REKLAMA
TYLKO U NAS

11 bit studios miało w II kw. 1,1 mln zł zysku netto, rynek oczekiwał straty

2024-08-27 20:38, akt.2024-08-27 20:39
publikacja
2024-08-27 20:38
aktualizacja
2024-08-27 20:39

11 bit studios miało w II kwartale 2024 roku 1,1 mln zł zysku netto wobec 1,5 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie półrocznym. Konsensus PAP Biznes zakładał 0,7 mln zł straty netto.

11 bit studios miało w II kw. 1,1 mln zł zysku netto, rynek oczekiwał straty
11 bit studios miało w II kw. 1,1 mln zł zysku netto, rynek oczekiwał straty
fot. 11 bit studios / / Facebook

Spółka zanotowała w II kwartale stratę operacyjną w wysokości 4,3 mln zł wobec 1,3 mln zł straty w analogicznym okresie 2023 roku. Rynek oczekiwał 0,9 mln zł straty.

Z kolei przychody spółki wyniosły 15,4 mln zł i okazały się nieco wyższe od konsensusu, który zakładał 14,5 mln zł.

W całym pierwszym półroczu spółka zanotowała blisko 30,8 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 24,8 mln zł rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 5,4 mln zł, a strata netto ok. 0,5 mln zł. Przed rokiem firma miała 0,6 mln zł zysku EBIT i 4 mln zł zysku netto.

Spółka podała, że wzrost przychodów w I półroczu o 24,2 proc. rdr to pochodna poszerzenia portfolio produktowego o nowe tytuły z wydawnictwa, czyli „The Invincible” (zadebiutował 6 listopada 2023 roku), „The Thaumaturge” (6 marca 2024 roku) oraz „Indika” (2 maja 2024 roku).

"W pierwszych sześciu miesiącach tego roku sprzedaż gier z wydawnictwa odpowiadała już za 52 proc. przychodów ogółem" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios.

Jak dodano, rosnące przychody nie wystarczyły jednak, żeby pokryć wyższe, o 49 proc. rok do roku, koszty operacyjne spółki, których istotną część stanowiły wydatki związane z przygotowaniami do tegorocznych premier gier własnych, czyli „Frostpunka 2” i „The Alters”.

Spółka wskazała, że istotny wpływ na poziom straty netto w I półroczu 2024 roku miał zysk wykazany za ten okres przez podmiot stowarzyszony, firmę Fool’s Theory.

"Jesteśmy przekonani, że wyniki finansowe kolejnych okresów będą daleko lepsze, a lata 2024-2026 będą rekordowe w historii spółki" – powiedział prezes.

Spółka liczy na wysoką sprzedaż „Frostpunka 2” i „The Alters”, wspieraną przez sprzedaż tytułów z wydawnictwa oraz w późniejszym okresie przez „Projekt 8” (nazwa kodowa).

„Frostpunk 2” w wersji na komputery PC zadebiutuje 20 września 2024 roku. Premiera „The Alters” w wersji na komputery PC oraz konsole Xbox Series X/S oraz PS5 planowana jest kilka tygodni później.

Wyniki 11 bit studios w drugim kwartale 2024 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP i wyników poprzednich okresów (dane w mln zł)
2Q2024 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2024 rdr
Przychody 15,4 14,5 6,2% 54,3% 0,7% 30,8 24,2%
EBITDA -2,3 1,3 - - - -2,4 -
EBIT -4,3 -0,9 - - - -5,4 -
zysk netto 1,1 -0,7 - -27,0% - -0,5 -
marża EBITDA -15,0% 8,3% -23,32 -14,30 -14,22 -7,91% -19,75
marża EBIT -28,0% -6,9% -21,13 -15,41 -21,29 -17,40% -19,90
marża netto 7,3% -5,2% 12,52 -8,16 17,77 -1,55% -17,79

pel/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki