Agora zmienia ceny poszczególnych wydań "Gazety Wyborczej". W poniedziałki i piątki dziennik będzie kosztować 3,99 zł, we wtorki, środy i czwartki - 2,99 zł, a wydanie weekendowe - 4,49 zł w Warszawie i 4,29 zł w pozostałych miastach - podała spółka w komunikacie.


To druga podwyżka w tym roku. Od 4 lutego w czwartki i piątki „Gazeta Wyborcza" kosztowała już 3,4 zł, a w soboty - 3,5 zł, zaś przed zmianą cena tych wydań wynosiła 3,3 zł. Cena wydań ukazujących się od poniedziałku do środy dotychczas wynosiła 2,9 zł i w lutym się nie zmieniła.
"Nowa formuła wydawnicza 'Gazety Wyborczej' pozwala jeszcze lepiej dopasować naszą ofertę do zachowań współczesnego czytelnika. Wsłuchując się w opinie odbiorców, postanowiliśmy tak ułożyć tydzień z 'Gazetą Wyborczą', by być bliżej nich i zapewniać im solidną porcję lektury przez cały tydzień, a nie tylko na weekend. Dlatego istotnie wzmocniliśmy trzy wydania dziennika w te dni, które cieszą się największą popularnością wśród naszych odbiorców, a pozostałe trzy wydania to 'Gazeta Wyborcza' w swojej podstawowej formie z porządną dawką jakościowego i rzetelnego dziennikarstwa - także lokalnego" - powiedział nowy wydawca Jerzy Wójcik, cytowany w komunikacie.
W nowej formule wydawniczej w poniedziałki czytelnicy "Gazety Wyborczej", otrzymają tygodniki "Duży Format", "Ale Historia" i nowy "Mój biznes. Ludzie, praca, innowacje". We wtorki, środy i czwartki oprócz podstawowego wydania dziennika zaproponuje odbiorcom praktyczne wskazówki, niezbędne poradniki oraz informatory, które ułatwiają zrozumienie przepisów prawa lub wyjaśniają inne istotne kwestie. W piątki "Gazeta Wyborcza" będzie się ukazywała wraz z dodatkami "Co Jest Grane 24", "Tylko zdrowie" i "Gazeta Telewizyjna". W soboty, tradycyjnie, czytelnicy wraz z "Gazetą Wyborczą" otrzymają tygodnik "Wysokie Obcasy" oraz "Magazyn Świąteczny" w nowej formule i ze specjalną sekcją "Na jeden temat", podano również.
"Nowa formuła wydawnicza 'Gazety Wyborczej' to kolejny krok w rozwijaniu naszej oferty. Chcemy coraz lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby czytelników, być tam, gdzie oni i działać w ich rytmie dnia czy tygodnia, dostarczając im treści dopasowane do ich stylu życia. Dlatego cały czas dbamy o kondycję "Gazety Wyborczej" we wszystkich jej emanacjach - od analogowej po cyfrową, pamiętając nie tylko o czytelnikach papierowego wydania dziennika, ale również odbiorcach płatnej oferty cyfrowej oraz internautach korzystających z ogólnodostępnych treści przed paywallem i w mediach społecznościowych. Już teraz możemy zapowiedzieć następny etap transformacji naszej działalności - premierę nowej wersji serwisu Wyborcza.pl, która nastąpi już wkrótce" - powiedział członek zarządu Robert Musiał, również cytowany w komunikacie.
Dobra zmiana także w Agorze
Wydawca "Gazety Wyborczej" w końcu zauważył, że segment prasowy w obecnym kształcie nie jest do uratowania. Zmiany, które zamierza wprowadzić, docenili analitycy DM mBanku.
- Wyniki segmentu Prasa za 2Q’16 nie pozostawiły złudzeń. Przy 10% spadku rozpowszechniania "Gazety Wyborczej" w ciągu roku i słabych perspektywach reklamy prasowej, segment ten notowałby trwałe straty na linii EBITDA od 2017 r. Jednak Agora ogłosiła zamiar ograniczenia zatrudnienia do końca br., reorganizację pracy redakcji oraz rezygnację z dziennika Metrocafe.pl. Grupa planuje także przegląd innych obszarów działania w celu optymalizacji struktury zatrudnienia - czytamy w raporcie DM mBanku.
Analitycy oceniają tę decyzję pozytywnie. W ich opinii redukcja wynagrodzeń w segmencie prasy o 10% sprawi, że Agora będzie miała szansę na pozytywny wynik EBITDA segmentu w okresie 2017-19. Jest to także kolejny krok w transformacji modelu prasowego z drukowanego na cyfrowy.
Czytaj więcej: "Dobra zmiana także w Agorze".
Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" w sierpniu spadła o 13,49 proc.
Rozpowszechnianie płatne razem "Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, wyniosło w sierpniu 151,1 tys. sztuk i było o 13,49 proc. niższe niż rok wcześniej. W porównaniu z poprzednim miesiącem wynik jest z kolei o 6,1 proc. niższy - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Sprzedaż "Rzeczpospolitej" w sierpniu wyniosła 52,77 tys. sztuk, co oznacza spadek rok do roku o 5,48 proc. i spadek o 2,48 proc. miesiąc do miesiąca.
W sierpniu liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostał "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Jego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 270,33 tys. egzemplarzy, co oznacza spadek rok do roku o 10,24 proc. oraz wzrost o 1,49 proc. w porównaniu z lipcem.
Czytaj więcej: "Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" w sierpniu spadła o 13,49 proc.".
ISBnews
(PAP)jow/ asa/kuc/ osz/