Wadliwe poduszki powietrzne, mocowania dachu i korodujące śruby w układzie kierowniczym – z takimi usterkami mogą zmagać się właściciele ponad 19 tys. mercedesów zarejestrowanych w Polsce. Wady wykryto zarówno w starszych, jak i nowszych modelach.
Mercedes przeprowadza obecnie w Polsce cztery kampanie naprawcze. Największa dotyczy aż 16 621 pojazdów zarejestrowanych w Polsce. Wady zostały wykryte w modelach:
- ML/GL/GLE/GLS (BR 166),
- GLE Coupé (BR 292),
- CLS (BR 218), GLC (BR 253),
- GLE Coupé (BR 292),
- GLK (BR 204),
- Klasa C (BR 205),
- Klasa E (BR 212, 213),
- Klasa E Cabriolet/Coupé (BR 207, 238),
- Klasa S (BR 222),
- Klasa S Coupé/Cabriolet (BR 217),
- Typ 203 (CLS)
W powyższych modelach wadliwe okazały się aluminiowe śruby przekładni kierowniczej, które mogły ulec erozji pod wpływem wody rozpylonej w połączeniu z wyjątkowymi warunkami na drodze, takimi jak rozsypana sól drogowa.
„Zaawansowana korozja może ograniczać trwałość śrub i skutkować ich pęknięciem. W przypadku pęknięcia wszystkich trzech śrub mocujących Power-Pack mógłby odłączyć się od przekładni kierowniczej, skutkując awarią wspomagania układu kierowniczego, co zwiększa ryzyko wypadku” – czytamy w ostrzeżeniu opublikowanym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Problem dotyczy aut wyprodukowanych pomiędzy 24 stycznia 2000 r. a 23 grudnia 2010 r. Ich właściciele zostaną zaproszeni do autoryzowanych stacji obsługi Mercedesa, gdzie mechanicy będą wymieniać śruby przekładni kierowniczych.
Dach do wymiany
Do warsztatu będą musieli zgłosić się również właściciele 2227 innych mercedesów zarejestrowanych w Polsce. W modelach: klasa c (BR 203), clk (BR 209), klasa e (BR 211) oraz cls (BR 2019), które wyprodukowano pomiędzy 24 stycznia 2000 r. a 23.12.2010 r. wadliwe okazało się mocowanie klejone pomiędzy szklaną pokrywą a ramą dachu przesuwnego. „Mocowanie może być nieodpowiednie i siła wiązania połączenia klejonego może się stopniowo zmniejszać. Może to skutkować oderwaniem się szklanej pokrywy od pojazdu, zwiększając ryzyko wypadku lub obrażeń innych uczestników ruchu drogowego” – informuje producent.
Taka sama usterka została wykryta również w mercedesach cl coupe (typ 203.7), które zostały wyprodukowane pomiędzy 20 października 2000 r. a 23 grudnia 2010 r. (104 pojazdy zarejestrowane w Polsce).
Naprawy będą polegały na wymianie dachu przesuwnego, a przeprowadzone zostaną w ASO Mercedesa.
Niebezpieczna poduszka powietrzna
Wady wykryto także w znacznie nowszych mercedesach. W modelu eqe (295) felerna okazała się nadokienna poduszka powietrzna znajdująca się w obszarze górnej części okładziny słupka B. Jak informuje producent, poduszka może nie zadziałać zgodnie z przeznaczeniem. Może dojść również do poluzowania okładziny słupka B i przedostania się jej do wnętrza pojazdu.
Kampania naprawcza dotyczy aut wyprodukowanych pomiędzy 24 marca a 2 sierpnia 2022 r. Na polskim rynku dotyczy 119 pojazdów.