Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Toyota i Lexus z usterkami. 25 tys. aut do naprawy w Polsce

Toyota i Lexus z usterkami. 25 tys. aut do naprawy w Polsce

Wadliwe poduszki powietrzne i zbiorniki paliwa wykryła w wyprodukowanych przez siebie autach Toyota. Problemy dotyczą głównie starszych modeli toyot i lexusów. Kampanie naprawcze na polskim rynku objęły ponad 25 tys. samochodów.

To kolejne w ostatnich tygodniach kampanie naprawcze prowadzone przez Toyotę i zależne od niej marki. Na początku listopada wezwania do ASO otrzymali właściciele nowych modeli: aygo x oraz proace. Wówczas problemy związane były z hamulcami i wyższą od deklarowanej emisją spalin. Z kolei w październiku wadliwe okazały się toyoty yaris, a dokładniej oprogramowanie sterujące układem napędowym.

Wadliwe toyoty – poduszki powietrzne do wymiany

Do autoryzowanych stacji obsługi w najbliższych tygodniach musi się zgłosić blisko 20 tys. właścicieli wadliwych toyot avensis. Jak informuje Toyota w komunikacie przesłanym do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w 19 971 egzemplarzach toyoty avensis, które zarejestrowano w Polsce, wadliwe okazały się poduszki powietrzne.

Wadę wykryto w pojazdach wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii pomiędzy 21 sierpnia 2002 r. a 24 kwietnia 2006 r. Jak informuje producent, w pojazdach wyposażonych w przednią poduszkę powietrzną kierowcy z dwustopniowym napełniaczem „ze względu na wpływ wilgotności i cyklicznych zmian wysokiej temperatury na środek pirotechniczny w szczelnej obudowie napełniacza istnieje prawdopodobieństwo, że gęstość tego środka z czasem ulegnie zmniejszeniu, co może skutkować jego sproszkowaniem. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, w przypadku aktywacji przedniej poduszki powietrznej kierowcy, obudowa napełniacza może ulec rozerwaniu, powodując, że fragmenty metalu mogą przedostawać się przez poduszkę powietrzną i przemieszczać się z dużą prędkością we wnętrzu samochodu, co może spowodować obrażenia osób znajdujących się w pojeździe.”

Właściciele wadliwych toyot otrzymają listownie wezwania do ASO Toyoty, gdzie mechanicy wymienią wadliwe przednie poduszki powietrzne.

Lexusy z usterkami – może dojść do pożaru

Usterki wykryto także w ponad 5 tys. zarejestrowanych w Polsce lexusów. Mowa o nieco nowszych modelach: GS F, GS200t, GS250, GS300h, GS350, GS450h, IS200t, IS250, IS300h, RC F, RC200t i RC300h, które wyprodukowano w Japonii pomiędzy 20 lipca 2011 r. a 22 sierpnia 2018 r.

Jak informuje Toyota, w pojazdach wyposażonych w układ kontroli emisji par paliw wadliwy okazał się kołnierz, za pomocą którego zamontowany został zbiornik par paliwa.

– Układ ten zapobiega uwalnianiu oparów paliwa (wytwarzanych w zbiorniku paliwa) bezpośrednio do atmosfery. Ze względu na konstrukcję kołnierza istnieje możliwość, że na jego zewnętrznej powierzchni może powstać pęknięcie związane z naprężeniami. Pęknięcie może z czasem rozszerzać się i, w zależności od jego wielkości, może ostatecznie doprowadzić do wycieku paliwa. W zależności od ilości paliwa, które może wydostać się z pęknięcia oraz od obecności źródła zapłonu, taka sytuacja może zwiększyć ryzyko pożaru pojazdu – czytamy w komunikacie Toyoty przesłanym do UOKiK.

W Polsce kampania naprawcza objęła 5094 auta. Ich właściciele zostaną wezwani do autoryzowanych serwisów.

Marki Tematy
Komentarze
Toyota i Lexus z usterkami. 25 tys. aut do naprawy w Polsce
Marcin Kaźmierczak
Podziel się