XTB, ale reklama robi swoje i ludzie i tak wybiorą ich,
Dlatego ja korzystam z brokera TMS, jeszcze nigdy nie zdarzyła mi się sytuacja jak w XTB
Wypłata środków trwa kilka godzina ( w XTB kilka dni )
Z XTB odszedłem 2 lata temu gdy anulowali mi wygraną pozycję tłumacząc się błędem systemu.
Ogólnie nie mam dobrego zdania o XTB, ale reklama robi swoje i ludzie i tak wybiorą ich, mimo że są lepsze alternatywy na rynku.
simonsoft8
kożyś. rynek and akcja xt
marcing16
Profesjonalny inwestor szukając okazji ma konta chociaż u dwóch brokerów. Ja inwestuję długoterminowo w XTB więc mnie to nie dotknęło
nodd
Przesada, z igły widły. System nie wydolił w obliczu run out'u. Czy Wy nie wiecie jak działa Stoploss?
bartek_kaboom
Wy gracie nie u brokera, a w kasynie jakim jest XTB. Jak coś jest źle po stronie kasyna i kasyno ma możliwość zminimalizowania swoich strat, to po prostu wyłącza prąd - tu odcina dostęp do systemu transakcyjnego.

A potem jeleniu dochodź swoich praw, może coś ugrasz a może nie.
zoomek
Chcecie mieć roszczenia to macie. Chcącemu nie dzieje się krzywda!
bakra
Prosimy inwestorów, którzy zostali dotknięci tą sytuacją o kontakt bezpośrednio z
działem obsługi klienta. Zapewniamy, że takie osoby zostaną potraktowane priorytetowo.
Przypominamy, że reklamację można złożyć elektronicznie, poprzez formularz dostępny w
pokoju inwestora lub telefonicznie pod numerem +48 22 273 99 50. Wszystkie
Prosimy inwestorów, którzy zostali dotknięci tą sytuacją o kontakt bezpośrednio z
działem obsługi klienta. Zapewniamy, że takie osoby zostaną potraktowane priorytetowo.
Przypominamy, że reklamację można złożyć elektronicznie, poprzez formularz dostępny w
pokoju inwestora lub telefonicznie pod numerem +48 22 273 99 50. Wszystkie szczegóły
oraz formularz reklamacji są dostępne na naszej stronie
www: https://www.xtb.com/pl/edukacja/proces-reklamacji

Powiązane: Gospodarka i dane makroekonomiczne

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki