Dom maklerski BDM przechodzi drugą w ciągu ostatnich miesięcy awarię, która uniemożliwia jego klientom logowanie do aplikacji transakcyjnych i skazało ich znowu na składanie zleceń przez telefon. Usterka trwa drugi dzień.


AKTUALIZACJA: AWARIA ZOSTAŁA USUNIĘTA
Jak poinformował nas czytelnik będący klientem domu maklerskiego BDM, awaria rozpoczęła się 18 sierpnia. W momencie pisania tego tekstu - 19 sierpnia o godzinie 12 w południe - nadal nie istnieje możliwość zalogowania się na stronie internetowej firmy. Jak informuje znajdujący się na niej komunikat:
"Brak możliwości logowania
Aplikacje transakcyjne bdm Online oraz bdm Mobile są w tej chwili niedostępne.
Nasze placówki działają w pełnym zakresie.
Pracujemy nad tym, żeby jak najszybciej usunąć awarię. Jak tylko przywrócimy normalne działanie naszych systemów powiadomimy Was o tym na naszej stronie.
Przepraszamy za problemy!"
Podobne zdarzenie miało miejsce w dniach 9-11 czerwca, kiedy klienci BDM nie mogli zalogować się na swoich kontach przez trzy dni. Jak zwraca uwagę nasz czytelnik, problemy rozpoczęły się po wprowadzeniu nowego systemu domu maklerskiego.
Według ostatnich danych KDPW Dom Maklerski BDM S.A. prowadzi 14 201 rachunków maklerskich. Ich użytkownicy mają obecnie możliwość składania zleceń wyłącznie telefonicznie, co według tabeli opłat i prowizji domu maklerskiego wiąże się w przypadku polskich akcji z około 3-krotnie wyższą minimalną prowizją. W przypadku poprzedniej awarii BDM obniżył jednak stawki zrównując je z obowiązującymi w serwisie internetowym.
Aktualizacja 20.08
DM BDM przesłał naszej redakcji wyjaśnienie dotyczące ostatnich problemów, które publikujemy w całości poniżej:
"W ostatnim tygodniu trzykrotnie mierzyliśmy się z niestabilnością podstawowego łącza internetowego w związku z czym pojawiły się okresowe problemy z logowaniem do aplikacji maklerskich. Problem pojawił się w czwartek 14.08 o godzinie 16:54 i trwał do godziny 17:29. Powtórzył się w poniedziałek 18.08 o godzinie 13:15 i trwał do godziny 15:10 i dzisiaj o godzinie 9:20 i trwał do godziny 11:55. Niestabilność łącza objawiała się utratą części przesyłanych pakietów danych i uniemożliwiała automatyczne przełączenia na łącze zapasowe bez dokonania zmian w konfiguracji architektury BDM, której w trakcie sesji nie zdecydowaliśmy się przeprowadzić. Bezpośrednią przyczyną zdarzenia okazał się problem z wkładką światłowodową w konwerterze dostawcy usługi.
Informujemy, że aplikacje maklerskie działają poprawnie z określoną w specyfikacji wydajnością.
Naszych Klientów bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za ich wyrozumiałość."