REKLAMA

Awaria w PKO BP. Były problemy z Blikiem, logowaniem do konta i IKO

2024-05-22 15:39, akt.2024-05-22 16:40
publikacja
2024-05-22 15:39
aktualizacja
2024-05-22 16:40

Bank PKO BP zmagał się z awarią. Czytelnicy informowali redakcję Bankier.pl, że mają problem logowaniem się do konta, do aplikacji IKO i z płatnościami Blikiem.

Awaria w PKO BP. Były problemy z Blikiem, logowaniem do konta i IKO
Awaria w PKO BP. Były problemy z Blikiem, logowaniem do konta i IKO
/ Bankier.pl

Awaria rozpoczęła się po godzinie 14:00. Po godzinie 16:00 bank opublikował komunikat brzmiący:

Szanowni Państwo, występowały chwilowe utrudnienia w działaniu aplikacji IKO. Prosimy spróbować zalogować się ponownie.

Klienci banku zgłaszali awarię od 14:00

"nie mamy panskiego plaszcza i co mi pan zrobisz?" Czlowiek ma tylko godzine w ciagu dnia i niepowtarzalna okazje zrobic zakupy, ale nie ma jak wymienic waluty... Z reszta nie tylko ipko i iko... Na infolinii tez nikt nie odbiera... - piszą klienci banku.

Wcześniej ci, którym udało się zalogować do IKO, mieli dostęp do aplikacji w trybie ograniczonym, a więc nie do wszystkich ważnych funkcji.

Użytkownicy nie tylko pisali do Bankier.pl, ale też masowo zgłaszali problemy w serwisach społecznościowych banku. Przy próbie zalogowania wyświetlał się enigmatyczny komunikat: „Nie udało się wykonać operacji”.

Bank planował wprowadzenie nowych zabezpieczeń i być może właśnie w tej sytuacji doszło do awarii:

Dodatkowe zabezpieczenie logowania do serwisu iPKO to nowe rozwiązanie wprowadzone przez PKO Bank Polski - informował bank we wtorek. Chroni ono konto klienta przed cyberprzestępcami m.in. dzięki sprawdzaniu wybranych cech zachowania użytkownika w serwisie bankowym. Aby włączyć dodatkowe zabezpieczenie logowania klient musi wyrazić odpowiednie zgody, które mu się wyświetlą.

Na co musi być przygotowany klient? Podczas logowania do serwisu internetowego iPKO klient zobaczy informację o dodatkowym sposobie zabezpieczenia logowania. Aby je włączyć musi wyrazić odpowiednie zgody, które mu się wyświetlą na ekranie i następnie zatwierdzić te zgody narzędziem autoryzacji np. kodem sms lub potwierdzeniem w aplikacji mobilnej.

Klient może nie chcieć skorzystać z takiego dodatkowego zabezpieczenia. W takiej sytuacji będzie się logował, jak dotychczas, wpisując login i hasło do serwisu, a następnie każdorazowo zatwierdzi logowanie za pomocą swojego narzędzia autoryzacji, czyli np. kodu z SMS lub potwierdzenia w aplikacji IKO - tym samym dostęp do konta jest chroniony nie tylko loginem i hasłem, ale też dodatkową autoryzacją. To standardowe zabezpieczenia wykorzystywane przez instytucje finansowe na całym świecie.

Kliknij, aby zgłosić (Bankier.pl)

KWS

Źródło:
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (6)

dodaj komentarz
zoomek
Że należało kupować kruszce do rozliczeń poza systemem bestii to dotrze do ludzi jak zwykle za późno. Jak się wykrzaczy system.
Kruszce i broń bo bezbronni nie mają racji.
bha
Tylko rezygnować z kasy ,a cóż potem liczyć ze system będzie sprawnie zawsze działał.liczyć tylko na jego nowe Widzimisię??!!.
bawara
Już u mnie wszystko działa
mkx
Może Twoje IP nie zapisało się na serwerze w Belgii??
inwestor.pl
Awaria gotówki jeszcze nigdy mi się nie przydarzyła. :-)
zoomek
To tylko kwestia czasu. W Szwajacarii całkiem niedawno anulowali stare banknoty - w 2021 roku.
Więc bez obaw - doczekasz się i tego!

Powiązane: Alert

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki