11 bit studios wypracowało w pierwszym kwartale 3,56 mln zł zysku netto - podała spółka w raporcie. Średnia prognoz analityków wynosiła 5 mln zł.


Na wynik netto wpływ miała rezerwa utworzona w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2021-2025. Wyniosła 1,04 mln zł. Taka sama kwota będzie obniżała zyski kolejnych kwartałów, aż do IV kwartału 2025 roku włącznie.
Zysk netto spółki był o 75 proc. niższy niż w analogicznym okresie 2020, jednak wówczas na wyniki pozytywnie wpłynęła premiera dodatku do gry „Frostpunk”, „The Last Autumn”.
Wynik EBITDA w pierwszym kwartale obniżył się o 67 proc. rok do roku, do 6,4 mln zł. Średnia prognoz analityków wynosiła 8,1 mln zł.
Przychody spadły o 51 proc. do 12,8 mln zł. Były o 5,5 proc. wyższe od konsensusu. Spółka podała, że pozytywnie na przychody wpłynęła monetyzacja całego portfela gier oraz premiera „Frostpunka” w wersji na komputery Mac. Przychody ze sprzedaży gier zewnętrznych producentów (segment wydawniczy) odpowiadały za 27 proc. przychodów w I kw.
W raporcie poinformowano, że pierwsze miesiące 2021 roku przyniosły przyspieszenie prac nad nowymi produkcjami własnymi spółki („Projekt 8”, „Dolly” i „Eleanor”) jak i z wydawnictwa 11 bit publishing. Łączne nakłady na ten cel sięgnęły w pierwszym kwartale 7,9 mln zł.
Dodano, że w kolejnych okresach, w ślad za rosnącym zatrudnieniem, które zbliża się do 180 osób, i powiększaniem portfela wydawniczego, wydatki inwestycyjne związane z nowymi tytułami będą nadal rosły.
11 bit studios poinformowało, że w okresie styczeń-marzec koncentrowało się na rozbudowie trzech wewnętrznych zespołów deweloperskich odpowiedzialnych za tytuły o roboczych nazwach „Projekt 8” oraz „Dolly” i „Eleanor”.
"Wymienione zespoły liczą obecnie odpowiednio: ok. 45 osób, 20 osób i ponad 50 osób. Spółka prowadziła intensywne działania rekrutacyjne (nabrały przyspieszenia od grudnia 2020 roku), żeby rozbudować liczebność każdego z zespołów do 60-70 osób. Cel ten powinien zostać osiągnięty w perspektywie kilku kwartałów" - dodano.
W sprawozdaniu podano, że środki pieniężne zgromadzone na kontach bankowych spółki lub ulokowane w bezpiecznych instrumentach finansowych sięgnęły na koniec marca 107,8 mln zł, czyli były o przeszło 11 mln zł wyższe niż kwartał wcześniej.
Firma zapowiedziała w raporcie, że doroczna konferencja dla inwestorów odbędzie się w czwartek, 10 czerwca.
Poniżej przedstawiamy wyniki 11 bit studios w pierwszym kwartale 2021 roku według wyliczeń PAP Biznes oraz ich odniesienie do konsensusu PAP i wyników poprzednich okresów (dane w mln zł).
1Q2021 | wyniki | kons. | różnica | rdr | kdk |
Przychody | 14,8 | 14,1 | 5,5% | -51,3% | -21,6% |
EBITDA | 6,4 | 8,1 | -20,9% | -67,4% | -25,5% |
EBIT | 3,4 | 5,4 | -36,1% | -80,0% | -39,4% |
zysk netto j.d. | 3,6 | 5,0 | -28,1% | -75,4% | -32,1% |
marża EBITDA | 43,0% | 57,4% | -14,39 | -21,27 | -2,20 |
marża EBIT | 23,2% | 38,3% | -15,13 | -33,21 | -6,81 |
marża netto | 24,0% | 35,2% | -11,25 | -23,55 | -3,68 |
(PAP Biznes)
kuc/ asa/