

Alibaba, chiński gigant e-commerce, czyli platforma handlu
online, w nadchodzącym roku chce wejść do Polski - informuje miesięcznik "Komputer Świat", powołując się na wypowiedź Li Zhanga z
Alibaba Group.


Polacy mogą obecnie korzystać z chińskiego portalu aukcyjnego - strona internetowa dostępna jest w polskiej wersji językowej. Można również skorzystać z darmowych przesyłek. Jedyny mankament dotyczy płatności, które są dokonywane w obcej walucie tj. w euro lub w dolarach, jednak w serwisie wprowadzono opcję dokonywania zakupów z wykorzystaniem usługi Przelewy24.
Kwota do zapłaty prezentowana jest w złotych, zatem samo dokonywanie płatności jest proste i przejrzyste. Jedynym możliwym problemem może być przewalutowanie, ponieważ płatność odbywa się po obecnym kursie walut – co sprawia, że zakupy niekoniecznie muszą być opłacalne.
Przeczytaj także
Na polskim rynku e-commerce dominuje Allegro. Drugim polskim portalem, według rozpoznawalności, przeznaczonym do handlu internetowego jest OLX. W grupie respondentów, którzy deklarują dokonywanie zakupów online na serwisach zagranicznych, najczęściej wskazywaną marką jest eBay (19%). Na drugim miejscu badani wymieniali AliExpress (12%), a na trzecim Amazon (9%).
Zobacz także
Wobec dużego zainteresowania chińska spółka sugeruje, że Polska jest dla niej najważniejszym rynkiem Europy Wschodniej i wypatruje dla siebie wielkiej szansy na zaistnienie na polskim rynku. W ubiegłym roku Grupa Alibaba otworzyła już kilka oddziałów na Starym Kontynencie. W przyszłym ma otworzyć biuro w Polsce.

Poradnik
10 sprawdzonych sposobów, jak polepszyć zdolność kredytową
Pobierz poradnik bezpłatnie lub kup za 10 zł.
Masz pytanie? Napisz na [email protected]
