Na rynku assistance sprzedaż usług pomocowych funkcjonujących, jako niezależne produkty powoli staje się rynkowym standardem. W miarę rozwoju assistance w naszym kraju widoczna jest ewolucja kanałów dystrybucji assistance. Niegdyś usługi te stanowiły wartość dodaną do polisy ubezpieczenia komunikacyjnego, konta bankowego, czy karty kredytowej. Dziś assistance oferowane jest odbiorcy indywidualnemu także, jako samodzielny produkt.
Polscy klienci są coraz bardziej świadomi użyteczności tego typu usług, dzięki czemu ich popularność wzrasta. Dodatkowo czynnikiem stymulującym wielkość popytu na assistance jest fakt, że z usług elitarnych (na początku lat 90-tych w Polsce dostępnych jedynie dla najbogatszych) zyskały miano egalitarnych. Prawo do korzystania z usług assistance organizowanych tylko przez Mondial Assistance ma 6,5 mln klientów.
Wyżej opisane czynniki sprawiły, że od ponad roku możemy kupić samo assistance. Produkty obecnie dostępne na rynku związane są głównie z pomocą w razie awarii/wypadku samochodu. Zakres takiego ubezpieczenia jest węższy od assistance oferowanego np. przy polisie AC. Charakterystyczną cechą produktów oferowanych w formule stand alone są ograniczenia narzucone ubezpieczonemu. Na rynku możemy spotkać produkty, w których pomoc oferowana jest w z góry określonej odległości od miejsca zamieszkania, powyżej której pomoc nie przysługuje. Spotyka się też takie ubezpieczenia, gdzie franszyza działa odwrotnie tj. klient ma prawo do pomocy jedynie wtedy, gdy znajdzie się w niewiększej odległości od miejsca zamieszkania większej, niż ta wspomniana się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że większość polis assistance oferowana jako dodatek do produktów ubezpieczeniowych, czy bankowych również zawiera wykluczenia.
Cena assistance oferowanego w postaci niezależnego produktu jest wyższa niż cena assistance dodanego do np. polisy ubezpieczeniowej. Assistance, które dostajemy jako dodatek do polisy komunikacyjnej jest nawet kilkakrotnie tańsze, niż te kupione bezpośrednio w firmie jednocześnie organizującej tego typu usługi. Jednakowoż klient zwykle nie odczuwa tej różnicy ponieważ nie jest świadom, jaki procent ceny polisy komunikacyjnej stanowi element zawierający ubezpieczenie assistance.
Rafał Mrozowski
Specjalista ds. Marketingu w Mondial Assistance
Źródło:Informacja prasowa



























































