Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Volkswagen wstrzymał produkcję w polskich fabrykach

Volkswagen wstrzymał produkcję w polskich fabrykach

Robert Woźniak / Forum

Kryzys w dostawach części, w szczególności półprzewodników sprawił, że Volkswagen musiał zawiesić na kilka dni produkcję w swoich wielkopolskich zakładach – informuje „Auto Świat”.

W fabryce we Wrześni przerwa rozpoczęła się 21 sierpnia. Wówczas zawieszono produkcję wszystkich modeli crafter. Przerwa potrwa do 24 sierpnia włącznie. Linia montażowa zostanie wyłączona także 28 i 29 sierpnia. Przerwa nie wpłynie jednak na produkcję modelu crafter grand california.

Jak informuje Patrycja Kasprzyk, rzeczniczka poznańskiego oddziału Volkswagena, zakład w poznańskim Antoninku zacznie produkować modele caddy i transporter w czwartek 26 sierpnia.

Zgodnie z ustaleniami pracodawcy i związkowców, pracownicy za dni objęte przerwą produkcyjną otrzymają pełne wynagrodzenie.

Znaczny deficyt mocy przerobowych w zakresie produkcji półprzewodników prowadzi do powstania zatorów w dostawach części dla wielu branż na całym świecie. Ze względu na rosnący popyt na urządzenia elektroniczne z jednej strony oraz ożywienie na rynku motoryzacyjnym z drugiej strony, od początku roku dochodzi do powstania ograniczeń w dostawach dla przemysłu motoryzacyjnego. Następstwem tego jest konieczność dostosowania planów produkcyjnych spółki do bieżącej sytuacji – zwraca uwagę Patrycja Kasprzyk cytowana przez „Auto Świat”.

Kupujesz auto z salonu? Możesz poczekać nawet pół roku

Brak półprzewodników nie jest wyłącznie problemem Volkswagena. Niedawno o możliwym ograniczeniu produkcji o 40 proc. poinformowały władze Toyoty. Opóźnienia w produkcji mają dotknąć wielu popularnych modeli, m.in. corolli, yarisa, c-hr, camry, land cruisera czy priusa. Na zmniejszeniu produkcji ma ucierpieć także należący do Toyoty Lexus.

Opóźnienia w dostawach półprzewodników i produkcji aut wpływają na dłuższe oczekiwanie na auto z salonu. Jak wynika z sierpniowego raportu Carsmile, czas oczekiwania na auto z salonu wydłużył się względem kwietnia o dwa miesiące. Średnio na auto trzeba czekać blisko pół roku, a w przypadku niektórych modeli i ich wersji najmocniej naszpikowanych elektroniką od ośmiu miesięcy do nawet roku.

Marki Tematy
Komentarze
Volkswagen wstrzymał produkcję w polskich fabrykach
Marcin Kaźmierczak
Podziel się