Audioteka zadebiutuje na chińskim rynku superprodukcją "Krzyżacy"

Audioteka jeszcze w sierpniu zadebiutuje w Chinach audiobookiem-superprodukcją na podstawie "Krzyżaków" Henryka Sienkiewicza. Dla spółki będzie to przede wszystkim rozpoznanie potencjalnie bardzo atrakcyjnego rynku, poinformował prezes Marcin Beme.

Audioteka zadebiutuje na chińskim rynku superprodukcją "Krzyżacy"
Audioteka zadebiutuje na chińskim rynku superprodukcją "Krzyżacy" (YAY Foto)

"To nasz początek w Chinach i sprawdzenie rynku. Dostępne dane pokazują duże rozbieżności co do potencjału chińskiego rynku, dlatego sprawę 'rozpoznajemy bojem'" - powiedział Beme w rozmowie z ISBnews.

Prezes wyjaśnił, że w swoim chińskim debiucie spółka zdecydowała się nie na zwykły audiobook, a przygotowaną z rozmachem superprodukcję z udziałem 40 chińskich gwiazdorów i efektami dźwiękowymi, które pozwalają lepiej zanurzyć się w opowiadaną historię.

"Dlaczego 'Krzyżacy'? Obchodzimy obecnie Rok Sienkiewiczowski i chcieliśmy z jego twórczości wybrać coś bliskiego Polsce, która jest specjalnym gościem nadchodzących targów książki w Pekinie. W 'Krzyżakach' mamy wątek romantyczny, walkę z odwiecznym wrogiem i wielką bitwę na końcu - według nas ta historia będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem" - wyjaśnił Beme.

Premiera pierwszego odcinka audiobooka będzie miała miejsce w  Pekinie w dniach 24-28 sierpnia, podczas 2016 Beijing International Book Fair. Podczas targów Audioteka podpisze też umowę partnerstwa dotyczącego audiobooków z China Publishing Group.

"Chcemy mieć w Chinach partnerów, którzy zapewnią nam wysoką jakość nagrań, dystrybucję przez chińskie appstore'y oraz promocję. Tylko taka współpraca daje Audiotece szansę na zaistnienie na w tym gigantycznym rynku" - wskazał Beme.

Przypomniał, że zgodnie ze strategią spółki koncentruje się na dużych, nieanglojęzycznych grupach językowych. Chińska będzie dwunastą. Do tej pory spółka miała w ofercie audiobooki w wersjach: hiszpańskiej, francuskiej, niemieckiej, polskiej, szwedzkiej, czeskiej, słowackiej, włoskiej, portugalskiej, tureckiej i litewskiej. Ze sprzedaży zagranicznej osiąga ok. 65-70% przychodów.

W pierwszym półroczu 2016 spółka odnotowała 110-proc. wzrost przychodów i - według prezesa - "spokojnie patrzy na II półrocze". Według stanu na połowę roku, miała blisko 6 milionów zarejestrowanych użytkowników.

Tomasz Chaberko

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 2 ~anty_ryży-kutong

popieram, Chińczycy są spoko, warto z nimi trzymać przyjazne kontakty i poznawać wzajemnie kulturę

! Odpowiedz
0 4 ~ribik

Warto przyklasnąć takim przedsięwzięciom.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
WIG 0,11% 58 882,21
2019-11-14 11:26:00
WIG20 0,31% 2 242,45
2019-11-14 11:41:45
WIG30 0,27% 2 538,74
2019-11-14 11:41:00
MWIG40 -0,13% 3 754,05
2019-11-14 11:26:45
DAX -0,17% 13 207,92
2019-11-14 11:34:00
NASDAQ -0,05% 8 482,10
2019-11-13 22:03:00
SP500 0,07% 3 094,04
2019-11-13 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.