Awaria w PKO BP – nie działa bankowość elektroniczna

Zakończyła się awaria bankowości elektronicznej w największym banku w Polsce, PKO BP. Klienci nie mogli zalogować się do bankowości internetowej i mobilnej. Bank zaoferował klientom tymczasowe zwolnienie z opłat za przelewy natychmiastowe.

(fot. Piotr Mecik / FORUM)

Oświadczenie banku

Informujemy, że utrudnienia zostały usunięte. Od godziny 16.30 przywrócony został pełen dostęp do usług bankowości elektronicznej iPKO, od godz. 19.00 również do bankowości mobilnej IKO. Karty działały bez utrudnień. Wszystkie przelewy przychodzące zostały zaksięgowane.

Problemy były spowodowane przez niezależną od nas usterkę techniczną, przecięcie światłowodów zapewniających komunikację. O incydencie poinformowano odpowiednie organy państwowe.

Z uwagi na niedogodności, zdecydowaliśmy o zwolnieniu Klientów korzystających z  z iPKO, Inteligo i IKO z opłat za przelewy natychmiastowe od dziś, od godz. 18.00 do poniedziałku, 29.10.2018 do końca dnia. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy.

Podczas próby logowania do systemu bankowości internetowej wyświetlał się błąd. „Wynik realizowanej operacji nie jest znany. W przypadku zlecenia przelewu sprawdź w transakcjach oczekujących oraz na historii rachunku, czy operacja została zrealizowana” – informował system podczas próby logowania. Także aplikacja mobilna banku wyświetlała komunikat błędu: „Coś poszło nie tak. Nie możesz zrealizować tej operacji”.

Przy próbie połączenia z infolinią słychać automatyczny komunikat:

"Informujemy, że obecnie występują utrudnienia w korzystaniu z serwisu internetowego iPKO, w dokonywaniu dyspozycji kartami PKO Banku Polskiego oraz korzystaniu z aplikacji IKO. Nie jest możliwe składanie dyspozycji za pośrednictwem konsultanta oraz obsługa klientów w oddziałach i agencjach PKO Banku Polskiego. Pracujemy nad przywróceniem pełnej funkcjonalności."

Bank informował też o problemach technicznych w serwisie Facebook: "obecnie z powodów technicznych dostęp do serwisu iPKO oraz aplikacji IKO jest utrudniony. Trwają prace nad przywróceniem dostępu do usług. Jednocześnie informujemy, że karty płatnicze powinny działać prawidłowo".

W południe występowały ponadto problemy z działaniem niektórych bankomatów i nie była możliwa obsługa klientów w oddziałach. Obecnie biuro prasowe informuje, że nie występują już problemy z kartami i przywrócono obsługę w placówkach. Nadal nie działa bankowość elektroniczna w PKO BP i Inteligo.

(Bankier.pl)

WB

Źródło:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 4 adrian76

Cały bank wisi na jednym połączeniu? Powinni pomyśleć o jakiejś redundancji.

! Odpowiedz
1 8 lombelico_del_mondo

przecięcie światłowodów???

! Odpowiedz
11 14 open_mind

Deutsche Bank Idzie w zatopkę Bul Bul Bul Bul Koniec bujania w balonowych obłokach zanurzamy się $ 9.64-0.36 tylko dzisiaj (-3.60%) Nazwać ich akcje śmieciowymi to pochwała.

! Odpowiedz
11 14 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
8 48 pluto85md

Przy podobnej awarii w kwietniu, nie sciagnelo mi raty mieszkaniowej, dostalem monit, wyzsza marze na nastepny okres i musialem na nowo potwierdzac dochody, do dzis nie odkrecilem wszystkiego.

! Odpowiedz
3 19 hipotetyk

Żartujesz? Palcem bym nie kiwnął, tylko pogoniłbym patałąchów tak, że by się pos.....li !!
Przecież nic nie zawaliłeś, tylko oni.

! Odpowiedz
29 16 flecik

A może to cicha plajta?!

! Odpowiedz
7 21 wwff

I dla tego przy większych zleceniach warto zapisywać PDF-y, do tego co pewien czas historię rachunku i jeszcze druknąć na zapas.

! Odpowiedz
30 24 artibi

DZIADY

! Odpowiedz
4 34 mhm

Nie działa też serwis ObligacjeSkarbowe.pl, co jest dużym problemem, gdyż dzisiaj rozpoczął się termin zamiany obligacji listopadowych, który dla niektórych (z datą wykupu 1.11) kończy się już w poniedziałek...

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne