Agencja ratingowa Standard & Poor’s zmienia nazwę na S&P Global Ratings. Inaczej nazywać będzie się też jej spółka matka.
Koniec McGraw Hill Financial. Amerykańska korporacja, do której od 1966 r. należy jedna z trzech wiodących agencji ratingowych, zmienia nazwę na S&P Global Inc. Zmieni się także giełdowy ticker spółki – z MHFI na SPGI.
W ślad za zmianą nazwy spółki-matki, zmieni się także nazwa agencji Standard & Poor’s. Odtąd agencja (dobrze znana w Polsce za sprawą styczniowej obniżki) nosić będzie nazwę S&P Global Ratings.
Zmiana nazwy McGraw Hill Financial ma związek ze zmianą kierunku działania firmy. Po sprzedaży segmentu wydawniczego za 2,5 mld dolarów, spółka ma w pełni skoncentrować się na branży finansowej, w skład której oprócz agencji ratingowej wchodzi także obsługa indeksu S&P500.
Jak zauważają amerykańskie media, decyzja o skróceniu nazwy do S&P Global wpisuje się w trend obecny wśród wielkich korporacji. W ostatnich latach PricewaterhouseCoopers przemianowana została na Pwc, Ernst & Young na EY, a American Telephone & Telegraph na AT&T.
Pierwszy człon nazwy Standard & Poor’s pochodzi od Biura Statystycznego Standard, które w 1906 r. założył Luther Lee Blake. Przewagą konkurencyjną Standard było aktualizowanie informacji biznesowych częściej niż raz do roku, co w owych czasach było standardem.
Drugi element nazwy pochodzi od nazwiska był Henry’ego Varnuma Poora, który wraz z synem Henrym Willianem, w 1868 r. założył firmę wydającą podręczniki zawierające szczegółowe informacje o amerykańskich spółkach kolejowych.
Więcej o agencji przeczytasz w artykule „Standard&Poor’s – fakty, daty, liczby”
Michał Żuławiński























































